Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تغییر پریودی
سلام خانم دکتر سونوگرافی رحم و ضمایم رحم دارای ابعاد پارانشیم نرمال میباشد ضخامت آندومتر 10م.م اندازهگیری شد حدود منظم دارد در کاویته رحم مایع دیده نشد تخمدانها ابعاد نرمال و نمای PCOدارند آیا ب نظرتون این سونوگرافی جوابش چیه؟!
- لک قهوای ۹روزبعد انتقال بلاست
من ۹روز پیش انتقال بلاست داشتم شیاف رو با اپلیکاتور میزارم ،امشب اپلیکاتور رو که آوردم بیرون ترشح قهوهای داشت،علتش چیه ،انعکاس رو قطع کنم ؟یعنی دارم پریود میشم ؟
- عفونت و خشکی واژن
سلام وقتتون بخیر ۲۰ سالمه متأهل هستم برای پیشگیری از عفونت واژن و درمان خشکی واژن چی کار کنم؟ممنون
- امپول گونا اف و پریود
باسلام وخسته نباشید من ماه پیش دوتااامپول گونال اف زدم روز8, 9روز یازدهم سونو شدم هیچ فولیکولی نداشتم باتوجه به اینکه تخمدان پلی کیستیک هستم بامدروکسی پروژسترون پریودمیشم دکترم بمن گفت اینماه باهمین گونال پریودمیشم پروژسترون نخورم ده روز از اخرین تاریخی که باید پریود میشدم گذشته بنظرشما چیکار کنم ایا ممکنه حامله باشم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی باعث نازایی میشه ک دیگه بعدش باردار نشینم ک مجبور بشیم بریم سراغ ای وی اف
- آیا قرص نورم اسکین باعث نازایی میشود ولی من مجرد هستم
- نازایی
سلام خسته نباشید ۳۳ساله هستم میگن هیچ مشکلی نارین برا بار داری ولی ۶ ساله باردار نشدم باید چیکار کنم
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 23 ابان ماه اولین روز پریودیم بود 4 اذر ماه نزدیکی داشتم ولی چون از روشهای پیشگیری استفاده نکردم ترسیدم پیش اب وارد واژنم بشه و حامله بشم قرص اورژانسی خوردم دقیقا یک ساعت بعد از نزدیکی و 12 ساعت بعد دومین رو خوردم 13 اذرر هم با شوهرم نزدیکی داشتم و طبق ترس قبلی 4 عدد ال دی خوردم 12 ساعت بعد 4 عدد دیگه الان میترسم حامله بشم امکان داره حاملگی؟ممنون میشم جوابمو بدید
- مراقبت بعد از سزارین
سلام خسته نباشین من دوسال پیش زایمان کردم سزارین بعدش هنوز پیش هیج دکتر زنانی نرفتم خواستم بدونم حتما برا چکاب باید برم؟مشکلی داره ک این مدت نرفتم؟
- فوکوس اکوژن در رحم
سلام خسته نباشید در سونوگرافی من نوشته فوکوس اکوژن به قطر۲/۲م م چسبیده به لایه اندومتر قدامی در قسمت فوندوس رحم مشهود هست میخواستم بدونم چیه؟واینکه خطرناکه؟ و میتونه باعث ناباروری بشه ؟ممنون میشم زود جواب بدید
- مصرف هم زمان ال دی و کلسیم
سلام خانم دکتر دکتر برای کمبود کلسیم قرص کلسیم-د رو برای 2 ماه هر شب 1 عدد تجویز تجویز کردن الان می خواستم بدونم با توجه به اینکه کلسیم رو باید 1.5 تا 2 ساعت بعد از شام بخورم و قرص ال دی هم شب می خورم ، مصرف هم زمان این رو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- دیر پریودی
سلام خسته نباشید من 14 سالمه ولی هنوز پریود نشدم و علائم پریودی هم ندارم
- امپول دکاپتیل
باسلام خونریزی شدید قاعدگی دارم.دکتر امپول دکاپتیل تجویز کرده است.ایا عوارضی دارد؟درضمن داروی واریس پا،ریواکسابان ۱۵ دارم مصرف میکنم و دوکسیم ۵۰۰
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید امپولhcg چقد بیرون یخچال خراب نمیشه؟؟؟وقتی خریدم ۲ ساعت طول کشید تا تزریق کنم به نظرتون خاصیتش رو از دست نداده؟؟؟؟
- عکس رنگی رحم
سلام بنده امروز ۶ روزه که از عکس برداری رحمم گذشته ولی هنوز لکه بینی دارم هیچ گونه نزدیکی هم نداشتم کمرمم درد میکنه روز ۸ ام پریودیم رفتم عکس گرفتم نمیدونم چرا لکه بینی تموم نمیشه خسته شدم
- بتا ۴۰۰۰ روز موعد
سلام خانم دکتر عزیزم من سیکلم تو اقدام متغیر شد از ۲۷ تا ۳۰ روز ماه پیش ۳۰ روزه بود اخرین پریود ۲۳ ابان بود ۲۳ اذر بتا ۴۰۵۳ بود من ۳ روز قبل بی بی چکم مثبت شد و پررنگ بود من حساب میکنم حداکثر ۲۱ روزه میتونه باشه خطرناکه؟نه درد خاصی دارم جز درد خیلی خفیف پریودی لکه بینیم ندارم چرا بتام بالاست؟خارج رحمی نیست؟من مادربزرگم دوقلو داشتن ممنونم🙏🏼🙏🏼
- سلام من قرص لاینسترول نیم میخورم به بچم هم شیر میدم هم غذا الان یک سال ودوماهشه جلوگیری طبیعی هم دارم این قرصا بخورم یا عوض کنم قطعش کنم بعد چند روز پریود میشم
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید من یک کیست به ابعاد ۳۸در۱۶mmدارموضخامت آندومترمم۱۹mmاست چکار باید بکنم ؟آیاخطرناکه؟ممنونم اگر راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام ببخشید من ماه پیش به علت زخم دهانه رحم فریز کردم ودستگاه آیودیم رو برداشتم بعداز ۳ هفته پریود شدم و ۳۱مرداد پریودم تموم شد و از فرداش اقدام به بارداری کردم الان ک ۷ روز میگذره من دوروز زیر شکمم احساس درد داشتم و حالا شکمم بزرگ سده و تغییر سایز در سینه دارم و حتی حالت نافم هم تغییر کرده موقع دراز کشیدن هم احساس میکنم زیرشکمم نبض داره میخواستم ببینم ممکنه اینا علائم بارداری باشه ینی انقدر سریع علائم بردز میده؟؟
- خونریزی بر اثر ضربه به کمر
دیروز از چهار پایه افتادم کمر ضربه شدید دید بعدش بااینکه دور بود پاک شده بودم الان خون ریزی دارم و کمر درد زیاد برای قطع خونریزی باید چه دارویی بخورم


