Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر من تا ماه ۶ بارداری سرکار رفتم هم نشستن طولانی مدت داشت و مسیری بود که پیاده روی زیاد داشت و بعد مسافرت رفتم ایا این میتونه دلیل زایمان زودرس باشه ب دلیل فعالیت زیاد چون دهانه رحمم کامل باز شد تو ۲۸ هفته طبق سونوگرافی که انجام شد
- Pco
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من یه سونو انجام دادم دکتر گفت که pcoدارید میخواستم بپرسم باید چی مصرف کنم ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خدمت دکتر عزیز من یه سقط ۱۶هفته و یه سقط۲۱هفته با وجود سرکلاژ واژینال داشتم قبل از سقط کل دردی که دارم چندساعت از قبل یه دفعه میرم بیمارستان و میگن کیسه اب اومده تو واژن . الان باردارهستم و قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم ایا لازم الان سرکلاژ واژینال نیز بشم
- تاثیر قرص استرادیول
سلام ،من دو تا سه ماه پریودی عقب میزنه تازه دو ماه میشه دکتر رفتم بهم دوتا آمپول پروژسترون داد و دوتاآمپول استرادیول بعد از پریود شدنم آمپول دور ناف و 5تا آمپول سینال اف بهم دادن روز 14پریودی سونو گرفتم فولوکول خیلی خوب بود هم سمت راست وهم سمت چپ ,21،20,22,23,26,,22 قبلاً تحت نظر دکتردیگه بودم عکس گرفتم لوله ها نرمال بوده بازم این ماه پریود شدم این دفعه دکتر قرص استرادیول واسم نوشته به نظرتون تاثیری واسه اینکه باردار بشم داره
- غربالگری سه ماهه اول
با سلام در غربالگری سه ماهه اول اگه جواب سونو گرافی خوب و جواب آزمایش خون بینابین و حدوسط باشد ایا جنین دارای ناهنجاریست و باید سقط کرد و یا باید برای غربالگری سه ماهه دوم منتظر ماند؟
- همراه داشتن طلا و جواهرات موقع سونوگرافی سه بعدی بارداری و سونوگرافی دو بعدی در بارداری
سلام ببخشید اگر موقع سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی بارداری و در کل در حین سونوگرافی های دو بعدی در بارداری، طلا و جواهر همراه داشته باشیم در نتیجه سونوگرافی اختلال ایجاد میکند؟
- بیهوشی وسرماخوردگی
سلام وعرض ادب من سه روزه سرماخوردم چهارروز دیگه عمل هیستروسکوپی وکورتاژتشخیصی دارم هنوزخلط وسرفه دارم آیابیهوشی برام خطرناکه؟؟من۱۹ سیکلم روزعملم هست سابقه هیپرپلازی داشتم آیابنظرشما روزسیکل درجواب عمل تاثیرگذاره؟؟،توروخدازودترجواب بدین لطفا
- عقب افتادن پریودی
چند ماه پریود عقب میفته۰بچه شیر میدم۰این ماه بعد۲۱روز پریود شدم الان ۱۲ روز گذشته پریود تموم نمیشه۰از روز اول پر بودم ال دی میخورم چون دکتر ما مای بهداشت گفت ۴ماه بخوری پریود منظم میشه.دلیل قطع نشدن پریود چی میتونه باشه؟
- سلام وقت بخیر برای مشکل آدنومیوز دکتر برای من آمپول دیفرلین ۱۱.۲۵ سه ماهه تجویز کرده آمپول ایرانی و فرانسوی در داروخانه موجوده ولی قیمت آمپول فرانسوی خیلی بالاست حدود ۴ میلیون آمپول ایرانی رو اگر بزنم خوبه یا نه ؟؟
- جنسیت
سلام خسته نباشید رزیم تعیین جنسیت هم دارید؟و اینکه درصد تعیین با رزیم چقدر هست؟ایا باید 3 ماه رزیم بگیریم یا فقط ماه اخر مهمه؟
- سلام خسته نباشید من نوزاد هشت ماهه دارم تاچهارماه شیر خودمودادم ولی الان شیر خشک میدم هنوزپریود نشدم نگرانم
نخ
- روش جلوگیری
سلام من ۲۵روزه زایمان طبیعی کردم و خونریزی ندارم میخواستم بپرسم ازچه روشی برای جلوگیری استفاده کنم بهتره اخه زایمانم بافاصله کمی از قبلی بود واختلاف سن بچه هام ۱۴ماهه دیگه بچه نمیخوام تا چندسال دیگه قرص چه مارکی میتونم بخورم و چه طور مصرف بشه؟
- تشخیص اولین روز پریودی
سلام خانم دکتر با تجویز پزشک دو ماه هست که از قرص روکین برای تنظیم پریودم استفاده میکنم، تخمدان پلی کیستیک دارم و نامنظمی پریود. مشکلم اینجاست که چند روز آخر مصرف قرص لکه بینی پیدا میکنم و نمیتونم تشخیص بدم روز اول پریودم رو چه روزی بگیرم. سوالم اینه که تا روزی که قرص میخورم که نباید پریود بگیرم، درسته؟
- خونریزی بعداز سزارین
با سلام،من الان چهارماه میشه ک سزارین کردم و هنوز خونریزی دارم،بعضی اوقات شدید میشه و بعضی اوقات لکه بینی دارم،ولی هنوز خونریزیم کاملا قطع نشده،پیش دو سه تا دکتر هم رفتم،یه چندتایی آمپول هم زدم مثل متیل ارگونین و ترانزامیک اسید و ......امپولایی دیگه ای ک برای قطع خونریزی هس. وداروهای زیادی هم خوردم اما هیچ اثری نکرده،یه سری آزمایش دادم ک خوب بوده،و سونوی داخلی رفتم ک جوابش اینه: رحم با ابعاد35*82میلی متر و اکوی میومتریال طبیعی،اندومتر ب ضخامت 3 میلیمتر،Clotب ابعاد 5*7میلی متر در کاویته آندومتریال تحتانی رویت شد و مایع آزاد در کلدوساک خلفی مشهود نبود و تصویر ضایعه پاتولوژیک در ادنکس ها رویت نشد و تخمدان ها با ابعاد و اکوی پارانشیمال طبیعی دیده شد و شواهدهماتوم یا دهیسنس nicheسزارین دیده نشد. الان باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟!!!!!!
- آیا تنگی واژن و لابیا پلاستی هم انجام میشه توسط،دکتر
ایا تنگی واژن و لابیاپلاستی هم انجام میشه؟
- باردار شدن خانمهای سن 40 سال
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر، آیا راه حل درمانی دارو برای سریع تر باردار شدن خانمهای سن 40 سال وجود داره?
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- مهم لارداری
سلام خسته نباشید در بارداری خابیدن بر پهلوی چپ در چند هفتگی شروع میشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام چ ورزشی برای تنبلی تخمدان مناسب است


