Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رحم
سلام .. من اولین بار هست قرص دوفاستون استفاده میکنم و پزشکم گفت از روز ۱۶ به بعد از پریودم مصرف کنم تا ۱۰ شب .. تا سه ماه . امروز روز ششم هست از مصرف قرصم .. پریود شدم . مشکلی که پیش نمیاد ؟ ممنون
- کم کردن وزن در بارداری
سلام خسته نباشید من هفته37 و 2 روز بارداریم وزنم هفته ی پیش یعنی ابتدای هفته ی 37 دقیقا 95و500بودم هفته ی 37 تموم شد و برای چکاب رفتم ولی وزنم 95و 300بود 200گرم کم کردم از نظر شما مشکلی دارم ممنون میشم جواب بدین
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید من ۴۲سالمه بارداری دوممه به طور طبیعی/ غربالگری مرحله اول انجام دادم ان تی۱/۱وریسک داون هم ۱/۱۷۰۰ بود که دکترم گفت نیاز به غربالگری مرحله دوم نیست وسلفری هم نمیخوادانجامدبدیدالان آنومالی هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی ذهنم درگیره که نکنه مشکلی پیش بیاد به نظرشمابایدسلفری انجام میدادم؟
- سونوگرافی سه بعدی
سلا، میخواستم بدونم سونوگرافی سه بعدی در چه هفته ای انجام می گیرد؟
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام خانم دکتر میخواستم درمورد بارداری پنهان یا کریپتینگ بدونم😞 من یک رابطه سطحی داشتم در حد پیشاب و دخول در حد چند ثانیه بعد از رابطه هم دوماه با تاخیر پریود شدم ماه اول ۵ روز تاخیر و ماه دوم ۲۰ روز تاخیر ماه اول بعد از اینکه پریود شدم دوبار بیبی چک زدم(روز ۳ و ۵ پریود) و دو روز بعدش آزمایش خون دادم بتا ۰/۵۶۸ بود ماه بعد تو روز ۱۱ تاخیر بیبی چک زدم منفی بود و تو روز ۱۷ تاخیر آزمایش خون دادم اونم جوابش زیر ۱ بود ولی الان چند وقتیه حالت تهوع دارم و همینطور موقع پریود شدنم که میشه سرما میخورم میخواستم بدونم میشه باردار باشم؟ اگه نیستم چرا تهوع دارم ؟ بخاطر قرص هایی هست که میخورم؟ یا بخاطر استرس شدیدیه که دارم؟
- آسپرین
من دیابت وسابقه سقط بخاطرایست قلبی جنین دارم.حالا۱۰هفته کامل باردارم وهماتوم خلفی دارم،تادیروز باوجودهماتوم و بدون لکه بینی آسپرین ۸۰مصرف میکردم،امادیروز بابزرگ ترشدن هماتوم(۱۲*۲۴)دکترگفتن دیگه اسپرین مصرف نکنم.امامیترسم مجدد باعث ایست قلبی بشه...ممنون میشم راهنماییم کنید.
- سقط جنین
هفته ششم بارداری هستم بنا به شرایطی میخواهم سقط کنم
- بارداری و واکسن
سلام ایا میشه در ماه پنجم بارداری واکسن سینوفارم بزنم مشکلی برای جنین بوجود نمیارع؟
- پریود بعد از قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید. من سیکلم عموما سی روزس که۲۲خرداد رابطه باکاندوم داشتم دوساعت بعدش قرص اورژانسی تنسی دوتا باهم مصرف کردم ۱۱روز بعد دپم تیر خونریزی سبک با لخته داشتم بمدت ۴روز. درکل پنجم شیشم تیر وقتم بود. بعد اون خونریزی ازمایش دادم.بتام شد۱.۲> بیبیچک زدم منفی شد ولی زیردلم سمت چپ یدفه سمتراست یدفه سفته تکرر ادرارم دارم
- عقب افتادن عادت ماهیانه
سلام خانم دکتر وقت خوش
من یه سوالی داشتم ممنون میشم جواب برید و راهنماییم کنید .
تقریبا ۱۱ روز هست که عادت ماهیانه من عقب افتاده ، ۳ شب قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم . یه شب نخوردم و فرداش ازمایش بتا دادم که منفی بود . آیا مصرف این ۳ عدد قرص ، تاثیری روی جواب آزمایش میتونه داشته باشه؟ چون هیچ علایمی ندارم مبنی بر عادت ماهیانه شدن. ۳۵ ساله هستم متاهل و دارای یک فرزند. - کلومیپرامین
آیا قرص کلومیپرامین برای افراد باردار مضر است؟
- تاخیر پریودی
ده روز پیش نزدیکی بدون دخول داشتم که بعد از رابطه ۸ عدد قرص ال دی مصرف کردم از زمان پریودیم گذشته درد شکم دارم ولی خونریزی نه،ممکنه حامله باشم
- وزن گیری جنین
با سلام، در سونوگرافی 30 هفته به من گفته شد که وزن جنین کم هست می تونم برای افزایش وزن آن دلستر و بستنی استفاده کنم؟ یا خود شما چه پیشنهادی برای این چند هفته آخر دارید، باتشکر
- آزمایش afp
در آزمایش آلفا فیتو پروتئین اگر سن بارداری ۶روز عقب تر از سن واقعی ذکر شود. در جواب آزمایش و عدد مام تاثیر میگذارد؟
- آیای اکوی هموژن نرمال است؟
سلام وقتتون بخیر یک روز بعد از پریودی سونوی واژینال دادم که ضخامت آندومتر 2.8mm و دارای اکوی هموژن است و بقایای جفتی به درستی مشاهده نشد
ماه قبل به حجم یک سی سی بقایا داشتم میخواستم ببینم طبیعی هستش و بقایا کاملا دفع شده؟
اندومتر که اکوی هموژن داره نرماله؟ - بارداری خارج از رحم
سلام من سه روزه سرگیجه سردرد تهوع درد کمر و زیر ناف دارم بیبی چک گذاشتم منفی شد تنبلی دارم و رحمم کوچیکه به حاملگی خارج از رحم شک کردم ولی خونریزی ندارم خب یک هفته پیش رابطه داشتم بعد یک هفته علائم شو نشون میده
- اسهال در بارداری
سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر،تو هفته ۲۷ بارداری هستم چند روز هست که اسهال دارم چه کار کنم که اسهال متوقف بشه ؟چه چیزی هایی باید مصرف کنم ؟و آیا دارویی میتونم مصرف کنم برای بند اومدن اسهال ؟ممنونم.
- فوکوس اکوژنیک
سلام 16هفته هستم. سنم 39 یک فوکوس اکوژنیک به قطر 1/57در بطن چپ قلب هستش خیلی نگرانم لطفا پاسخ بدین
- بارداری خارج رحمی یاپوچ
سلام من پریودم نامنظم مثلا۶شهریور۳۰مهر۲۹آبان ۲۵آذر۲۸دی شدم که از۲۸دی تاالان که۶اسفندهنوزنشدم البته سابقه نداشته یه ماه یااینقدرنشم۱۷بهمن نزدیکی بدون مراقب داشتم ۱اسفندبی بی زدممنفی بودچندروزکمی شکم دردداشتم رفتم سونوشکم ولگن دادم همه چی نرمال بودفقط تصویریک ناحیه اکوژن به ابعاد12*15 mm درتخمدان چپ دیده میشودکه بیشتربه نفع کیست درموئید میباشد.همون شب اومدم به خاطرفشارزیادی که دستگاه سونوگرافی به شکمم آوردلکه قهوای روشن دیدم دیگه ندیدم.فرداش هم سونوروبردم پیش دکترزنان شرایط گفتم آزمایش بارداری اورژانسی نوشت بتا۲۸بودآزمایشگاه گفت دوسه روزدیگه بیاتکراربردم پیش دکترم گفت بارداری امااحتمال خارج رحم داد.دوروزدیگه گفت تکرارکن.به نظرشماخارج رحمی؟واینکه بتادومم بایدچندباشه که خرج رحمی یامشکل دیگه نباشه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام من باردار هستم و از ترک خوردن شکمم میترسم چیکار کنم که شکمم ترک نخوره


