سلام من تنبلی تخمدان دارم وروزی دوتا گلوکوفاژ بعد شام و نهار میخورم،ببخشید اگه باردار بشم تاقبل اینکه متوجه بشم،گلوکوفاژ برای جنین خطرناک نیست؟
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
با سلام من ترس از دخول دارم. به متخصص زنان مراجعه کردم و معاینه کردن و ژل دادن. الان همسرم میگه انگار دوتا سوراخ در محل واژن هست. با مطالبی که خوندم فکر میکنم که پرده هایمنم از نوع تیغه ای باشه. در مطالب نوشته که پارگی این نوع درد شدیدی داره و گاهی باید به پزشک مراجعه کرد. الان ترس من از نزدیکی بیشتر شده. دکتر متخصص زنان چنین مطلبی رو به من نگفت. لطفا راهنمایی کنید. سپاسگزارم
- نتیجه سونوگرافی من چیست
با عرض سلام و خسته نباشید من یک کیست پنج سانتی هموراژیک داشتم که بعد از دوماه برطرف شد اما در سونو بعدی نوشته بود اندومتریال لاین 6م.م و حاوی مایع دارای اکوی داخلی
- خارش واژن
با سلام خدمت شما خسته نباشید من از بیماراتون هستم برای خارش واژن برام کرم کلیندازول تجویز کردین مصرف کردم تقریبا یه هفته ای خوب شدم بازم خارش دارم باز از همون دارو میتونم استفاده کنم یا تجویز دیگه ای دارین؟ ممنون از شما
- پرده بکارت
سلام من پرده بکارت ندارم قبلا با کسی رابطه داشتم باز هم میشه گواهی بکارت گرف اخه نامزدم یکم گیره و باید حتما یه گواهی تحویلش بدم
- عفونت
سلام خانم دکتر وقتی میرم حموم عفونت لای واژنم بصورت پنیری جمع میشه کرم واژن استفاده میکنم قرص مترونیدازل هم استفاده میکنم ولی جواب نمیگیرم لطفا راهنماییم کنین راستش توان رفتن به دکتر را ندارم
- سلام من روز 10قاعدگی نزدیکی داشتم ایثار ظهر عمون روز قرص مدروکسی پرپژیارپن شروع کردم الان روز سوم ک میخورم آیا امکان داره باردارشم؟
سلام من روز 10قاعدگی نزدیکی داشتم ظهر عمون روز قرص مدروکسی پروژیترپن خوردم الان روز سوم آیا امکان داره باردار باشم
- ندول کیستیک
سلام دکتر خسته نباشید من چندماه پیش سونو رحم انجام دادم گفتن ندول کیستیک درمحل برش سزارین قبلی به قطر ۸ میلی متر دارم علائم خاصی نداره فقط گاهی درد زیر شکم چیکارباید بکنم ؟ برای باداری مشکل نداره ؟
- زخم در واژن
سلام. وقتتون بخیر. در مورد دختر نوجوانی که براثر کشیده شدن ناخن هنگام شستشو انگشت کمی به داخل واژن واردشده و احساس سوزش داشت و الان بعد چند روز روی لباس خون دیده . آیا داخل واژن زخم ایجاد شده و اینکه به پرده صدمه ای وارد نشده؟ 😟 میشه راهنمایی کنید چه کار کنم و چه جوابی بهش بدم؟ تشکر😩🧐
- ناتوانی جنسی مرد
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر یک سال و اندی هست که ازدواج کردم همسرم مشکل جنسی دارد توانایی نزدیکی کردن را ندارد و از طرفی خجالت میکشه دکتر هم نمیره و زندگیمون داره دچار بحران میشه راه حلی برای بچه دار شدن وجود داره شمارا به خدا راهنماییم کنید
- زنان
با سلام.سه و ماه ۱۵ روز است که زایمان طبیعی کرده ام.از بعد زایمان تا الان گاهی درد شکمی خیلی شدید دارم.اوایل به خاطر مصرف قرص اهن که باعث میشد یبوست شدید یگیرم و باعث خونریزی مقعدم میشد بود.بعد کنار گداشتن اهن بهتر شدم.ولی الان بازم همون درد رو گاهی دارم.معاینه وازینالی و سونو رحم انجام دادم مشکلی نبود.ترشحات سفید و گاهی کشدار دارم.یه مقدارم یبوست دارم.اگه ممکنه راهنماییم کنید مشکل از چیه.خیلی نگرانم.
- سلام چرابعدازسقط عددبتابالامیرود
- پریود
با سلام، من ۳۸ سال دارم و مجرد هستم، تقریبا از ابتدا در پریودی هایم دچار مشکل بودم و حتی سابقه پریودی دو بار در ماه را داشتم ، تقریبا از اسفندماه سال گذشته دچار خونریزی های شدید شدم، پزشک قرص مفنامیک تجویز کردند که به دلیل داشتن ضربان قلب بالا و تشدید آن همزمان با استفاده از قرص کنار گذاشتم و شروع به مصرف قرص ایبوپروفن کردم، سونوگرافی هم البته دادم که هیچ مشکلی نشان نداده بود، تا اینکه دو ماه پیش خونریزی هایم در عین حال که شدید بود قطع هم نمی شد قرص ال دی خوردم و دوروز بعد خونریزی قطع شد با اتمام یک دوره مصرف قرص دوباره سیکل جدیدم شروع شد، دوباره با خونریزی زیاد، اما متاسفانه این بار با درد های شدید در دو طرف شکمم، یک بار چند ساعت درد داشتم که در نهایت یک توده خون بزرگ از بدنم دفع شد، خوب همزمان دوباره قرص ال دی هم مصرف کردم، با شروع سیکل جدبد این بار دوباره همان دردها به سراغم اومد، به صورت اورژانسی سونو دادم، این بار هیچ چیز دیده نشد، به پزشک مراجعه کردم. دکتر به من گفت با توجه به این که شما سابقه ضربان قلب بالا دارید نباید ال دی مصرف کنید و من به ناچار خوردن قرص را رها کردم در حالی که نزدیک به ده روز بود قرص استفاده می کردم و پریودم به مرحله لک بیتی رسیده بود، دو روز بعد دوباره افتادم به خونریزی، متاسفانه خونریزی بسیار شدید همراه با همان دردهای که نسبت به قبل تشدید هم شده، می خواستم از خدمتتون سوال کنم مشکل من چیه؟؟؟
- اندومتریوز
سلام ایا اندومتریوز۵۱×۷۵باقرص وروژست برطرف میشه یا نه
- پریودی
با سلام خانم دکتر وقت شما بخیر دختر ۱۲ ساله ای دارم که به تازگی بلوغ شده و این پریودی دومین پریودی عمرش است.. واز ۲۰ تیر ماه که پریود شد یکبار ۲۷ تیر ماه رنگ خون روشن شد و قهوه ای مانند شد اما دوباره چند ساعت بعد خون قرمز شد تا به امروز که ۳۱ تیرماه است از ظهر دیگر لک قهوه ای خیلی روشن بود و یهو همان لک هم نبود مانند پاک شدن اما دوباره از ۷ غروب خونریزی شروع شد خون تازه و قرمز مثل روز اول پریودی به نظر شما مشکل چیست و علت این پریودی طولانی چیه ممنون از شما
- پولیپ رحم
کورتاز شدم بعد سه ماه فرصمجسترول خوردم بعد بازم موقع پریود خونریزی زیاد میکنم تو جواب پاتولوژی پولیپ نوشته بینظمی سلول پرولیفترا
- پریودی طولانی مدت
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و متاهلم و یه بچه دارم ۵ الی ۶ ماهی میشه ک پریودیم نا منظمه دیگ حتی تاریخشم یادم نمیمونه ولی این ماه بیشتر از ۲۰ روزه پریودم ۱۰ روز اول کلا پریود بودم بعدش دو روز پاکم بازم دو روز پریودم رفتم دکتر بهم قرص فمیکا دادن ولی الان میخوام پریودیم قطع بش چیکار کنم چ قرصی یا آمپولی مصرف کنم خیلی آزارم میده اینجوری لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
- سلام خسته نباشید تو سونوگرافی من نوشته تخمدان راست 13سی سی و تخمدان چپ با حجم 12 سی سی می باشد هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال بوده و حاوی فولیکول های کوچک متعدد پریفرال می باشند که مطرح کننده PCOD است یعنی چی
- پریودی
با عرض سلام ببخشید میخواستم بدونم که وقتی کسی سقط کرده باشه با قرص بعد و موقع پریودی باید خونریزی زیاد باشد طولانی باشه یا نه من قبل سقط پریودیم 3روز بود الانم بعد سقطم 3روز شد پریودیم مثل قبل بود میخواستم بدونم طبیعی هس مشکلی نیست ممنون
- دیر پریود شدن
دیر پریود میشم
- قرص اورژانسی مفنامیک اسید
سلام من قرص اورژانسی مصرف کردم و درد شدید دارم الان یه ۸ ۹ ساعتی میگذره میتونم برا دردم مفنامیک اسید بخورم


