Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاثیر قرص مدروکسی بر بارداری
سلام.بنده تقریبا یکسال بود که پریودم بی نظم شده بود و ۵روز ۵روز عقب می افتاد بعد از مراجعه به پزشک و دادن آزمایشات مختلف برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرد من هم روزی ۲تا در ده روز خوردم.در ضمن من جلوگیری طبیعی می کنم و دارای سه فرزند دختر هستم.متاسفانه بعد از خوردن این قرص حامله شدم و الان استرس زیادی دارم چون می خواستم با برنامه ریزی دارای فرزند پسر شوم.آیا خوردن این قرص تاثزر در جنسیت نوزاد دارد
- بارداری
سلام خانم دکتر،من هفته ۲۸ بارداری هستم،میشه به جای قرص easy iron شربت فروگلوبین بخورم؟
- اکو قلب جنین
سلام خانم دکتر،شما برای اکو قلب جنین کدوم پزشک رو پیشنهاد میدید؟
- ابجی
سلام خانم دکتر چه جوری باید نزدیکی داشته باشیم که زودتر حامله بشیم یا بعد از رابطه چقدر باید دراز بکشیم که شانس بارداری بیشتر بشه لطفا راهنمایی کنید و همه نکات رابگید
- سونوگرافی حین بارداری
سلام.. من باردارم و در هفته چهل و یکم هستم.. یعنی چهل هفته و پنج روزه که باردارم. ولی خیلی استرس دارم چون من زمانی مشخص شد باردارم من تاریخ آخرین عادت ماهیانه را یادم نمیومد. از طریق سونگرافی فهمیدم.. و در ی کانال خوندم بارداری براساس سونگرافی سی و هشت یا سی نه طول میکشد.. یعنی نهایتأ در هفته سی ونهم بچه کامل است.. ولی از من چرا اینجور شده.. خیلی استرس دارم میترسم بچم مشکلی داشته باشه؟
- سونوگرافی
سلام وقت بخیر.من دیروز سونو برای چسبندگی انجام دادم ک گفته چند کانون anochoکوچیک به اندازه 5الی 10میلی متر به طور پراکنده رویت شده در داخل جفت و مطرح کننده venous lakeاست.میخاستم بدونم خطرناک؟
- مصرف قرص مایوکارمت در بارداری و کاهش حرکت جنین
سلام، بنده ۳۵ سال دارم و در هفته ۲۸ بارداری هستم. به دلیل مشاهده آریتمی قلب در نوار قلب، متخصص قلب قرص مایوکارمت ۲۳/۷۵ تجویز کردن. الان دو شب هست که مصرف میکنم، اما متوجه کاهش حرکات جنین شدم. البته در یک ساعت ۵ حرکت دارد، اما نسبت به روزهای قبل خیلی کاهش پیدا کرده مخصوصا حرکت های بزرگ، میتونم بگم در روزهای گذشته در ۱۰ دقیقه ۵-۶ حرکت خیلی واضح و محکم داشت. میخوام بدونم مصرف این قرص برای جنین مشکلی ندارد؟ با سپاس
- مورد عفونت واژینال
سلام ایا اگر سوزش و خارش نداشته باشیم و رنگ و بوی واژن تغییر نکنه باز هم امکان وجود عفونت پنهان در واژن وجود دارد که بافت واژنو تغییر بده و باعث زایمان زودرس بشه؟
- اقدام ب بارداری و پریود شدن در زمان موعد
من و همسرم در روز تخمک گذاری( با استفاده از کیت تخمک گذاری) رابطه ی جنسی داشتیم برای بچه دار شدن و مایع منی ریخته شده و بعد از اون ب مدت ی هفته هر دو روز در میون رابطه داشتیم و مایع منی ریخته شده ولی الان در زمان پریودیم پریود شدم،الان حامله نیستم؟؟؟امکان نازایی وجود داره؟؟ اولین باره ک اقدام ب بارداری کردیم از بی بی چک هم استفاده کردم ولی منفی نشون داده و الان پریود شدم
- کیست تخمدان
سلام من ۲۸سالمه ودل دردوپهلودردشدیددارم رفتم سونوگرافی گفتن یک کیست کوچیک دارای چندین سپتای داخلی باابعاد۲۵×۲۹میلی متردرتخمدان سمت چپ دارم.سینه ی سمت چپم هم یک ماده زردرنگ میزنه بیرون.چیکاربایدبکنم؟
- ادنکس تخمدان
سلام خسته نباشیدمن پنج هفتگی باردارهستم امروزرفتم سونو که هیچ اثری ازلانه گزینی نبودیعنی ساک نبودتوجواب سونونوشته درآدنکس چپ یک کانون کیستیک باجدارنامنظم حاوی اکوی مختصرداخلی باقطر۲۸میلی مترمشاهده شد.مایع آزاددرکلدوساک خلفی مشهودنمی باشد
- مایع اکوفری در لومن سرویکس
سلام، من تو ۱۸ هفتگی سونوی آنومالی انجام دادم در یک قسمت نوشته مایع اکوفری به قطر ۴ م م در لومن سرویکس دیده شد؟ یعنی چی؟ عفونته یا خونریزی ؟
- آزمایش بتا
سلام
من ده روز از پریودم میرفت، آزمایش دادم بتا ۶۷۵ بود. همون روز خونریزی داشتم، تا الآن که ۴ روزه خونریزیم قطع نشده.
دکتر بهم کپسول اتروژستان داده خوراکی مصرف کردم، ولی تو این ۴ روز خونریزیم فرقی نکرده و دوباره آزمایش دادم که گفتن بتا اومده پایین تر. چیکار کنم؟ باید سقط بشه یا با تغییر دارو میشه که سقط نشه؟ راهنماییم کنید لطفا. - زایمان طبیعی پس از یک سزارین
با سلام،من سابقه یکبار سزارین ۸ سال پیش دارم،اکنون هفته ۳۹ بارداری هستم،می خواستم بپرسم می توانم پیش شما برای زایمان طبیعی و معاینه بیایم؟
- سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۹سالمه ودوتابچه دارم بچه کوچکم ۷سالشه ومن ازآمپول ضدبارداری استفاده کردم الان دو ساله که نمیزنم وهیچ پیشگیری نداشتم وپریود نامنظم دارم دکتر بهم قرص مدروکسی نوشتن از شب ۸قاعدگی روزی دوتابه مدت دوهفته حالا من نمیدونم تو اینترنت معمولا ازشب ۱۴ نوشته مصرف شود زود مصرف کنم ضرری ندارد ممنون
- درد معده
مشکل معده دارم ولی الان نمیتونم داروهاش استفاده کنم دومپریدون امی تریپلیپین و رابزول ،،،حالا درد در معده امونم بریده انقد رفتم زیر سرم خسته شدم از امروز صبح معده درد داشتم تا غروب بزور اروم شده ولی زده سمت چپ پشت وزیردنده ها توروخدا کمکم کنید خسته شدم هفته ی ۲۷ بارداری و بارداری دومم هستش ممنون از راهنماییتون
- کلسیفیکاسیون روی کبد جنین
وجود کلسیفیکاسیون کوچک روی کبد جنین وقتی در ازمایش غربالگری همه چیز خوب بوده و در ظاهر جنین هم علایم خطر نیست نشانه ی چیست؟
- بارداری
سلام قرص امگا ۳ در بارداری تا هفته چندم باید مصرف بشه؟
- ازمایش انومالی
سلام ببخشید من هفته ۱۶ هستم ازمایش غربالگری دوم رو دادم که نوشته afp 30000 Mom 11.76 uE3 0/22 میشه راهنماییم کنید
- قرص مدروکسی پروژسترون در اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم 34 سالمه دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژسترون شبی 2 عدد به مدت 10 شب میخورم. شما گفتین ازاین ماه نزدیکی داشته باشم بعد از دوروزپاک شدن به مدت 4 شب پشت سرهم نزدیکی داشتیم ولی متاسفانه حالم بد شد. دکتر گفته انفولانزا یا مشکوک به کرونا هستم. احتمال داره باردارهم باشم ؟ این ماه قرص مدروکسی پروژسترونم تمام میشه. 3 ماه شده که قرص مدروکسی رومیخوردم ولی فقط این ماه نزدیکی داشتیم که مریض شدم. حالا میشه ازماه بعد دوباره نزدیکی داشته باشیم اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون از دکتر زنان بگیرم؟ چون فقط اون قرص منظم میکنه پریدی منو؟ مرسی ازاینکه سوالامو جواب میدین تشکر


