Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت غددلنفاوی
باسلام. من سونوگرافی سینه انجام دادم. سوزش زیربغل داشتم. توس نومن این نوشته بود. دولنف نود Oval shape باهیلوم اکوژن باsad:5mmدرفضای آگزیلاری چپ رویت شدکهsignificant نمی باشد. آزیااین خطرناکه. نیازبه درمان داره. آیابادارورفع میشه. ممنون میشم جواب موبدی خیلی نگرانم.
- زگیل
چه چیزی باعث افزایش زگیل میشه
- سلام خانم دکتر من دو ماه عمل تخلیه رحم وتخمدان انجام دادم ازمایش هیچ مشکلی نداشته الان لکه بینی دارم گفتم ببینم طبیعیه
- لک پوست
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده بیمارشماهستم ۴۲ ساله و دارای ۲ فرزند بعداز سزارین بچه دوم وقتی از اتاق عمل بیرون اومدم روی پیشونی و شانه ها وبعضی از جاهای بدنم لک های قهوهای تیره افتاده دلیلش چیه خانم دکتر؟
- تیروئید و قرص ضدباردارى
بنده 28ساله هستم.3ساله ازدواج کردم.اخيرا آزمايشاتى دادم که درآن تيروئيد کمکار داشتم.بعداز مراجعه به پزشک غدد ايشان مجددا آزمايش نوشتند.بعد از دريافت نتيجه گفتند که تيروئيد فعلا نياز به دارو ندارد.جواب سونو مشکوک به تخمدان پلى کيستيک بودم که پزشک برايم قرص ضدباردارى از روز5تا25پريودى تجويز کرده.الآن دوازدهمين قرصم راخوردم..حدود 9يا10 ماه ديگر قصدباردارى دارم. پزشک غددگفته اين دارو را استفاده کن و3ماه بعد باجواب آزمايشات مراجعه کنم.آيا لازم است به پزشک زنان مراجعه کنم يا بهمين روال ادامه دهم? ضمنا بنده شاغل به شغل وکالت وبسيار پراسترس هستم.لفا راهنمايى بفرماييد متشکرم
- کیست
سلام به مدت دو ماه متفورمین ویک بارنزدیکی لک ازچهاردهمین روزبه مدت ده روز دوفاستون استفاده میکنم اما پریود نشدم با وجود کیست ممنون میشم کمکم کنید؟
- لک روی الت تناسلی
روی الت تناسلی ی دونه لکه ی قهوه ای هست ک قبل ندیده بودم فقط یدونه است اون قسمتی ک مو رشد نکرده روی لبه ها نه هااا بغلش ایا چیز خاصیه یا خالِ معمولی میتونه باشه
- سلام خانم دکتر من 12هفته باردارم خیلی زیر شکمم باپهلو هام دردمیکنه دکترم رفتم گفت شاید عفونت باشه ولی خوب بود علتش از چیه خیلی اذیت میشم
- بستن لوله ها
سلام من 8 ماه پیش موقع سومین سزارین لوله هام رو بستم آیا به طور صددرصد میتونه خیالم از بابت باردار نشدن راحت باشه یا باز هم احتمالش هست؟؟؟
- پرده
سلام خسته نباشین ببخشید من دوروز پیش مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم و تا یه جایی به داخل رفت و وقتی ک دردم گرفت و داد زدم بیخیال شد برای شستن خودم ک رفتم خون حالت لخته اومد و بعدش ک به دسشویی رفتم از خون اومد میخاستم ببینم پردم از بین رفته و من باید چیکار کنم😔
- آندومتریوز
باسلام وخداقوت .خانم دکتر من دوسال پیش بخاطر آندومتریوز جدارشکم جراحی شدم .الان باتوجه به چندین سونویی که انجام دادم .پلاکهای آندودر لگن وتخمدان ها دیده شده ودسونوگرافی آخر هم تخمدان چپ کوچکتراز تخمدان راست شده است .وبشدت دردزیر شکم ودرد لگن دارم آمپول میکرورلین هم دوماه پیش زدم اما دردم اصلاکم نمیشه وبامسکن ها هم فقط یه ذره حالت گز گز درد پیدا میکنم ولی درداصلی سرجاشه .می خواستم ببینم نظرشما چیه؟وچه تشخیصی میدین آیا راه درمانی هست ؟ باتشکر از شما که وقت میزارید وپاسخ میدین 🙇
- متخصص زنان و زایمان
سلام من ۲سال پیش امپول پیشگیری ۳ ماهه زدم هنوز خونریزیم قطع نشده اگرم میشه بعداز ۱۰ روز از دوباره پریود میشم کپسول تگزامیک اسید و مفنامیک اسید و پروژسترون و امپول استرادیول و ویتامین k هم استفادع کردم
- خارش واژن
سلام وقت بخیر من دکتر برای جوش های صورتم قرص نورم اسکین تجویز کردن روزی یه دونه حدود ۲۰ تاشو خوردم و همینطور قرص آزیترومایسین هم میخوردم تقریبا ۳۰ تا اونم هر روز وقتی قرص آزیترو مایسینم دورش تکمیل شد کامل خوردم حدود چند روز بعد واژنم خارش گرفته و قرمز و ملتهب شده و داخل واژنم حالت سفیدی ایجاد شده الان قرص نورم اسکین و قطع کنم خوردنشو ؟ عوارض این قرص میتونه باشه؟
- فیبروم
سلام و عرض ادب میخواستم بدونم دختری که ک فیبروم دارد و اندازه آن ۷سانته ایا حتما باید عمل کنه؟یا راه حل دیگه هست؟عمل عوارض داره؟یا همین امپول ها برای کوچک کردن در ضمن این شخص ازدواج نکرده ممنون میششم راهنمایی کنید
- بقایای بارداری
سلام چهار روز پیش سقط داشتم و امروز رفتم سونو چهار هفته بودم البته سونو گفته ۱۶ در ۱۰ میلیمتر ضخامت دارم چیکار کنم
- اختلال قاعدگی
سلام خسته نباشید ببخشید همیشه قاعدگی منظم داشتم و برای جلوگیری هم قرص ضد بارداری دزوسپتیو میخوردم ۸تیر ماه میبایست حیض شوم که الان نزدیک به چهل روز هست پریود نشدم آزمایش بارداری منفی شده وسونوهم مشکلی نداره و ضخامت آندومتر ۶میلی مترهمراه با مایع مختصر دیده شده ....به نظر شما چکار باید بکنم آمپول پروژسترون هم یکی زدم
- زایمان طبیعی
سلام خسته نباشید۷روزه زایمان طبیعی کردم،،الان لابیای بیرونی که سمت بخیه ها هست ورم کرده ودرد داره و تیرمیکشه ممکنه عفونت باشه؟؟بخیه ها درد ندارن
- خودارضایی
سلام ببخشید جوون ۱۸ ساله ای که متاسفانه ازکودکی به این عارضه دچاره والان هم درشرف ازدواجه چه طوروباچه دارویی میشه ترک کرد؟؟اصلا ترک کامل وقطعی داریم؟؟ والان اگربخادازدواج کنه بعداین همهه سال که این مشکل روداره ایابچه دارنمیشه ؟؟
- ارتباط دوره قاعدگی و طول بارداری
سلام.. تبریک ماه حلول ماه مبارک رمضان.آیا بین طول دوره قاعدگی و طول دوره بارداری ارتباطی هست؟ یعنی باردار دیررس بخاطر طول قاعدگی طولانی است؟ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شما.
- تقویت سیستم ایمنی
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺


