Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ضد بارداری
سلام وخسته نباشید ،خانم دکتر میخواستم بپرسم بچه 10ماهه شیر میدهم چه نوع قرص ضدبارداری وبه چه دستوری میتوانم استفاده کنم،؟وسوال بعدی اینکه آیا باوجود کم کاری تیرویید هم میتوانم قرص ضدبارداری مصرف کنم؟ممنون از لطف شما
- عفونت طولانی مدت
سلام خسته نباشید. به علا ترشحات کرم رنگ و هیچ علایم دیگه ای به پزشک زنان مراجعه کردم.معاینه شدم و گفتن که عفونت قارچی باکتریایی دارم.پاپ اسمیر اانجام دادم عفونت شدید بود. مترونیدازول و پماد واژینال فلوکونازول استفاده کردم.همسرم هم قرص و پماد استفاده کرد.2جلسه اوزون تراپی هم انجام دادم و قرص واژینال لاکتوواژ هم دارم استفاده میکنم. ولی بازهم ترشح دارم.بهم گفتن یک جلسه دیگه اوزون لازمه. واقعا خوب میشه بعدش ؟ خسته شدم ؟ مراعات بهداشت هم همیشه داشتم.اولین باره انقدر عفونتم شدید بوده.چه کاری باید انجام بدم ؟
- سلام من حالا سرماخوردم میتونم واکسن کرونا بزنه یا نه صبر کنم که خوب بشم باید چند روز دیگه بزنم
- قرص
سلام برای جلوگیری از بارداری با هر بار نزدیکی زک عدد قرص کافیه؟
- پریودی
سلام.دختری ۱۱ ساله هستم.تجربهی اولین پریودی هامو دارم.خیلی حس بدی دارم و وقتی تکون میخورم باید برم دستشویی و هر ۵ دقیقه هی میرم دستشویی.خیلی حس بدی دارم و هی میبینم با وجود استفاده از نوار بهداشتی به لباس زیرم میخوره.دو تا پوشک میذارم لوکه میشه.اصلا نمیدونم باید چیکار کنم.حتی کار های روزمره ام رو هم نمیتونم انجام بدم.نمیتونم زیاد حرکت داشته باشم.گاهی وقتا سبک میشه ولی بعدش نه.الان که مدارس انلاینه ولی میترسم باز شه و نتونم با این شرایط کنار بیام مخصوصا تو زنگ ورزش.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.:(
- مشاوره ژنتیک
با سلام.فرزند اولم دچار اختلال بینایی(تنبلی چشم) و اختلال تکلم است که گفته شده مادرزادی است.من و هسرم هیچ نسبت فامیلی نداریم.عموی همسرم اختلال جسمی مادر زادی داشتند. ایا در صورت اقدام به بارداری مجدد نیاز به مشاوره ژنتیک داریم؟
- سقط جنین
٤ تيرسقط داشتم با قرص، جنين ٦ هفته بود ٤٥ روز خونريزی داشتم، يك ماه بعد از خونريزی آزمايش بتا دادم ٢٠٠ بود بقايا داشتم كه قرص و آمپول زدم كه دكتر با سونو گفت دفع شد اما هورمون ترشح ميكنه، ١٨مرداد دوباره آزمايش بتا دادم ٨٨ بود الآنم فقط قرص متيل ارگونوين ميخورم، آيا مشكلی هست؟ تا كی بايد اين قرص را ادامه بدم؟ بايد اقدام ديگری كنم؟
- فیستول
سلام روز خوش من گاهی هنگام خروج باد روده احساس میکنم از از واژنم هم همزمان خارج میشه بعد از زایمانم بیشتر شده علائم دیگری هم ندارم و مطمئنم باد روده یا معده هست ایا امکان داره فیستول باشه؟
- خونریزی بعد از قطع ناگهانی قرص جلوگیری
سلام من ماه اولی که از قرص جلوگیری استفاده کردم هیچ مشکلی نداشتم نه خونریزی و نه لکه بینی و بعد تموم شدن بسته اول پریود شدم اما بعد شروع بسته دوم که از روز سوم پریودم بود بعد پریود لکه بینی داشتم و قرص قطع کردم الان ۸روزه که خونریزی شدید دارم ۲روزه مفنامیک اسید میخورم ولی هنوز خونریزی دارم باید چیکارکنم؟
- خارش بعدزایمان و روش جلوگیری
سلام دکتر دوهفتش زایمان طبیعی کردم و خارش گرفتم داخل و خارج و ترشحات کشدار سبز دارم میشه بگیر چی استفاده کنم امکان رفتن به دکتر ندارم.. سوال بعدیم اینکه از چه قرص یا امپولی برای جلوگیری میتونم استفاده کنم و چندوقت بعدزایمان؟
- بقایابعدسقط
سلام.من هشت هفته سقط باقرص داشتم که بعداز۱۱روزسونوترانس واژینال دادم که نوشته تصویرمحتواهایپوهتراکودرون کاویته اندومترباابعاد۳۱*۳*۱۲وحجم کمتراز۱سی سی که مطرح کنندهcoltوبااحتمال کمتربقایا می باشدیعنی چی.ممنون جواب بدین.بعدشم نوشته تخمدانهااندازه واکوی نرمال.تخمدان راست ۲۶*۱۶م.موتخمدان چپ به ابعاد۲۵*۱۴م.م رویت شدن ممنون راهنمایی کنین
- Chronic cervicitis چیه
سلام، من ۳۶ سال هستم، جواب کلنوسکوپیم توی ۶ تا نموننه که گرفته شده فقط Chronic cervicitis نوشته، ایا این خطرناک؟ دکترم دارویی تجویز نکرده و گفته که خوبه، ایا به دارو نیاز ندارم
- پریود
باسلام خانم دکترمن پریودیم همیشه به موقع ۲۸ روز بود ایندفه پریود که شدم روز ۸ بعد از پاک شدن پریود ، شب نزدیکی محافظت نشده داشتم روز بعد ساعت ۱۲ ظهر دو تا قرص ال دی خوردم امروز یکماه از پریودم میگزره پریود نشدم یعنی ۳۰ دی میبایست بشم نشدم امروز یکم اسفنده بازم نشدم آزمایش بارداری تست دادم منفی بوده رحمم تیر میکشه سمت چپ راست دوباره آزاد میشه ترحات زیاد دارم کمی زرد رنک لطفا جواب بدین چکار کنم؟
- خال مقعد
سلام خانمی هستم که تازگی ها متوجه چند خال مشکی کوچک دور مقعدم شدم .ولی نه خارش داره و نه چیزی .امکان دسترسی حضوری به دکتر هم ندارم راهنماییم کنید
- کیسن واجد سپتا
باسلام سی ساله هستم یه پسرچهارساله دارم زایمانم طبیعی بوده و سابقه کیست تخمدان اصلا نداشتم.بعد چهارسال که از زایمانم میگذره برای سونو چکاپ رحم تخمدان مراجعه کردم یه کیست واجدسپتا سی پنج میلی تو تخمدان راستم مشاهده شده دکتر بهم دیان به مدت سه ماه داده.سوالم اینه برطرف میشه با این قرص؟خطرناکه خیلی استرس دارم
- سلام خانم دکتر
سلام خانم دکتر.بنده 22 سالمه.2ساله نامزد کردم و فقط 4بار رابطه داشتیم و هیچ مورد ی هم مثل حاملگی سقط و .. نداشتم.قبل از هرچیز عذرخواهی میکنم که مجبورم زیاد بنویسم چون دلم میخواد در جریان همه چیز باشید.پریودهای نامنظمی دارم.یعنی هیچوقت هیچ روند خاصی نداشته.بطور مثال در 4 دوره ی قبل در تاریخ های 30آذر-25دی-28 بهمن-25 اسفند پریود شدم.حتی نمیدونم الان که فروردینه کی میشم و همیشه طبق دردایی که از یه هفته قبل دارم مثل گهاهی درد شکم یا کمر همیشه به طور حدسی میگم تا 5.6 روز دیگه پریود میشم.روز اول خیلی درد دارم و تا یکی دوروز خونریزی طبیعیه خیلی زیاد نیست اما شب ها از دو تا نوار استفاده میکنم و روزهای بعد تا روز چهارم پنجم به حدیه که ر.زها یدونه نوار نهایتا دوتا کفایت میکنه.حتی خیلی وقتا شب سوم چهارمم میخوابم صبح نوار بهداشتیم کاملا تمیز و سفیده و چون کم کم میاد واقعا اعصابمو بهم میریزه .سال 91 یادمه تو یک ماه دوبار پریود شدم ترسیدم به دکتر مراجعه کردم از همون روز سوم بهم قرص سیپرو ترون کامپاند دادن و سونو که قرصو تا 21 روز مصرف کردم ولی سونو ندادم چون ایام امتحاناتم بود و به دوسه تا مرکز مراجعه کردم یا دکترشون نبود یا تا 3.4 روز نوبت نمیدادن یکیشونم چون آقا بود اصلا نرفتم به هر حال نتیجه ای که گرفتم اینبود که تا سه چهار دوره پریودم نظم داشت یعنی هربار 4روز کم میشد مثلا 24ام.20ام 16ام..ولی بعد باز نامنظم شد.احساس میکنم بدنم زیاد مو داره یعنی از حد طبیعی که یه خانم باید داشته باشه بیشتر.البته تو صورت یا چونم اصلا زیاد نیست و خیلی عادی برخلاف بعضیا که در اصطلاح میگن ریش دارن.دست و ساق پاهامم معمولی مثل بقیه ولی ران و کشاله ی ران قابل توجه طوری که اعتماد به نفسمو خیلی پایین اورده و همیشه درگیر اصلاحش هستم گاهی ژیلت و اکثرا موم.بقیه جاهام مثل شکم و بالاتر هم به نظرم باز غیرطبیعیه.ساکن رامسر هستم.دکتر خوب زنان فقط یکی میشناسم که چون فامیلمه واقعا خجالت میکشم برم پیشش.تنکابنم که میگن پزشک زنان حاذق نداره.فقط رشت واسم میمونه که نسبت به شهرای دیگه بهم نزدیک تره.هیچ پزشکیو نمیشناسم که مراجعه کنم چون دلم میخواد نتیجه ی قطعی بگیرم با شما هم از طریق اینترنت اشنا شدم.اگه راهنماییم کنین واقعا ممنونتون میشم و اینکه بفرمایید با توجه به این شرح حال به هر پزشکی(پزشک خوب)مراجعه کنم چه چیزهایی تجویز میکنن از قبیل سونو ازمایش دارو.آیا این موهای زاید ممکنه به مشکلات زنان اگه داشته باشم مربوط باشه>؟امیدی هست که با داروهایی که برای مهار هرمون های مردانه میدن کمتر بشه که دیگه سمت لیزر نرم؟خانم دکتر من تا چندوقت دیه حتما باید به یه پزشک معتمد مراجعه کنم خواهشا راهنماایین کنید.خیلی اعصابم داغونه.بعضی وقتا از خودم واقعا بدم میاد... (بیشتر…)
- amh
سلام.ایاممکندارهتخمدانهابزرگو fshوLHوپرولاکتیننرمالباشهومقدار amhدرروزسوم پریودکمترازیکباشه
- ایا ضربه به رحم خطرناک است؟
سلام وقت بخیر توروخدا منو راهنمایی کنید من 16سالمه و امروز توی مدرسه دوستم به شوخی ضربه زد زیر نافمم و بالای مثانم ک همون رحم است یکم بعدش من درد پریودی در کمر و شکمم حس کردم و پریود شدم ولی لکه، و دوران پریودم هم هست یعنی توی این چندروز باید میشدم ولی الان که اومدم خونه کمرم درد میکنه و زیر دلم یعنی جای ضربه
ممکن است بخاطر پریود درد داشته باشم؟ و خیلیی میترسم که خطرناک نباشه مثل نازایی و اینا لطفا منو راهنمایی - درد پریودی
با سلام.وقتی که پریود میشم خیلی درد میکشم,و بالا میارم.پاها و کمرم تیر میکشه,سینه ها سفت میشن همیچنین سردرد شدیدی میگیرم.زمان تخمک گذاریم هم سردرد میگیرم.
- یبوست
خانم دکتر من یبوست شدید داشتم موقع دفع خیلی بهم فشار اومد الان درد و سوزش دارم و مقعدم از داخل زخم شده لطفا راهنمایی کنید واقعا موقع دفع عذاب میکشم


