Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی واژینال و درد تخمدانهت موقع پریود
سونوگرافی روز ۶ سیکل انجام شد.رحم دارای ابعاد ۹۱ در ۵۳ در ۵۹ میلیمتر میباشد اکوی رحم هتروژن شده که به نفع رحم آدنومیوز میباشد بزرگترین میوم رویت شده به صورت اینتر امورال در میوتتر خلفی به قطر ۱۲ میایمتر میباشد .آندومتر نمای عادی داشته و به ضخامت ۵ میلیمتر طبیعی دیده شد تخمدان راست دارای ابعاد ۲۳ در ۱۴ و تخمدان چپ ۲۰در ۱۹ میاشد در تخمدان چپ تصویر کیست ساده به قطر ۱۵ میلیمتر ( فولیکول ؟) و در کنار تخمدان راست تصویر پارااورین کیست به ابعاد ۱۲ در ۱۴ رویت شد مایع آزاد در کلدوساک خلفی رویت نشد.
- نزدیکی بعد از آمپول hcg
سلام خانم دکتر.. من دیروز ساعت ۷ غروب دوتا آمپول hcg زدم روز ۱۴ام.. امروز پنج شنبه ۱۵۱م ساعت چند باید نزذیکی داشته باشم و تا چند روز
- برای بارداری
سلام من ازدواج اولم یه سقط داشتم ۲ماه ولی الان یک سال مجدد ازدواج کردم و باردار نشدم الان سونوی واژینال انجام دادم روز ۱۳سیکل نوشته آدنومیوزیس دارم و وقتی به ارگاسم میرسم درد دارم و کمر و پاهام درد میکنه میخواستم ببینم باردار میشم و آیا باید عمل جراحی انجام بدم؟
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام وقتتون بخیر من دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داده و گفتن از چهاردهم پریودی بخور ب مدت ده روز روزی دو عدد حالا من ۱۹ مهر پریود شدم خاستم ببینم این ۱۹ مهر روز اول پریودی حساب میسه یا از فرداش میشه روز اول ؟ الان روز چهاردهم پریودی من کِی میشه ممنون میشم جواب بدین.
- درموردبارداری
سلام من یک بار و یازده سیکل سونوبرای فولیکل دادم 10بوددکتربهم لتروزول داددودوره لتروزول خوردم بعد وز سیزدهم فولیکول 25داشتم آمپول اچ سی جی زده آیا باردارمیشم؟
- سقط و بارداری بعدی
با سلام. بنده 31 ساله هستم. از فروردین اقدام به بارداری کردم . ماه دوم باردار شدم. قبل بارداری ازمایشات و سونو سینه و رحم و پاپ اسمیر هم دادم و خوب بود . در هفته 7 بارداری سونو دادم و جنین 7 هفته و 4 روز بود و ضربان قلب داشت فقط هموراژی ظریف در پشت جفت دیده شد که دکترر شیاف پروژسترون دادن. در هفته 10 بدلیل از بین رفتن ناگهانی علایم بارداری سونو دادم که گفتن جنین رشد نکرده و 7 هفته و 4 روزه و ضربان نداره. دکتر گفت باید سقط شه. برام ازمایش pt , ptt, و عفونت و رو نوشت انجام دادم. اونام خوب بود و مشکلی نبود. الان چند روزه سقط کردم. میخواستم بدونم آیا امکان تکرار بازم وجود داره؟ چرا این اتفاق افتاد تو سونو اول که خوب بود میتونه بخاطر هموراژی باشه؟ با توجه به سنم 31 سال دوباره از چند ماه بعد اقدام کنم؟ ممنون خانم دکتر.
- نازایی
سلام خانم دکتر شوهرم از ازواج قبلیش یه پسر داره،الان که با من ازدواج کرده، ازمایش اسپرم داد حرکت اش ضعیف بود،ویتامین E و اسپریژن و کیوتین میخوره آزمایشش کاملا نرمال شده، لازمه این سه تا دارو رو بخوره و ادامه بده تا وقتی که من باردار شم؟؟؟ راستی کافیه فقط ویتامین ای و اسپریژن رو بخوره؟؟؟دیگه کیوتین نخوره؟؟؟؟این نرمال بودن ازمایش یعنی دیگه کیفیت و سرعت خوبه خوبه
- بارداری
سلام.ممنون خانم دکتر عاشقتونم ممنون ازجواب...خدایاشکرت
- تنطیم پریید
سلام من دوره اول مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شروع کردم که باید از ۱۴ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی ۲ تا قرص میخوردم،من ۸ تا قرص خوردم و روز نهم قرص لکه بینی داشتم که بازم قرص خوردم ولی الان روز ۲۳ سیکل و روز دهم مصرف قرص هست که من پریید شدم،ایا مصرف قرص ادامه بدم؟مشکل از چیه که خین مصرف پریید شدم؟
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- سلام من ۴۸ سالمه پریدم ۲۵ روز بود رفتم دکتر سونگرافی کرد از واژن گفت میوم دارم الان۷۰ روزه عمل کرده از روزی که عمل کرده خون ریزی قطع نمیشه نزدیکی هم نمی تونم بکنم رحمم درد داره چکار کنیم دوتا امپول زیر جلدی زدن بازم قطع نمیشه
سلام من ۴۸ سالمه پریود نا منظم داشتم درد داشتم رفتم دکتر گفت سونوگرافی واژن گرفتن گفت میوم دارم الان ۷۰ روزه عمل شدم اصلا دردم بیشتر خون ریزیم قطع نمیشه دو بارامپول زیر جلدی زدن جستیران روزی ۳ تا استفاده می کنم اصلان قطع نمیشه درد قبلی هم هست نزدیکی هم نمی تونم بکونم خیلی درد دارم خون ریزیم زیاد میشه
- کوچک شدن سینه
سلام من یک زن 40 ساله با دو فرزند هستم 50 کیلو وزن دارم و نزدیک سه ماه است که دیگه پریود نمیشم و سینه هام خیلی کوچک شدن میتونم از قرص هورمونی استروژن استفاده کنم
- قرص اوژانسی
سلام. خانم دکتر من یک سوالی از خدمت شما پرسیدم ک آیا اگر قرص های اورژانسی ک دو عدد در یک بسته است را یک عدد آن را مصرف کنیم مشکلی بوجود میآید شما عرض کردید بهتر است اگه دوز دارو 2 عددی است هردو را مصرف کنید.. خانم دکتر اگر یک عدد را مصرف کردیم.. احتمال بارداری را بیشتر میکند یا احتمال پیشگیری از بارداری را کم میکند؟ من رابطه داشتم با شوهرم ولی یک عدد مصرف کردم و بعدش خونریزی هم کردم. حالا استرس دارم ک نکنه شاید چون یک عدد مصرف کردم احتمال بارداری بیشتر شده باشد..
- افزایش اکوی لوپ های روده جنین
سلام من ۲۹ هفته ی بارداری هستم در چهارماهگی اکوژن روده ی جنین رویت شده بودالان هم در۲۹ هفته مختصری اکوژن درلوپ های روده دیده شده دوبار آزمایشات سندروم و دوان داده آن کاملا سالمه ولی میترسم پاسخ شما چیه
- طول بارداری
سلام و ادب. خانم دکتر عزیز َطول بارداری در روش ivf یا لقاح آزمایشگاهی چقدر میباشد؟.. اصن از چجوری حساب میشه؟
- قط پریود
ببخشید من 15سالمه دوبار قرص ال دی خوردم برای بارداری ک مشکل نداره
- یک
یک ناحیه اکوژن6*4 در رحم ب نفع پولیپ دیده میشود یعنی چی؟
- تاخیر در پریود شدن
سلام من یک دختر ۱۹ ساله دارم ک ماه قبل پریودیش ۵ روز افتاد عقب ولی روز ششم پریود شد این ماه الان ۹ روزه پریودیش بازم افتاده عقب آیا مشکلی داره ؟ ممنون
- ذخیره ی تخمدان
سلام خانوم دكتر. من 36 سالمه و ميخوام ازدواج كنم ترس از نازايي به خاطر سن بالا دارم . از طرفي هم هشت ساله پرولاكتين بالا به خاطر آدنوم هيپوفيز دارم. اين سري كه براي آزمايشات مربوط به پرولاكتينم رفته بودم درخواست ازمايش ذخيره تخمدان هم دادم جوابش2.95 بود چون دكترم متخصص غدد هستن خواستم از شما بپرسم آيا اين دخيره تخمدان براي بارداري خوبه يا كمه ؟ خيلي نگرانم ممنون ميشم منو از نگراني دربياريد
- لکه بینی قهوه ای در روز ۱۴ انتقال جنین
سلام خانم دکتر من ۱۴ روز پیش انتقال جنین داشتم دیروز بعد از دو هفته درست روز موعد پریودیم یه لک قهوه ای دیدم و ازمایش بتا دادم منفی بود، لکه بینی هم دیگه ندارم قطع شده ممکن که لک لانه گزینه باشه و ۴۸ ساعت دیگه آزمایش مثبت بشه ؟؟ یا اینکه پریودیمه و باید داروها رو قطع کنم؟؟؟ ممنون میشم جوابمو بدین اخه خیلی نگرانم


