Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر گفته بودم آیا خوردن کپسول داکسی سایکلین 20عدد بدون اینکه بدونم باردارم ضرر داره شماپاسخ دادین بعد به تاخیر افتادن پریود مصرف آن عوارض داره.من باز سوالم اینه من قبل تاریخ پریود مصرف کردم که پریود نشدم تست بی بی چک زدم ومتوجه حاملگی شدم این کپسول ضرری به جنین نرسونده تو این مدت ممنون
- مهم بارداری
سلام بارداری دوقلو در هفته چندم نشون میده؟
- بارداری
سلام وقت بخیر من قرص ال دی میخوردم و بعد تا نصف بسته و قطش کردم به قصد بارداری و الان ۱۰روزه لکه بینی خونی دارم و بعضی وقتا هم خون زیاد میات خستم شد نميدونم چکار منم لطف میکنید اگه راه حل بهم بدین مرسی
- فیبروم رحمی
با سلام بنده ی دختر شش ساله دارم و میخام برای بارداری دوم اقدام کنم ی میوم کلسیفیه به ابعاد ۷۰ در ۴۶در خلف و تنه راست رحمم هست حالا سوالم اینه مشکلی دربارداری و برای بچه ام ایجاد نمیکنه با توجه به اینکه در بارداری اولم هم این میوم رو داشتم منتها ابتدای بارداری حدود ۴ میلی متر بود و در بارداری رشد کرد و به ۷۰ میلی متر رسید در قسمت سر دخترم باعث شده بود به اندازه ی پرتقال داخل بره که خدا رو شکر بعد زایمان و به مرور شکل سرشون درست شد حالا نگرانی من بابت اینه که در بارداری بعدی هم بزرگ بشه و خدایی نکرده نقصی برای جنین پیش بیاره چیکار باید کنم ؟؟؟؟
- پلاکت
با سلام زایمان بنده تاریخ 9/5/98 خواهد بود. ولی پلاکتم پایین با قرص 85 هزار آیا شما عمل سزارین انجام میدید؟ تعریفتون توی سایت ها خوندم.
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز بنده سرکلاژ شکمی هستم و باردارم اما به خاطر این داروهای مصرفی گاها دچار یبوست میشم ایا زور زدن باعث کوتاه شدن دهانه رحم یا پاره شدن نخ سرکلاژ میشه؟
- زایمان طبیعی یا سزارین
سلام خانوم دکتر میخواستم بدونم سزارین تا چند بار مجازه ؟
- لکه بینی
با سلام من از هفته ۱۲ بارداری به خونریزی افتادم و بعدش هم لکه بینی الان هفته ۱۸ بارداریمه البته با Ivf توو این فاصله دو بار خونریزی داشتم بقیه لکه بینی شیاف هم استفاده میکنم از هفته ۱۶ دکترم بهم آمپول پرلوتون دادن هفته ای یه دونه الان دو هفته زدم ولی باز هم لکه بینی دارم هماتوم هم دارم جفتم قدامی و یه قل از دست رفته دارم
- فتق نافی در بارداری
با سلام من در هفته 27 بارداری هستم. قبلا فتق نافی داشتم اما اصلا اذیت نمیشدم الان چند روز هست که درد شکم و کمر پیدا کردم وحدودیک بند انگشت در اطراف ناف احساس میکنم که با خوابیدن و دست زدن جابجا میشه ومیره داخل .به نظر شما این نیاز به جراحی اورژانس داره؟
- احتمال بارداری
سلام خسته نباشید بعد از 15روز از پریودیم گذشته و رابطه بدون دخول داشتم و باکره هستم،هنگام ارضا شدن همسرم لباس زیر تن داشتند آیا ممکنه خیسی لباس زیر آغشته به منی به واژن من بخورد و بارداری اتفاق بیافتد یا خیر؟ و من بخاطر استرس 48ساعت بعد از رابطه دو قرص لونژیل همزمان خوردم آیا تاثیر دارد یا نه؟ ممنون
- it
با عرض سلام خدمت خانوم دکتر مهربون در سونو گرافی غربالگری اول در سن ۱۲+۱،ضخامت nt ۲/۳ و it دیده شده اما حرفی از nb آورده نشده. it چیه؟
- بارداری با ای وی اف و تخمک اهدایی
سلام من چون یایسگی زود راس گرفته بودم بوسیله تخمک اهدایی باردار شدم . والان خداروشکر ۱۰ هفته ام است دکترم بهم گفت هفته دوازدهم امپول پروژسترون رو قطع کن و فقط شبی یک عدد شیاف استفاده کن . می خواستم بدونم من که یائیسه هستم باید هفته ۱۲ امپول رو قطع کنم
- بارداری
سلام خانومدکترعزیز خسته نباشید من یروزآزمایش بارداری دادم مثبت بود وعددبتا ۶۰۰ بود میخواستم سواب کنم بنظرشما حدودامیشه گفت چندهفته هستم ؟ تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادهست یسوال دیگه بایدچندهفتگی اولین سونوگرافی روبدم تشکر
- مسافرت در بارداری
سلام من در عید هفته ۱۷ بارداریم میشه تو سونوگرافی هم همه چیز نرمال هست آیا میتوانم به مسافرت برم خونه مادرم با اتوبوس ۷ . ۸ ساعت راهه .
- سقط جنین
سلام تو جواب سونو گرافی زده ضخامت اندومتر درقسمت میانی به ۱۷ میلی متر و هتروژن می باشد که با توجه به شرح حال به نفع بقایای بارداری می باشد
- تورم بدن یک هفته پس از کورتاژ
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز واقعا عادی بود. تب و درد خاصی ندارم.
- بارداری و نورم اسکین
سلام من حدود یک ماه نورم اسکین استفاده میکردم و الان فهمیدم تو همون دوران باردار شدم. از عوارضی که داره خیلی میترسم .چقدر ممکنه که جنین سالم باشه؟؟
- بارداری
سلام ..هفته شش بارداری تموم شده رفتم سونو بهم گفته همه چیش خوبه قلبش کوچیکه آیا این موضوع نگران کننده و مشکل جدی هست ؟؟؟؟
- غربالگری سه ماهه اول
با سلام در غربالگری سه ماهه اول اگه جواب سونو گرافی خوب و جواب آزمایش خون بینابین و حدوسط باشد ایا جنین دارای ناهنجاریست و باید سقط کرد و یا باید برای غربالگری سه ماهه دوم منتظر ماند؟
- بارداری****
سلام خانم دکتر من قبل اینکه باردار بشم دکتر برام قرص های ففول (اسید فولیک ) دوفامد و مولتی ویتامین تجویز کرد من ۲ ورق از این قرص ها خوردم از هر کدوم ۳ ورق داده بود هم دارو هارو میخورم الانم اقدام به بارداری کردم الانم چون یه ورقه از داروهام مونده دارم میخورم میگم اگه حامله بشم و این قرص هارو تا یه بسته که تموم نشده بخورم مشکلی به وجود نمیاد


