Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ضربه خوردن زیر شکم
سلام وقت تون بخیر خانم دکتر ، من یه دختر ۲۵ سال تو کارگاه کار میکنم اشتباهی به میز خوردم و ریز شکمم صدمه دید ، همون یه روز تمام کلی درد داشت درد که میتونستم تحملش کنم ، میترسم برام مشکل جدی یی پیش بیاد خیلی ممنون
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- بی اختیاری ادرار
مادرم 80 سالشه و دکتر براش پماد استرومارین تجویز کرده، ولی پیدا نمیشه،به جاش میشه از واژینال باریج استفاده کرد یا نه؟
- زنان
سلام تو ازمایش پاپ اسمیر ThinPrepتیک خورده ومن نگرانم میشه لطفا جواب بدین
- قرص اسپیرونولاکتون و لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و برای ریزش مو آندروژنیک قرص اسپرونولاکتون ۱۰۰میخورم البته این قرص رو دکتر بدون آزمایش برای من نوشت و تشخیص اولیه شون ریزش مو آندروژنیک بود من این قرص رو یک ماه خوردم هیچ عوارضی نداشتم بعد از یک ماه لکه بینی دارم و نگرانم کرده آیا خوردن قرص رو ادامه بدم یا متوقف کنم؟
- پرده
سلام خانم دکترخسته نباشدببخشیدمن تازه نامزدم کردم و وقتی رابطه برقرار کردم همسرم آلت تناسلی همسرم به راحتی به داخل واژنم میره بدون اینکه درد کنه خونریزی داشته باشم قبلاهم هیچ رابطه آیی باکسی نداشتم آیامن پرده ندارم واقعامیترسم ممنون میشم راهنماییم کنید
- سلام خانم دکتر وقت بخیر دوسه شب دارم کرم واژینال استفاده میکنم شب سوم خیلی پایین شکمم درد میکنه چکارکنم؟ادامه بدم یا نه
- سونو واژینال
سلام من سونو واژینال دادم و داخل جواب نوشته ((هر تخمدان حدود پنج فولیکول به دیامتر ۴ الی ۹ م م دارد)) میخواستم بدونم این نرماله؟ و البته من ۱۸ سالمه و نزدیک ۴ روز از اتمام پریودیم میگذره
- عفونت
سلام خانم دکتر من یه هفته عفونت واژن داشتم ودکتر انتی بیوتیک وپماد واژینال بهم دادن مصرف کردم ودورش ۳روزه تموم شده اما هنوز ورمی که اطراف واژن بوده برطرف نشده چندروز طول میکشه تاخوب بشه؟ممنون
- آندومتریوز
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- سلام عزیزم من به خاطره نازایی داروی هورمونی دکتر بهم قرص لتروزول وکلومیفن داد آمپول سینال اف چهار تا داد ولی الان پریودم نامنظم شده چه درمانی لازم وچیکار باید کرد یا چه چیزی برای نامنظم شدن پریودی خوبه
- واکسن کزاز
سلام من هفته ۱۶ بارداری هستم وقت واکسن کزاز من دی ماه تموم میشه کی باید دوباره واکسن بزنم
- زنان و زایمان
با سلام و عرض خسته نباشید
من زنی 27 ساله هستم، یک سال میشه که دچار مشکل زنانه ای شدمه، که میخوام براتون مطرح کنم، تو رو خدا اگه امکان داره بعد خواندن ایمیلم جواب ایمیل منو بدین.
من 10 ساله که ازدواج کردمه و هیچ وقت توی رابطه های سکسی که با شوهرم داشتمه هیچ مشکلی نداشتمه، ولی حدود یک سال پیش یک شب توی رابطه سکسی که با شوهرم داشتم دچار مشکلاتی شدم، توی اون شب و توی اون رابطه همش سوزش و درد داشتم و از اون شب به بعد موقع انجام رابطه سکسی سوزشم بیشتر و شوید تر میشد و بعد از پایان رابطه سکسی پایین شکمم درد میگیره این درد انقدر زیاد میشه که دولا یا خم میشم و راه میرم و همیشه بیرون دستگاه تناسلیم التهاب داره و موقع انجام رابطه سکسی سوزش دستگاه تناسولیم انقدر زیاد میشه که احساس سوزش شوید میکنم. و بعد از اون رابطه سکسی سینه هام شروع کردن به ورم کردن و خیلی بزرگ شدنه و بدنم کلا ورم داره و شکمم آویزون شده.
با شوهرم درباره این موضوع صحبت کردم و اون گفت اون شب قبل از انجام اون رابطه سکسی از کرم بزرگ و کلفت کننده آلت مردانش استفاده کرده. ولی به بخاطر مشکلاتی که با هم داریم مطمئن نیستم که بهم راست گفته.
میخواستم بدونم آیا امکان داره استفاده از کرم کلفت کننده آلت این مشکلات رو برای من بوجود آورده یا ممکنه دلیل یا مریضیه دیگه ایی باشه، آیا ممکنه شوهرم دچار مشکل یا مریضیی بوده که بمن انتقال داده شده.
میخواستم خواهش کنم در صورت امکان منو راهنمایی بفرمایید و بگید دچار چه مشکلی شدمه و برای برطرف کردن این مشکل چه کاری باید انجام بدم.
تو رو خدا جواب ایمیل منو بدین. - تزریق واریوپپتیل
سلام من چون خونریزی شدید داشتم دکتر بهم سه تا واریوپپتیل داد میخوام بدون بعد زدن این آمپول احتمال باردارشدن هست و باید جلوگیری انجام بشه یا خیر .ممنون
- سقط
سلام من ده روز پیش سقط داشتم سه روز پیش رفتم سونو گف در کاویتینه اکوژن ده میلی لیتر دیده شده ایا عوارض خاصی داره
- کیست روی تخمدان
سلام.
من کیستی دارم حدود یازده سانت و دنبال پزشکی هستم که با سرنگ این کیست رو تخلیه کنه. کیست روی تخمدان راست هست. چند جا مراجعه کردم و خیلی ها گفتند میشه با سرنگ تخلیه بشه و بعضی ها هم نظرشون بر باز شدن شکم است.البته در عرض شش سال به یازده سانت رسیده
- جواب سونوگرافی
ضایعه سالید هترواکو چسبیده به تخمدان چیه؟
- لگن درد و کمردرد در بارداری
سلام خانم دکتر.من 18 هفته باردار هستم. کمردرد و لگن درد شدم. دکتر بهم پماد دیکلوفناک و شیاف ایندومتاسین 50 داد. ایا مصرفش خطری برای خودم و جنینم ندارد ؟ و میتوانم مصرف کنم ؟


