Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- فیبرم
سلام من حدودا ۱۳ روز پیش عمل جراحی برداشتن فیبروم داشتم که طبق صحبتهای دکتر حتی مجبور شدند که چند لایه از رحمم رو بتراشن . از روز عمل تا الان لک بینی دارم که مجبورم پد بزارم ولی موردی که نگرانم کرده اینه که لک هام به رنگ نارنجی هست و بوی مواد ضد عفونی میده دلیلش چیه آیا عفونت دارم یا خیر
- بکارت
خسته نباشید دخول کامل نداشتم و تا یه حدی بود و بخاطر درد شدید نتونستیم کامل ادامه بدیم و بعد من بعد از ده الی پانزده دقیقه بعد رفتم بیرون داشتم راه میرفتم و شکم درد گرفتم و درد داشتم و همینطور که راه میرفتم با درد یهو حس کردم یه چیزی داخل واژنم کنده شد و بعد خون قهوای رنگ دیدم و کم کم با ترشح پاک شد. بعد اون چند وقت بعد رابطه کامل داشتیم اما من دیگه دردی نداشتم و هیچ خونی هم نیومد ازم.حالا پنج سال میگذره آیا من میتونم بفهمم که آیا اون خون مال بکارت بوده یا چی ؟ واقعا برام مهمه بدونم خون پارگی بکارت بوده و اون علایم لطفا راهنمایی کامل کنید تشکر
- نازایی
سلام خانم دکتر ایا کسی که تنبلی تخمدان داره و با دارو پریود میشه،ولی با دارو هم هرماه تخمک گذاری داره،اگه مشکل دیگه ای نداشته باشه،زود باردار میشه ،یا با وجود تخمک گذاری با دارو بارداری طول میکشه؟؟؟؟
- در مورد اسپرم
- پریودی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من خواستم بدون خوردن چیز ترشیو لبنیات درزمان پریود باعث نازایی یا عفونت میشه
- دفع بقایای سقط
سلام من ۲۲روز پیش با ۶تا قرص سایتوتک قسط کردم،در مرحله اول ساک حاملگی دفع شد بعد از ۴روز مقدار۳۵سی سی از جفت دفع شد و حالا بعد از ۲۲روز طبق سونویی که دادم ۹سی سی از جفت با واسکولاریته شدید باقی مونده. در مراجعه به دکتر،۳قرص سایتوتک دیگه مصرف کردم ولی هنوز از اون خونریزی شدید خبری نیست. سوالم این هست که آیا با توجه به حجم زیاد راهی غیر از کورتاژ وجود داره یا نه؟
- نازا
من11 ساله ازدواج کردم باردار شدم چندبار سقط شده پریود نمیشم با داروی مدرکسی عادت میشمivf کردم فایده نداشته ب نظر شما چ کنم ک اول پریود یم منظم بشه
- غربالگری دوم چیزی شده دکتر نوشته
- سلام خانم دکتر ممنون می شم معنی early secretoty endometriumendometriumرا بهم بگین
- قرص مدرکسی پروژسترون
سلام من خونریزی داستان دکتر قرص مدرکسی پروژسترون دادروزی دوتا تا پانزده روز من الان روزی دوتا میخورم فقط دو روز اول قطع شدن لکه بینی ادامه داره ولی قرص روهنوز میخورم نمیدونم باید چکار کنم
- کیست لگن
با سلام. مادر من بعد از تشخیص کانسر سیروکس و درمان توسط رادیوتراپی و شیمی درمنی بعد از 4 ماه ام ار ای داد و همه چی طبیعی بود و فقط اشاره شده بود که التهابات ناشی از رادیوتراپی در لگن مشهود است. 2 ماه بعد از این ام آر ای، یه سی تی اسکن داده، نوشته شده یک کیست به ابعاد 1 سانتی متر در قسمت تحتانی لگن مشاهده شده که حاوی دبری های اکوژن است و توصیه شده جهت رد Cystic Metastasis بهتره ام آر ای بشه. دکتر خودش گفته بعید میدونم به کانسر قبلی ارتباط داشته باشه و لی مجددا یه ام آر آی نوشته. کیست دبری های اکوژن منظورش چیه و بررسی متاستاسیک کیست واسه چیه؟ بنظر شما میتونه ربطی به بیماری قبلی داشته باشه یا میتونه ناشی از التهابات رادیوتذاپی باشه؟ ممنون میشم جواب بدین.
- نازایی
سلام خسته نباشید عمل لاپاراسکوپی انجام دادم لوله سمت چپ مسدود بود که باز کردن دکترم برای بارداری دودوره لتروزل و مدروکسی پروژسترون دادن می خواستم ببینم چند درصد امکان بارداری هست لوله سمت راست سالم تنبلی تخمدان هم ندارم
- کولیت روده
سلام من ۲۷ سالمه باردار شدم و مشکل کولیت روده زخمی دارم روزی ۹تا قرص مزالازور و ۲تا زوپیرین و ۲ تا فولیک اسید میخورم برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- نازایی
سلام خانم دکتر من و همسرم تمام آزمایشات و انجام دادیم و هر دو سالم هستیم ولی هنوز بعد از 8 ماه اقدام باردار نشدم میشه کمکم کنید دارویی چیزی میشه استفاده کرد که زودتر نتیجه بگیرم
- سلام خسته نباشیدببخشیدمن الان ۲ماهه باردارم سه تاسزارین داشتم سه سال پیش سومین سزارین وانجام دادن الان روی بخیه هام سوزش داره وقرمز شده لطفا راهنماییم کنین.ممنون
- درد دوطرف شکم
سلام من دختر ۱۶ ساله ای هستم پری شب ساعت ۲ رفتم دسشویی تا دیشب ساعت ۱۱ نرفتم از دیشب تا الان دو طرف شکمم وقتی میخندم پا میشم یا. میخام بشینم ب این طرف یا اون طرف بچرخم درد خیلی زیادی داره. این درد از کلیه اس یا تخمدان میگن دلستر جو خوب . میشه بگید چیکارکنم دردش زیاده
- کمبود ویتامین دی
سلام خانوم دکتر خسته نباشید میخواستم بپرسم که کمبود ویتامین دی بر روی ذخیره تخمدان تاثیر دارد؟
- نازایی
سلام خانم دکترعزیز ببخشید یه سوال داشتم درسته میگن ایمنی بالا باعث ناباروری میشه؟؟؟اخه من تنبلی تخمدان دارم دو ساله هر ماه بادارو تخمک خوب دارم ولی باردار نمیشم،اسپرم شوهرم هم نرماله،،مشکل دیگه ای هم نداریم،ممکنه به این دلیل باشه که باردار نمیشم،اصلا این ایمنی بالا علایم خاصی دارد که بفهمیم ناباروریمون به علت ایمنی بالای بدنمونه؟؟؟
- قرص اورژانسی
با سلام و احترام من روز جمعه ظهر بعد از 9 ساعت از نزدیکی دوتا قرص اورژانسی 75 خوردم امروز دوشنبه درد زیر شکم وحشتناکی دارم علتش چیست؟ باتشکر از شما


