Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی غربالگری اول
در سونوگرافی ان تی چه عددی ملاک نرمال و طبیعی بودن جنین قرار میگیرد و عدد نرمال چند هست؟اگر ضخامت nuchal Translucency حدود ۶/۱ باشه،خطرناک هست و نشان دهنده اختلالات کروموزومی و سندرم هست؟
- تغییر جواب پاتولوژی
received specimen in formalin consists of multiple fragments of creamy rubbery tissue m: 2X 1.5X 1 cm, labeled as right vocal cord.
- پودوفیلین
سلام آیا پودوفیلین برای درمان زگیل تناسلی در زنان خوبه؟ و مصرف آن آیا باعث نازایی میشه یا نه
- قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر. بنده روز پنجم پریودیم بود رابطه داشتم وقرص اورژانسی استفاده کردم والان نزدیک به یکماهه یا لکه میبینم یا خونریزی دارم ویا ترشح خونی لطفا راهنمایی میکنید..ممنونم از شما
- سلام من ۴۵ ساله هستم میخواستم زودتر یایسه بشم البته بارصایت شوهرم چکارکنم
- لکه بینی بین قاعدگی
با سلام،خانمی 40 ساله هستم،حدود 6 ،7 ماه میشه که بین قاعدگیهایم لکه بینی دارم، در طول این مدت به چهار دکتر متخصص زنان مراجعه کرده ام،سونو گرافی واژینال،سونوگرافی شکم و لگن،پاپ تسمیر و حتی نمونه برداری از رحم نیز انجام داده ام ولی خوشبختانه چیزی نبوده،همشون میگن تغییر هورمونیه،این تغییر هورمون تا کی ادامه داره،چون هنوز خوب نشدم ممنون اگه پاسخگو باشید🌷🌷
- خودارضایی
سلام آیا خودارضایی باعث نازایی در زنان میشود؟
- من خانم ۳۷ ساله ،متاهل ودارای یک فرزند هستم .در ۲ماه اخیر دوران قاعدگی کوتاه و در حد لکه قهوه ای و کمی خون صورتی هست که گلاب به روی تان موقع دستشویی مشخص میشه ،در ضمن قبلا مشکل کیست و فیبروم داشتم که با دارو رفع شده است با سپاس قبلی بابت پاسخ گوییتان
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- عمومی
سلام ،چند هفته ای هست کناره ی واژنم یه چیزی مثل گوشت اضافه یا جوش مانند زده ولی به رنگ بدن هستش میخواستم بپرسم چیز خاصیه؟
- آزمایش
سلام خانم دکتر لطفا راهنماییم کنید ۲۰ سالمه و مجرد هستم آزمایش خون در روز سوم پریودی دادم 1/Lh:6 2/9:Fsh برحسب mul/ml آیا طبیعی هستش؟ ممنونم ازتون
- علت جلو افتادن دوران قاعدگی به مدت ده روز چیست
- آمنوره
سلام وقتتون بخیر بعد از چند ماه مصرف دوفاستون طول دوران قاعدگیم از ۱۰ روز به ۶ روز و بعد به ۳ روز تقلیل پیدا کرد ، این طبیعیه؟ یا باید مصرف قرص رو قطع کنم؟
- کیست تخمدان
دکتر به من گفتن کیست شکلاتی یا آندرومترویز تخمدان چپ و راست به ضخامت ۱.۵ سانتیمتر دارم. قرص فمیکا دادن. شب ۱۲ام چند ساعت دیر خوردم. روز ۱۳ و ۱۴ با اینکه قرص خوردم لکه بینی دارم. قرص رو ادامه بدم یا قطع کنم تا پریود بشم؟ چون زمان پریود ماهمم هست و قرص رو از وسط سیکل شروع کردم. نیاز هست برای قطع خونریزی ۲ تا بخورم؟
- مصرف بی وقفه سیپروترون برای جلوگیری از پریود
سلام. من بخاطر پلی کیستیک بودن، یه سال و خورده ای هست که سیپروترون کامپاند مصرف می کنم(گاهی دیان، گاهی اتیسترون،گاهی سیبل،بستگی داره داروخانه چی بده) و الان حدود ۶ ماهه بی وقفه مصرف می کنم که پریود نشم و نمیشم. خواستم ببینم میتونم تا یکسال هم این مصرف بی وقفه رو ادامه بدم؟
- آمپول دکاپپتیل آیا عوارضی دارد؟
سلام
بنده خانم ۳۶ ساله هستم که به دلیل داشتن فیبروم زیاد و خونریزی های مکرر به دستور پزشک برای جلوگیری از رشد فیبروم یک عدد آمپول دکاپپتیل دور ۳/۷۵ تزریق کردم که بعد از سه هفته عوارض آن اعم از توسط قلب و گرگرفتگی و تعریق زیاد سراغم اومد و به توصیه پزشک آمپول دوم دکاپپتیل را نزدم. الآن برای خارج شدن از این وضعیت جسمانی دارویی هست که استفاده کنم؟
ممنون میشم که پاسخ بدید - مصرف انتی بیتویک قبل انتقال جنین
من دو روز پیش دندون کشیدم و دندونم آبسه کرده دکتر برام انتی بیوتیک نوشته ولی چون تو سیکل آی وی افم و چهار روز دیگه انتقال جنین دارم مصرف نکردم از طرفی درد دندون دارم چیکار کنم؟
- عفونت واژن
سلام .من قارچ واژن گرفتم دوبار از پماد کلورتیمازول استفاده کردم خوب نشدم برای سومین بار که رفتم دکتر برام میکونازول تجویز کردن از شب اول که استفاده کردم به لکه بینی افتادم شب سوم استفاده کردم بیشتر شد لکه بینیم.
- سلام من ماه پنجم بارداری هستم الان سه روز خونریزی دارم اما در حد معمولی هستش ودیروز در درناحیه کشالی. ران داشتم الان کمتر شده آیا خونریزی باعث سقط نمیشه الان شیاف هم استفادغمیکنم
سلام ماه پنجم هستم خونریزی دارم زیاد شدید نیست شیاف استفاده میکنم الان 4روز هستش خونریزی دارم آیا خونریزی خطرناک هستش سونوگرافی هم گفتش ساک و کیسه آب وجود دارد اما جنین پیدا نبود میشه رهنمای کنید
- لکه بینی
سلام خانوم دکتر من ورزش پیلاتس انجام میدم روزهای 12 و 14 پریودی که روزهای تخمک گذاری هست وقتی ورزش میکنم تا یههفته لک بینی پیدا می کنم میخواستم علت لک بینی هنگام فعالیت ورزش رو بدونم؟


