Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی یائسگی
سلام ۴۸ ساله هستم اخرین پریودم اردیبهشت سال ۹۹ بوده ۳ماه پیش سونوی کامل شکمی دادم رحم و نخمدان نرمال بود ماه پیش چندتا لک دیدم همراه با دل درد دیشب و امروزم ی مقدار کم خونریزی داشتم همراه دل درد ایا نیاز هست ب پزشک مراجعه کنم ؟
- لکه بینی بعد از
من حدود روز پانزدهم از دوران پریودم هست ولی هنوز لکه بینی دارم و این ا لین بار هست که اینجوری میشم. البته در هفت روز پریودم دچار فشار عصبی و ناراحتی زیادی بودم، خیلی نگرانم خواستم دلیلش توضیح دهید. سپاس
- افزایش اکوی لوب روده
سونو افزایش اکوی لوبهای جنین تشخیص داده و من دیر مراجعه کردم میگن هیچ کاری نمیش کرد یعنی چی
- کیست سینه
سلام من سونو دادم گفته توی سینه راست کیست به ابعاد mm21*32 در ساعت نه کیستهای پراکنده به دیامتر حداکثرmm 5_6 در پستانها مشاهده شد که بعضی از آنها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی هستند میخواستم بدونم این یعنی سرطان؟؟
- سزارین
سلام خانم دکترمن مردادسال۹۹سزارین شدم و آذر همون سال دوباره باردارشدم.بچه دومم۱۷شهریو۱۴۰۰بدنیا اومد الا حدودا ۱۱ماهه.الان چند روزه بخیه هام خصوصا سمت چپم خیلی درد داره.چیکار باید بکنم
- خانم 34 ساله
09052832179
- مصرف قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
سلام خانم دکتر.من بعد از زایمان دچار سوزش موقع ادرار و رابطه شدم.بعد معاینه پزشک زنان گفت عفونت شدید داری پماد واژینال کلوتریمازول و قرص واژینال مترونیدازول و قرص افلوکساسین تجویز کرده.من یه نوزاد پنج ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه.اما من مرددم مترونیدازول رو مصرف کنم یا نه؟اخه وقتی بعد از شکل خوراکی خوراکی تا ۴۸ ساعت نباید به نوزاد شیر دهیم پس داروی مطمئنی زیاد نیست.چه داروهای جایگزینی میتونم مصرف کنم که تو دوران شیردهی ممنوع نباشه و عفونت من ظاهرا هم قارچی و هم باکتریایی بوده.ممنون.
- بارداری
سلام من بارداری دومم هست درهفته۲۰سونوآنومالی طول سرویکسم درحالت رست ۳۲بود ودحالت مانوروالسالوا۲۹ آیا نیازبه سرکلاژدارم؟ بارداری قبلیم مشکلی نداشتم.
- قرص دوفامد
اگر این قرص را دکتر ۴۰ عدد تجویز کرده باشه شبی ۲ عدد اگه یه شب یادمان رفت مصرف کنیم باید چیکار کنیم؟
- خارش کلیتوریس
سلام من چند روزه خارش کلیتوریس دارم خودم تحت درمان برای زخم دهانه رحم هستم ولی 2 روزه ناحیه کلیتوریس دچار خارش شده خودمم خیلی بهداشتمو رعایت میکنم باید چیکار کنم ممنون اگه پاسخ بدید.
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید من ۱۰ روز قبل موعد پریودم اقدام کردم الان ۳ روز از موعد پریودم گذشته امکان داره که باردار باشم ؟ شنیدم که احتمالش کمه درصدش پایینه درسته؟
- جنسی
سلام وقت بخیر ببخشید خواستم بپرسم اگ دو نفر باهم ارتباط برقرار بکنن ،بعد از رابطشون اگ طرف مقابل قرص بخوره اتفاقی میوفته
- ورم کردن
سلام وقتتون بخیر،امروز متوجه شدم انگار لابیا داخلی سمت راستم کمی ورم کرده درد و سوزش و خارش ندارم و تا الان رابطه ای نداشتم علتش چیه؟خطرناک هست ایا
- پرده بکارت
با سلام خدمت خانم دکتر من دخترم وقتی ۲ سالش بوده انگشتش رو داخل واژنش میکرده این کار رو چند بار انجام داده و ازش پرسیدم گفت خونی نیومده یادم هست اون موقع پرده حلقوی بود الان دخترم ۷ سالشه دختر عمه ش به جلوش دست زده بود دکتر بردم گفتن پرده سالم و هلا لی هست باز شک کردم به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفت سالم هست امکانش هست پرده به علت دستکاری تغییر شکل دا ده باشه به این شکله یک سوراخ که زیرش یک پره هست در کودکان امکان ترمیم پرده هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرطان دهانه رحم؟
سلام من یک سال دچار زگیل تناسلی هستم یک سال پیش پاپ دادم مختل بود بعدش کلپو شدم گفت چیزی نیست و یک سال دیگه مراجعه کن جهت کلپو یک ماه دیگه باید کلپو بشم و تو این یک سال زخم دهانه رحمم خوب نشده حدود دو ماه باسن سمت راستم درد میکنه ولی شدید نیست چند روز بعد پریود هم پا درد و کمر درد دارم میخواستم بدونم ممکنه توی این یک سال خدای نکرده تبدیل به سرطان شده باشه؟
- زنان
سلام وقت بخیر دکتر جان من سینا اف باید روز ۷ پریود باید تزریق میکردم اشتباهی روز ۶ زدم. و اینکه دکترم گفته بود ۷،۸،۹،۱۰ تزریق کنم. الان یعنی فردا تزریق کنم یا نه؟
- درد پریودی
سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: " در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد." آزمایش خون نرمال بود. دوره ها هم منظم و 31-2 روزه هست
می خواستم ببینم دلیل این درد چی هست و چه راهکاری پیشنهاد میدید؟ ممنون - شیردهی
سلام وقت بخیر من بچم دوسال هس و شیرشو کم کردم الان دوروزه هم بهش نمیدم ولی سینم درد مکنه و کنار سینم طرف زیر بغلم سفت شده و درد میکنه سینمم شیر داره چیکار کنم باید ب دکتر مراجعه کنم؟؟؟؟ اینم بگم بهتون ک بچم ک کوچیک بود یکماه دو ماه نمتونست شیر کامل بخوره از همون موقع هم سینم سفت شده بود تا الان ولی دکتر نرفنم خطرناکه؟ بیزحمت دقیق راهنماییم کنید بخاطر این درد و سفتی چیکار کنم باید
- آمپول دکاپیپتل
سلام،ببخشید،آمپول یکماهه دکاپیپتل روتزریق میکنم،این ماه،ماهه دومم بود،ولی بازم به موقع پریودمیشم،چکارکنم؟؟
- قرص اسپیرین
آیا قرص اسپیرین باعث پسر دار شدن میشود چگونه باید آن را مصرف کرد


