Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دردزیرشکم ومرتب نبودن پریود
سلام خانم دکترخسته نباشیدتوروخداکمکم کنید من نزدیک به دوساله باشوهرم رابطه نداشتم و همیشه ۵روزعقب مینداختم بچه هم شیرمیدم الان دوساله اززایمانم طبیعی گذشته پناه قبل ۱۰روزعقب انداختم وماههای قبل بعضی موقع ۲روزبعضی موقع ۳یا۴روزعقب انداختم امابارآخرکه ۲ح روز پیش پریود شدم ۱۰روزعقب انداختم وکف پاهام شدیدداغ میشد الان دوروززیرشکمم خیلی دردمیکنه مثل دردزایمانتیرمیکشه وبعضی موقع هم داخل رحمم تیرمیکشه وترشح هم دارم توروخدا کمکم کنید چون اثلاشرایط دکتررفتن ندارم خدا خیرتون بده
- بارداری
سلام خانم دکتر. معذرت میخام ک شاید سوالم درست نباشه.. ولی من یک پسر 26 ساله هستم.. حدود یکسال پیش به یک خانمی رابطه داشتم.. و رابطه ما حدود یکماه بود.. و بعد ایشون رفت یا یک آقایی ازدواج کرد.. حالا بعد یکسال همین چن روز پیش به من پیام داده ک من از تو باردار بودم و بهت نگفتم و عکس یک بچه را فرستاده و گفت این بچه توعه و من بخاطر این موضوع دارم طلاق میگیرم.. و گفت باید مسئولیت کارتا قبول کنی.. و بعد دیگ رفت و گوشیش خاموش شد.. حالا با یک خط دیگ اومده و بچه مال توعه.. و دوباره گوشی را خاموش کرده.. من الآن نمدونم چکار کنم از جایی ایشون اومده ی حرفی زده ولی در دسترس نیست ک من ببرمش آزمایش ژنتیک.. از طرفی من ایشون از لحاظ قانونی هنو از شوهرش جدا نشده و من نمدونم اصن راست میگه.. یا برای من دام پهن کرده.. و میترسم گرفتار ی موضوع دیگهای بشم.. از طرفی من نامزد دارم و قراره دو هفته دیگ عقد کنیم.. حالا نمدونم چیکار کنم.. شبا نمیتونم بخابم.. ن میتونم برم به نامزدم و خانواده اش بگم.. چون صدرصد همه چی خراب میشه و آبروی من جلو خانواده خودم و خانواده نامزدم و فامیل میره.. چون من در یک جای بومی زندگی میکنم.. و باید بذارم از این شهر برم.. از طرفی من مطمئنم نیستم ک برم بگم.. شاید ایشون ب من دروغ گفته.. من برم خودم آبروی خودما را ببرم.. و از طرفی خیلی میترسم ک عقد کنم و یهو ایشون با یه بچه پیدا بشه.. و مدعی بشه بچه مال توعه.. انوقت دیگ بدبخت میشم.. والا نمدونم باید چیکار کنم.. فقط از یجایی میگم بچه مال من نیست.. چون بچه ایشون متولد 20 خرداد هستش.. و من در اینترنت خوندم ک باردای نهایتاً 42 هفته است اونم از زمان پریود.. و ن زمان ک نطفه تشکیل شده و ایشون باردار شده.. و هر جا تحقیق کردم گفته شده بود تعیین زمان لقاح ممکن نیست.. و زمان لقاح38 هفته طول میکشه ک بچه کامل بشه و وقتی کامل بشه دیگ نمیتونه در شکم مادر حضور داشته باشه.. چون باعث مرگ او میشه.. حالا من پیش خودم فرض کردم اصن زمان لقاح را میشه تشخیص داد و بارداری از زمان لقاح حساب میشه.. حالا حتی اگه اینجوری ک من میگم باشه.. و بارداری ایشون به مدت 42 طول کشیده باشه.. نمیتونه بچه مال من باشه.. چون از 20 خرداد.. 42 هفته بیاییم عقب میشه 29 مرداد سال قبل و من حدود 26 مرداد همون سال از ایشون جدا شدم و بعدش با ایشون هیچ رابطه ای نداشتم.. آیا میتونم به این مطلب علمی استناد کنم؟.. خانم دکتر لطف کنید و بنده را راهنمايي کنید.. چون هیچ کاری نمیتونم بکنم و اصن راهی ب ذهنم نمیرسه.. و اون خانم در دسترس نیست ک بخام آزمایش ژنتیک بدم.. و دوهفته دیگ بیشتر وقت ندارم.. کل زندگیم ریخته بهم.. خانم نظر شما میتونه ب من کمک کنه.. نمیتونم همش منتظر یک اتفاق بد باشم..
- عفونت
سلام خسته نباشید من مدت ۲سال هست که بطور مداوم ترشحات سبز رنگ دارم بدون سوزش ، خارش یا بوی بد ، سال گذشته سونوی واژینال توسط خوددکتر انجام شد اما چیز غیر معمولی مشاهده نکردن و حتی سونوگرافی هاییم که انجام دادم چیزیو نشون نمیدادن .علت این ترشحات سبز چی میتونه باشه؟؟
- برای ضخامت آندومتر چه باید کرد و چه خورد
- سلام می خواهم بروم حج به مدت یک ماه وآمپول پریوپپتیل تجویز کردند که این یک ماه پریود نشدم ،آیا پریود نمیشم،ویا لکه بینی پیدا نمی کنم،
سلام می خواهم یک سفر یک ماهه بروم وآمپول پریوپپتیل راتجویز کردد،آیا با زدن این آمپول این یک ماه پریود نمیشم؟ویا لکه بینی پیدا نمی کنم؟ویا عوارض دیگری ندارد؟ باتشکر
- بقای سقط جنین
سلام خانم دکتر ببخشید سه ماه پیش سقط داشتم بقایا مانده بود امروز رفتم سونو گفت تجمع مایع همراه با اینترنال اکو رویت شد وبقایا مختصری هم است ۶دهم زده بود خیلی نگرانم آیا باید کورتاژ بشم یا خودش دفع میشه ۷روز پریود بودم سونو انجام دادم
- پریود
سلام خسته نباشید.من 3 هفته پیش عادت ماهیانه هفت روزه داشتم و بعد از اینکه غسل رو انجام دادم شب بعدش دوباره اون روند تکرار شد و دوباره خون دیدم اما خون با ماده سفید و چسبناکی مخلوط هستش و الان نزدیک به 2 هفته است که من این مشکل رو دارم این نشانه های عفونت هست؟
- عقب افتادن پریودی
سلام الان ۳ ماهه پریود نشدم باردار هم نیستم ۳۷ ساله هستم عفونت هم ندارم باید چی کار کنم؟
- قرص لونسترول تاریخ گذشته
ایا از قرص اورژانسی که ۱۰ ماه از تاریخش گذشته میتوان جهت امیزش بدون پیشگیری استفاده کرد
- دوفامد
سلام روز بخیر من پرپود نمیشدم وله دکتر زنان مراجعه کردم که گفتند چندتا کیست خیلی ریز هست ولی کیستیک بعدش برام قرص دوفامد رو تجویز کردند نزدیک یک سال یا بیشتر هست که دارم از این دارو استفاده میکنم الان متوجه شدم که شدیداً باعث ریزش موهام شدند الان نمیدونم باز هم استفاده کنم یا قطع کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر کیست تخمدان سمت چپ حاوی سپتاهای اکوژن اندازه ۵۳در۳۸...آیا خطرناکه.؟؟؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۲ ماهه اقدام به بارداری کردم رفتم دکتر بهم دو ورق قرص دوفامد۱۰ داد یک ورق رو ماه اول از روز ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم و جلوگیری هم نداشتم اما باردار نشدم و ورق دوم رو هم ماه دوم از ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم اما بازم باردار نشدم خواستم بدونم نیازه که دوباره برم قرص دوفامد رو بخرم واسه ماه سوم یانه؟اگه نخورم باردازمیشم؟
- ازدواج…
سلام خانم دکتر آیا بعد از لیزر زگیل تناسلی در آزمایش های ازدواج مشخص میشه فرد قبلا زگیل تناسلی داشته یا حتی همین الان هم درگیرش هست یا نه
- عمومی
سلام خسته نباشید من دختری ۱۶ساله هستم و درد شدید و خونریزی دارم لخته های خونی اندازه بند انگشت است و ماه به ماه پریود میشم و شاید بعضی مواقع پنج رو زود یا دیر پریود بشم سمت راست واژنم انگار یه رگ تیر میکشد تا واژنم و بعضی موقع زیر شکمم بعد از پریودی یا قبلش درد میکنه تو پریود بیحالم سرگیجه دارم و انگار نصف سرم به بالا درد میکنه گیج میشه تو دوره پریودی حتی قرص مسکن میخورم و شب تا صبح از درد پریود گریه میکنم تو رو خدا یه جواب بدین
- ایمیل
سلام خانم دکتر ایمیل شما رو میتونم داشته باشم برای ارتباط با شما و مطب شما از کی شروع به کار میکنه من جراحی باید بشم خیلی استرس دارم دکترم خیلی منو نگران کرده خواهش میکنم یه ایمیل بزارید
- بکارت
سلام ایا رابطه دهانی و مالش سطحی که فقط با زبان باشد باعث پارگی هایمن میشه؟
- تاخیر پریودی
سلام خسته نباشید من کنکوریم و احتمالا روز کنکور هم پریود میشم میخواستم بدونم از چه راهی برای تاخیرش استفاده کنم که کمترین عوارض رو داشته باشه؟
- رشد سینه
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه ولی رشد سینه ندارم و نصبت ب هم سنای خودم خیلیییییی کوچیک است حتی ب سایز ۶۰ هم نمیرسه و بخاطر همین میخاستم ببینم راهی یا آزمایشی هست که باید انجام بدم ؟؟ممنون از وقتی ک میزارین
- لکه بینی
سلام من 18 سالمه مجردم یه هفته قبل پریودیم نگاه فیلم تحریک کننده کردم درح د چند دقیقه بعددوساعت لباسم عوض کردم به یه پیاده روی طوالانی رفتم 5 ساعت بعدش در لباس زیر خون تیره دیدم بعد از پد بهداشتی استفاده کردم در حد دو قطره خون به رنگ سیاه بود تازه نبوداز فرداش قطع شد و به مدت یه هفته لکه های قهوه ای میدیدم یه روز از همی یه هفته یه لکه خون کوچک بازدوباره در لباس زیرم بود بعد قرص میترنیتازول خوردم گفتم شاید عفونی دارم بعد که یه روز خوردم پریود شدم یعنی پریودیم به موقع اومدولی نمیدونم علت این خون ریزی چیه تا به الان اینطوری نشدم برای دفعه بعد هم که پریود شدم همچین اتفاقی نیافتاد میترسم خون برای پرده باشم چون غیر طبیعی بوده من حتتی خود ارضایی هم نکردم و چیزی هم تا الان وارد واژنم نکردم میشه بهم بگید علت این خون ریزی چی بوده ؟؟؟ ممنون
- دوفاستون و عقب انداختن
با سلام دختر ۴۰ ساله هستم مجرد . ماه فروردین آزمایش دادم و دکتر دو سری قرص دوفاستون تجویز کرد برای نامنظمی پریود آلان از قطع قرصم ۱۷ روز میگذره و از زمان پریود ماه قبلم ۱۳ روز . چیکار باید کنم خیلی فکرم درگیره . لطفا راهنمایی بفرمایید. تنبلی تخمدان ندارم .


