Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری با ال دی
سلام وقت بخیر دیروز سوال زیر را از شما پرسیدم جواب دادید خواستم بدونم من الان باید منتظر بمونم پریود بشم یا اینکه باید برم دکتر تا برای پریود شدن بهم دارو بده؟ ممنونم سوال ((۶ ماه ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کردم.این ماه استفاده نکردم و روز دهم سیکلم که لکه بینی هم داشتم نزدیکی داشتم ولی بصورت طبیعی جلوگیری کردم الان بیست و سه روز از نزدیکی گذشته و دیگه نزدیکی نداشتم و سه روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم.بیبی چک هم منفی بود.ممکنه بعد از گذشت ۲۳ روز بیبی چک اشتباه نشان بده.ضمنا به بچه هم شیر میدم.ممکنه دیر شدن پریود از عوارض قطع ال دی باشه؟))
- پریدی نامنظم
سلام خانم دکتر من چند وقته پریدیم نامنظمه یکه ماه پیش نشدم اینماه که پرید شدم الان نزدیک 20روزه که پریدم سابقه ی کیست هم داشتم قبلا میشه بگین دلیلش چیه ممنون
- قرص utrogestan 200
سلام ببخشید قرص utrogestan 200 خوردنی است یا شیاف؟من در هفته ۱۳ بارداری هستم لکه بینی داشتم قرص تجویز شده نمیدونم شیافه یا خوردنی؟
- آبله مرغان
سلام خانم دکتر. اگر کسی در بچگی آبله مرغان گرفته باشد ایا در بارداری هم امکان دارد بگیرد ؟ ممنون
- پرسش رارویی
سلام خواستم بدونم امپول زولادکس رو باید در یخچال نگهداری کرد یا دمای اتاق؟
- یک تیکه گوشت از رحم افتاده
باسلام خدمت خانم دکتر من دو ماه پیش عمل کورتاژ کردم و الان در دوره پریود یک تیکه گوشت اندازه دو انگشت حالت جگر افتاده ممنون میشم جواب بدهید
- آیا با وجود آناتومی رحم دوشاخ ای ایو ای انجام بدم
سلام خانم دکتر من دوسال اقدام داشتم یکبار طبیعی باردار شدم جنین ضعیف بود و سقط طبیعی داشتم .الان دکتر برام ای یو ای تجویز کرده .عکس رنگی گرفتم و رحم کاملا دوشاخه دکتر بصیرت گفتن فعلا لاپاراسکوپی نمیخواد و اقدام کن مراقبت حین بارداری میدن اینکه با این شرایط رحم ای یو ای انجام بدم درسته؟
- کمردرد و لکه بینی وپریودی کم غیرعادی
سلام ببخشید من لکه بینی دارم ووقتی به شکم خوابیدم یه بار زیر دلم یه چیزی حس کردم پریودیم خیلی کم شده یه زره شده وکمردرد دارم میشه کمکم کنین بفهمم از چسه؟
- زودبه زودپریودشدن
سلام من دختری ۳۵ساله هستم کن سال قبل به مدت چندماه ۳ماه درماه دوبارپریودمیشدم ودرروزوشب اول دل دردشدیدداشتم وتااردیبهشت ماه درماه ۲بارپریودبادل دردشدیدداشتم ودرخردادماه پریودم منظم شدوماهی یکبارپریودمیشدم ولی الان دوباره نامنظم شدم ودرماه دوبارپریودمیشم وشبوروزاول دل دردشدیددارم توروخدامنوراهنمایی کنیددلیلش چیه وچکارکنم الان فعلاشرایط دکتررفتنوندارم خداخیرتون بده ممنون میشم بابت راهنماییتون
- کیست septationچیست
من سنو دادم کیستseptationدر تخمدان چپ من دیده شده آیا نیاز هست دکتر زنان برم
- اورژانسی(پریود بی نظم و خونریزی)
سلام خانم دکتر من ۱سال و ۸ ماهه زایمان کردم زایمان طبیعی داشتم ، اوایل تقریبا خوب بود پریودام، ولی بعد از یه مدت با فاصله دو هفته یکبار ، یواش یواش هفته ای یکبار پریود شدم ، الانم ۴_ ۵ ماهه که هر روز پریودم یعنی هلاک شدم ۲۰ روز پریودم ۲_ ۳ روز پاک میشم دوباره پریود میشم ، وقتی هم پاکم تا یه کاری میکنم مثلا بچه بغل میگیرم یا لباس میشورم و .. زود به لکه بینی و خونریزی میفتم ، نمیدونم علت چیه ، لطفا راهنمایی کنید ، مشکل من چی میتونه باشه خانم دکتر ؟ بعد از زایمانم تقریبا ماه ۴و۵و۶ ۳ بار قرص اورژانسی خوردم بخاطر شک به بارداری (نمیدونستم که سالی بیشتر از یکبار نباید از اون قرصا استفاده کرد😔) حالا علتش میتونه اون باشه؟ یا مشکل چیه؟ خیلی ممنون
- آندومترضخیم وهتروژن
سلام قاعدگی من این دفعه طولانی شد ک مشخص شد ک ضخامت اندومترم ده است و ازمایش هورمونی دادم افزایش پرولاکتین داشتم و دارو داداه دکتر و قرص ترانسفید و حیسترال مصرف میکنم نمونه برداشتم از رحمم ولی مدتی طول میکشه اماده بشه.. هیچ تاثیری در کم شدن پریودم نذاشته دارو ها.ایا میتونم قطع کنم داروهامو
- تورم و درد و غدد لنفاوی زیر بغل
سلام من هم ال دی مصرف میکنم هم قرص ویتامین d هم بخاطر کم کاری تیروئید لیوتیروکسین ۵۰ میخورم چند روز بعد شروع مصرف قرص لووتیروکسین لنفهای زیر بغلم یک سمت به اندازه یک نخود و سمت راستم از وسطه زیر بغل تا بازو به صورت رشته ای به اندازه ی چند نخود پشت هم تورم شد هم دردناک بود الان سمت چپم تورم و دردش داره محو میشه ولی سمت راستم درد میکنه و دردش تا بازو ادامه داره البته بعد از پایان ۲۱ قرص ال دی یکی دو روز بعدش درد هم دو سمت ناگهانی از بین رفت بعد ۷ روز و شروع مجدد قرص ال دی دوباره زیر بغل سمت راستم درد میکنه و تورمش همچنان هست ممکنه عوارض قرص لیوتیروکسین باشه و یا تداخلش با ال دی یا ویتامین d ؟؟؟
- کیست تخمدان
سلام مدتی هست که دچار کیست تخمدان میشم قرص سیپروترون کامپاند دوماه مصرف میکنم وبرطرف میشه،الان هم دچار کیست شدم(کیست 5سانتی و ساده)مجرد هستم و36 ساله باتوجه به اینکه عوارض جانبی این قرص زیاد هست و مخصوصا درافراد 35 سال به بالا،امکانش هست به جای این قرص، ال دی مصرف کنم.
- سلام یه سؤال داشتم من ۲ عدد قرص استرادیول ۳ روز مونده به انتقال جنین باید نمیخوردم ولی به اشتباه خوردم حالا ممکن تو انتقالم تاثیر منفی بزاره ممنون میشم پاسخ بدین
- خونریزی بعدازسقط
سلام خانم دکترببخشیدمن قبلاسوال کردم که دوماه پیش ۱۷هفنه سقط کردم۳هفته خونریزی داشتم یک هفته پاک شدم بعدش دوباره۲هفته خونریزی و۱۰روزپاک بودم دوباره یک هفته خونریزی والان خونریزی ندارم سونوشدم بقایا نمونده قرص ال دی دادن الان بایدشروع به مصرف کنم یا ازروز چندم پریود؟ ممنون که جواب میدین
- پریود نامنظم
باسلام.وخسته نباشید من 31 ساله، از دوران مجردی همیشه پریود نامنظم داشتم .گاهی اوقات دو یا سه ماه پریود نمیشدم بعد از زایمانم بهتر شد تو این سالها سونو میدادم کیست داشتم و با دارو رفع میشد و دوباره ... دو ماه پیش سونو دادم دکتر سونوگرافی گفتن اکوی پارانشیم رحم هتروژن هست و کیست ندارم قبلش دو بسته قرص کنتراسپتیو دی ای خوردم که پریودم 3 ماه منظم بود. آخرین پریودم 7 فروردین بود مطمینم که باردار نیستم بیبی چک هم منفی بود لطفا بفرمایید چه دارویی مصرف کنم پریود بشم
- استحمام در قاعدگی
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم استحمام در دوران قاعدگی مضره یا مشکلی ایجاد نمیکنه؟ممنون از جوابتون
- فراموشی مصرف داروی پی دی هومونگ و انجام ivf
با سلام و عرض ادب دکتر برای من داروی پی دی هومونگ شبی دو عدد تجویز کرده ولی من یک شب فراموش کردم و دکتر روز سه شنبه تخمک کشی انجام میدهد امشب هم دوتا آمپول زدم فردا هم دو تای دیگه با توجه به موقعیت میشه تقسیم ساعت منم مثلا هر ۱۷ساعت تزریق انجام دهم یا اینکه بجای دوتا آمپول سه تا بزنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- قاعدگی نامنظم
سلام خسته نباشین.دختری۲۴ساله هستم.بین دوقاعدگی دچار لکه بینی شدم ک (ببخشید قیرمانندبود).از اون موقع هر۴۰روز یکبار پریود میشم درحالی ک قبل از لکه بینی کاملا منظم بود.میخواستم ببینم آیا مشکلی دارم ک به پزشک مراجعه کنم وبرای این مشکل میتونم از دمنوش رازیانه استفاده کنم؟ممنون


