Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ندول کیستیک
سلام دکتر خسته نباشید من چندماه پیش سونو رحم انجام دادم گفتن ندول کیستیک درمحل برش سزارین قبلی به قطر ۸ میلی متر دارم علائم خاصی نداره فقط گاهی درد زیر شکم چیکارباید بکنم ؟ برای باداری مشکل نداره ؟
- زنان
سلام خسته نباشید . من سیکل منظم داشتم همیشه ولی بعد از ازدواج با چند روز تاخیر اتفاق میافته . از ۶ روز تاخیر الان به یک روز رسیده طی ۳ ماه . ۱ ماه هست که اقدام به بارداری کردم .میخواستم بدونم مشکلی هستش ؟
- اسپیرونولاکتون ایا باعث درمان پرولاکتین میشود؟
سلام من ازمایش هورمون دادم و پرولاکتینم بالا بود اما دکتر بعد از معاینه بهم قرص اسپیرونولاکتون،فینایداستراید و روکین دادن میخواستم بپرسم ایا این قرص ها میتونه برای درمان پرولاکتین بالاهم استفاده بشود؟ چون که ریزش موی شدیدی دارم تا الان دوتا دکتر غدد رفتم جفتشون اسپیرونولاکتون نوشتن اما کابرگولین ندادند
- تنبلی تخمدان
تنبلی تخمدان و پولیپ دارم میخوام باردار بشم میشه؟؟
- سلام خسته نباشید دکتر بهم گفته بود از روز سوم پریودی تاروز دوازدهم یکی صبح یکی شب امپول سینال اف بزنم ۲۰ تازدم دور نافم الان روز سیزدهم دکتر گفت برو سونو رفتم ۱۳ تا فولیکول باحجم ۲۵ تو سمت چپم ۲۰ تا فولیکول با سایز ۲۳ تو سمت راستم دارم حالا باید چیکارکنم امپول ازادسازی باید بزنم نزدیکی باید انجام بدم یاندم دکترمم رفته مرخصی نمیاد تایه ماه دیگه اگه بخوام واسه بارداری اقدام نکنم اینا چه جوری دفع میشن ؟
- سلام خانم دکتر من میخوام درباره سرکه سیب بدونم باید چطوری استفاده کنم برای عفونت زنانگی راهنمایی کنید باید سرکه راه گرم کنم توش بشینم کیه این کار بوکنن وچند بار ادامه بدم راجبش توضیح بدین
- خارش شدیددست و پا در ماه دوم بارداری
سلام، هفته پنج بارداری هستم، سه شب متوالی خارش شدید دست و پا داشتم و قرمزی های خفیف مثل گزیدگی حشره، روزها خیلی کم بود، الان دیگه ندارم، بعضی سایت ها نوشته بودن احتمال دوقلو ویا چندقلو هست، آیا برا منم این احتمال وجود داره؟ ممنون ازشما
- یخ شدن پاهام
سلام خسته نباشید روز سوم انتقال جنینم هست و به شدت پاهام یخ میکنه علامت چیه؟ میتونه نشانه عدم لانه گزینی باشه؟
- مایع ازاد در کلدساک
سلام دختر ۳۱ ساله هستم با دوره پریودی ۲۷ روزه ، زمان شروع اخرین پریودی ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ بوده .چند روزه زیر شکم درد شدیدی دارم سونو گرافی دادم زده مقدار کمی مایع آزاد در کلدساک مشاهده شد دلیلش چی هست ؟
- سلام خسته نباشیدببخشیدمن چندسال پیش بخاطراینکه روزه قرض زیادداشتم قرص ال دی خوردم که ماه رمضون روکامل روزه بگیرم .پرئیدهم شدم وازهمون موقع به بعد۱۰روزه شددوران قائدگی ام بعدرفتم دکتریکقرص داد گفت بخورتاقائدگیت منظم شه دیگه ازهمون سال ۱۰روزه شدپارسال رفتم دکترگفت براینکه منظم شه قرص دزوسیپتو۳ماه بخورتامنطم بشه آیاباخوردن این قرص ممکن ۷روزه بشه قایدگی ام
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.ببخشید من به خاطر جلوگیری قرص ال دی مصرف میکنم.و حالا متوجه شدم تیروئید کم کار دارم و دکتر قرص لووتیروکسین سدیم ۵۰ داده روزی ۱عدد.میخواستم بدونم این قرص تداخلی با قرص ال دی نداره و اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره.
- سلام خسته نباشید چرا ترشوم بویه اهن میده
- نامنظم قاعدگی
سلام من رفتم دکتر تخمدان هام سالمه نمیدونم چکار کنم
- آمپول ترکسومازدم وبعدازیک ساعت به خونریزی افتادم . دکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون دادوبعداز روز ۵ پریودی شبی یک عددمصرف کردم وخونریزیم قطع شدالان ۷ دونه استفاده کردم ولی دوباره به خونریزی افتادم. چه توصیه ای دارید؟ ممنون ازشما
باسلام آمپول ترکسومازدم بعدازیک ساعت ونیم به خونریزی افتادم طبق دستورپزشک زنان قرص مدروکسی روازروز۵پریودی هرشب یک عددشروع کردم وخونریزی قطع شدالان ۷ شب دارم میخورم (شبی یک عدد) ولی دوباره به خونریزی افتادم ممنون میشم راهنمایی کنید
- مشاوره جنسی
سلام من ۲۸سال دارم دکتر من ده ساله ازدواج کردم وتا الان نتونستم باهیچ دکتری صحبت کنم درباره این موضوع...من موقع نزدیکی فقط ازطریق مالش ارضا میشم وگرنه درهیچ صورتی ارضا نمیشم با نزدیکی پیش نوازی وریلکسی روهم امتحان کردم ولی تاثیری نداشته این موضوع خیلی ناراحتم میکنه میخواستم بدونم شما راهکاری دارین یا این که دارویی چیزی داره این مشکل که مصرف کنم ؟؟
- رابطه جنسی
سلام خانم دکتر من الان حدود ۲۰ روز هست که ازدواج کردم باهمسرم رابطه جنسی که می خواهیم برقرار کنیم نمی دانم چرا دخول صورت نمی گیرد و پرده بکارتم هنوز پاره نشده آلت همسرم داخل نمی رود نمی دانم باید چکار کنم
- قرص جلوگیری
سلام دکتر من دوتابچه پشت سرهم دارم وبچه نمیخوام حالاحالاها لطفا به قرص جلوگیری قوی بمن معرفی کنید که کی بایدشروع کنم و چنتا و شراط خاصشو ؟؟بچم۴ماهشه و شیر خودم درحد ۲۰۰سبسی میدم بهش باقیش شیخشکه
- تاریخ تولد
سلام و ادب.خانم دکتر عزیز با توجه به پیشرفت روزافزون علم پزشکی و انسان شناسی آیا میتوان توسط تاریخ تولد یک شخص... و با استفاده از علم طول بارداری(38 هفته از لقاح.. و اتمام بارداری بین 37 و 42 هفته).. تاریخ دقیق لقاح و تشکیل نطفه آن شخص.. یا حداقل بازه زمانی تخمینی مثلاً از فلان تاریخ تا فلان تاریخ..نطفه آن شخص شکل گرفته یا در آن بازه زمانی لقاح صورت گرفته؟...با آرزوی موفقیت روزافزون شما.. در پناه یزدان پاک..
- قرص سیبل
- بیماری زنان
دختر ۱۸ ساله ای هستم بخاطر درد دوران پریودی سونوگرافی انجام دادن و قید شده مختصرمایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شد نگرانم


