Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- معنی ریم نازک در بین دو لایه آندومتر چیست
سلام لطفا معنی ریم نازک مایع در بین دو لایه آندومتر در سونوگرافی رحم برام توضیح بدم و بفرمایین راه حل چیه با توجه به اینکه 2 ماه پریود نشدم بقیه سونو رحم و ضمایم طبیعی هست مرسی
- برداشتن رحم و تخمدان
هزینه عمل برداشت رحم و تخمدان فقط با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ در کدام بیمارستان های رشت این جراحی را انجام می دهید؟
- جراحی زنان
سلام من 27سال دارم زخم داشتم و کولپوسکوپی انجام دادم میخوام نظر شما رو هم بدونم
- پریودی
سلام ایا عفونت یا قارچ روی پریودی تاثیر دارد ؟ من پریودیم بهم ریخته و سنوگرافی دادم و پزشک موقه ی سنو پرسید پریودیت منظم. نپرسیدم چی دیده که اینو پرسید.ایا چیز خطرناکی است؟ مشکل چیست؟
- خارج کردن رحم و تخمدان
سلام بنده ۲۰ سالمه و به هیچ وجه قصد بچه دار شدن ندارم و بسیار تخمدانای سالمی دارم به شدت در معرضش هستم چون رابطه جنسی زیادی دارم از یکی از دکترا شنیدم جراحی عقیم سازی دلیل علمی میخواد و غیر قانونیه و بیمه ام قبول نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید اگر امکان جراحی هست و قیمت رو هم بفرمایید هم ازاد هم با بیمه
- مشکل رحمی
سلام من ۴۲ سالمه حدود۳ماه درد زیرشکم ولکه بینی بعدازنزدیکی دارم دکتررفتم سونوبرام نوشت توسونورحم باابعاد۱۰۸* ۵۰میلیمترواکوژنیسیته coarse وهتروژن مشاهده شد پاپ اسمیرانجام دادم فقط کمی التهاب داشتم دکترم برام انتی بیوتیک تجویزکرد خوردم ولی خوب نشدم میشه لطفا راهنمایی کنین چیکارکنم
- راهنمایی
سلام خسته نباشید. من قبلا هم برای مشکلم مزاحمتون شدم. الان یه مشکل دیگه دارم که خیلی نگرانم. رگی بین پام و لگنم هست که ورم داره و موقه ای که دست میزنم سوزش داره. انگار این رگ به تناسلی هم مربوط البته فکر میکنم. موقه ای که میشینم سرد میشه اون قسمت و خیلی اذیتم. من باید به چه کسی مراجعه کنم؟
- زنان و زایمان
سلام من الان ۵۰روزه بچم سقط شده گفتن یه تیکه یک ثانتی باقی مونده داخل رحم دکترم گفتن کورتاژ بشم گفتم نظر شماروبدونم
- ترمیم
سلام وقت بخير ببخشي شما عمل هايمنوپلاستي هم انجام ميدين؟
- ضربه به زیر شکم
سلام خسته نباشید خانم دکتر،بنده بوکسور هستم داشتم با هم رزمیم فایت میدادم ضربه محکمی به زیر شکمم زد الان هم خون مردگی در محل دیده میشه و الان شش روز هست که از پاک شدنم میگذره(پریودی) که الان دوباره پریود شدم مشکلم جدی هست؟🥺
- سقط جنین
دوهفته بعد ازسقط برای جلوگیری میتوان از قرص ال دی استفاده کرد
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- سلام من برای درمان آندومتریوز و خونریزی های شدید و نامنظم قبل از یایسگی با نطر پزشک دو سه سال است که دوفاستون ده تا در ماه مصرف میکنم کلی گاهی هموز ده تا کامل نشده پریود میشم لازمه ده تا رو کامل کنم یا به محض پریود قطع کنم؟
سلام من الان چند روزه جای بخیه سزارینم درد میکنه مخصوصا خوابیدم میخوام بلند بشم یا میخندم سه سال پیش زایمان کردم البته بعد از نزدیکی اینصورت شدم و چند روزه درد دارم
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر. من میخواستم واسه عمل لابیا پلاستی بهتون مراجعه کنم میخواستم ببینم آبا شما این جراحی رو تو مطبتون انجام میدین؟ الان تو این ایام کرونا هم مطب باز هست ؟ آیا غیر لیزر جراحی این عمل رو هم تو مطب انجام میدین ؟خانم دکتر من حتما باید این عملو به همین زودیا انجام بدم.
- کیست و میوم
خانوم دکتر مادرم 51سالشه و یک کیست 8سانتی و 5میوم دارد. در صورت عمل نکردن چه خطراتی دارد؟ با توجه به اینکه نزدیکه یائسگی است و صبر کنیم،اگه عمل نکنه چه خطراتی داره؟؟ ممنونم
- جای بخیه عمل سزارین
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من تقریبا یک سال هست عمل سزارین انجام دادم اما جای عمل به صورت گوشت اضافه مانده و بعضی مواقع می خارد و یا سوز دارد و تیر می کشد. آیا با کرم سیکاستیم می توان گوشت اضافه را تا حد زیادی کم کرد یا بهتر است چه کاری انجام دهم؟ ممنون از راهنمایی شما.
- میشه لطفا بگین یعنی چی ؟خطرناکه؟
the specimen received in formalin in one container of two irregular small fragments of grayish-whitw tissue with soft consistency totally measuring 0.2x0.2x0.2cm
- ترجمه
Speclmen
Endometrial pipelle biopsy
Macroscopic evaluatoin
Specimen received in formalin container consists of several pieces of
soft-pinkish tissue
measuring 2.0 x 2.0 x 0.5 cm in aggregate.SOS:M/1,E:100 %
Microscople evaluation: Sections are showing fragmented suporficial epithelium of endocervical mucosa with cellular dysplasia ( nuclear enlargment and hyperchromasia ). Sections are also showing some atypical glands with nuclear onlargment and hyperchromasia ; located in mucoid-proteinous background
Dx: Uterus
endometrial pipelle biopsy:
* Superficial columnar epithelium
Cervical intraepithelial neoplasia , high grade
• Some atypical glands
Please see the comment
• Comment: We can not identified where is the origin of these glands,
(endometrium or cervix ). Fractional curettage is recommended - قرمزی پوست
سلام خانم دکتر خسته نباشید خانم دکتر مدت خیلی زیادیه قسمت لابیا ماژورم قرمزه،هییییچ مشکل دیگه ای ندارم،نه خارش دارم نه سوزش نه هیچ مشکلی.تنها مشکلم قرمزیه. پماد ان ان استفاده کردم چند باری تقریبا خوب بود برام تا حدودی اما چون کورتون هست دیگه بیشتر استفاده نکردم بنظر شما باید چیکار کنم؟؟؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم


