Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام به تخمدانم ضربه ی محکمی وارد شد و خونریزی داشتم و در سنوگرافی اندازه ی تخمدان نرمال بود و فقط موقه ی سنو ازم پرسیدن پریودیت منظمه.پریودیم بعد از ضربه نامنظم شد و بعد از ضربه قند خونم بالا رفته بود و تاری دید هم داشتم و سرم سنگین و گیج بود. بعد دو سال ام ار ای دادم و غده ی ادنوم مشخص شد و دوباره میخوام سنو بدم پرولاکتینم 20. میخواستم بدونم درمان میشم؟ موقه ی پریودی درد شدید تخمدان دارم حتی پا و لگنم درد داره. یعنی به تخمدانم اسیب رسیده و باعث ادنوم شده؟شما گفتین از نظر اندومترزیوس بررسی بشم. میخواستم بدونم ایا این مشکل بوجود امده بخاطر اسیب و ضربس؟ چون من پارگی بالای واژن از داخل تا شکم هم داشتم و درمان نکردم و هنوز علایم درد و سردی رو دارم
- پولیپ
باسلام. ار نشانه های پولیپ رحم نامنظمی پریود یا لکه بینی بعداز پریوده. ولی من پریودی منظم داشتم. لکه بینی های من هم قبل از دوره ها بود. پولیپ رحمی که داشتم رو برداشتم .الان سه ماه از برداشتن پولیپ میگذره ولی هنوز لکه بینی دارم. آیا مشکل همین پولیپ است؟ علت ادامه دار بودن الکه بینی چیست ؟
- Anti top بالا دو شیردهی
سلام وقتتون بخير anti tpo من در بارداري بالا بود و قرص لووتيركسن مصرف ميكردم بعد از زايمان هم تا يكماه مصرف كردم و يك هفته قطع كردم و مجدد آزمايش دادم بازم يكم بالا بود، چون فرزندم شيرمادر ميخورد مشكلي ايجاد ميكند؟؟ الان ٤ماهشه، متشكرم
- پریود
سلام خانم دکتر دختری مجرد و۲۱ساله هستم سوالم ازتون اینه که ایا گذاشتن اجر داغ روی شکم در روزهای پریودی ضرر داره؟یاممکنه که بعدا برام مشکلی پیش بیاد؟ ممنون
- زنان و زایمان
با سلام و عرض خسته نباشید
من زنی 27 ساله هستم، یک سال میشه که دچار مشکل زنانه ای شدمه، که میخوام براتون مطرح کنم، تو رو خدا اگه امکان داره بعد خواندن ایمیلم جواب ایمیل منو بدین.
من 10 ساله که ازدواج کردمه و هیچ وقت توی رابطه های سکسی که با شوهرم داشتمه هیچ مشکلی نداشتمه، ولی حدود یک سال پیش یک شب توی رابطه سکسی که با شوهرم داشتم دچار مشکلاتی شدم، توی اون شب و توی اون رابطه همش سوزش و درد داشتم و از اون شب به بعد موقع انجام رابطه سکسی سوزشم بیشتر و شوید تر میشد و بعد از پایان رابطه سکسی پایین شکمم درد میگیره این درد انقدر زیاد میشه که دولا یا خم میشم و راه میرم و همیشه بیرون دستگاه تناسلیم التهاب داره و موقع انجام رابطه سکسی سوزش دستگاه تناسولیم انقدر زیاد میشه که احساس سوزش شوید میکنم. و بعد از اون رابطه سکسی سینه هام شروع کردن به ورم کردن و خیلی بزرگ شدنه و بدنم کلا ورم داره و شکمم آویزون شده.
با شوهرم درباره این موضوع صحبت کردم و اون گفت اون شب قبل از انجام اون رابطه سکسی از کرم بزرگ و کلفت کننده آلت مردانش استفاده کرده. ولی به بخاطر مشکلاتی که با هم داریم مطمئن نیستم که بهم راست گفته.
میخواستم بدونم آیا امکان داره استفاده از کرم کلفت کننده آلت این مشکلات رو برای من بوجود آورده یا ممکنه دلیل یا مریضیه دیگه ایی باشه، آیا ممکنه شوهرم دچار مشکل یا مریضیی بوده که بمن انتقال داده شده.
میخواستم خواهش کنم در صورت امکان منو راهنمایی بفرمایید و بگید دچار چه مشکلی شدمه و برای برطرف کردن این مشکل چه کاری باید انجام بدم.
تو رو خدا جواب ایمیل منو بدین. - آمنیوسنتز
سلام خانوم دکتر من تو سونوی غربالگری اولم ان تی 0.9 بود و ان بی هم دیده شد ولی آزمایشم ریسک بینابین زد،که شما فرمودید آمنیو انجام بدم،جوابه سه روزه ی آمنیو نرمال بود،ولی هنوز جواب کلی نیومده،امکان داره جواب کلی بد باشه؟آیا با وجود ان تی نرمال اکوی قلب جنین لازمه؟به نظر شما سونوی سه بعدی لازم هست یا نه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من حدودا ۱۵ماه از آخرین تزریق آمپول ضد بارداری ام گذشته، دوبار پریود شدم، این ماه پریود نشدم ممکنه حامله باشم زمان دقیق پریودم رو نمیدونم ولی فکر میکنم یه هفته ای از زمانش گذشته، دوسه روز پیش بی بی چک زدم منفی بود، ممکنه حامله باشم چند روزی رو کمردرد داشتم زیر شکمم درد میکرد و سردرد داشتم اماالان هیچ علائمی ندارم لازمه دکتر برم ممنون میشم اگه زودتر جواب بدید
- انسداد لوله رحمی
سلام. من انسداد لوله راست دارم. شما تجربه جراحی لاپراسکوپی لوله رحمی برای رفع انسداد دارید؟ آیا ممکنه بعد از لاپراسکوپی دوباره دچار انسداد بشم؟
- درباره آمپول واریوپپتیل
سلام چندماهی مصرف آمپول واریوپپتیل دارم تواین مدت برای انجام رابطه جنسی باهمسرم جلوگیری داشتم میخوام بدونم درزمان مصرف این دارووقتی که پریودنمیشم اگه جلوگیری نکنم مشکلی داره باردارکه نمیشم؟؟؟ممنون میشم راهنمایم کنید
- لکه بینی
سلام من از روز ۵ ام پریودیم شروع کردم قرص روجا خوردن ولی بعد ۱۰ روز از پاکیم لک دیدم می خوام برم سفر زیارتی با وجود خوردن قرص استروژن کونژوگه ۱۲۵ تموم نشده البته هنوز یکی خوردم چیکار کنم تموم بشه؟؟؟؟
- بارداری
سلام خانم دکتر.من ۲۳ساله هستم ۱بارداری پوچ داشتم کورتاژ شدم.بعد اون ۱بارداری ۲۱هفته داشتم که سزارین شدم و زایمان زودرس شد.وبرای سومین بار باز باردار شدم با وجود سرکلاژ رحمی باز ۲۱هفته زایمان زودرس شد.من تا بحال کلی سونوگرافی واژینال دادم بارداری دومم سزارین شدم تاحالا اصلا گزارش کوچکی رحم یا ناهنجاری نداشتم پریودیامم خداروشکر منظمه.الان میخوام سرکلاژ شکمی بکنم آیا ممکنه رحمم کوچیک باشه و تا الان دکترا نفهمیده باشن طی این همه سونو سزارین؟فقط عکس رنگی ندادم.نظر شما چیه
- خونریزی حین مصرف دوفامد
سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- بیمارستان ها
سلام و وقت بخیر. خواستم بدونم خانم دکتر با بیمارستان قائم هم قرارداد دارن؟؟ اگه نه که با کدوم بیمارستان ها قرارداد دارند؟
- راجب پریود نشدن
سلام دکتر عذرخواهی میکنم من خانومم الان ده روزه پریود نشده چنماهه پشت سر هم تغییر میکنه
- مشکل قرص ال دی
با سلام، بنده مبتلا به pcos هستم و دکتر برایم قرص ال دی تجویز کردند، تا قبل از خوردن این قرص ها من هیچ جوش پوستی نداشتم اما الان که حدود 10 روز هست که ال دی مصرف می کنم صورت و حتی بدن من شروع به زدن جوش های زیاد کرده. به نظرتون مصرف قرص رو قطع کنم ؟ و این جوش ها به دلیل تغییر هورمون هاست یا جنبه حساسیت داره؟ ممنون
- مصرف قرص پردنیزول ۵
- خانم دکتر علت خوردن قرص پردنیزول در دوران بارداری چیست
- سلام دختر من ۶ سالشه عفونت کلیهرفته باید چیکار کنم دکتر بردم میگه سفکسیم ۲۰۰ بدید چیکار کنم
دخترم ۶ ساله عفونت کلیه گرفته
- سونو خط سزارین
سلام سونو دادم در اسکار جلدی خط سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸ م م در لترال راست بافت نرم رویت شد.تشخص اندومتریوز جلدی و با احتمال کمتر گرانولاسیون است
- اقدام به بغرداری
سلام من ۱۶بهمن ماه سقط داشتم و افتادم به خونریزی و کامل جنین تو هفته ۱۲خارج سد تو تاریخ ۲۶اسفند باز پریود شدم رفتم دکتر معاینه کرد گفت چون سن جنین کم بوده مشکلی نداری برای اقدام دوباره و من اقدام به بارداری کردم تو تاریخ هشتم میخوام بدونم کی آزمایش خون بدم مشخص میشه که باردار هستم یا نه
- سلام خانم دکتر شما می تونین انتخاب جنسیت را که مثلا می خوام دختر دار بشم .میشه
انتخاب جنسیت


