Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تشکیل نشدن ساک بارداری و عدد بالای بتا
سلام وقت بخیر در آزمایش بتا که دادم عدد بتا بالای سه هزار بود و در سونوگرافی نوشته شده ایجاد ناحیه ی اکوفری کوچک در حفره آندومتر فوندوس ایجاد شده خواستم بدونم باردار هستم یا علت دیگه ای داره ممکنه دقلو باشه
- بیماری زنان
در بررسی التراسونیک به عمل آمده از لگن: رحم به ابعاد۱۰۵×۵۵×۴۵میلیمتر بوده که با توجه به سن parityحداکثرنرمال است،. پوزیسیون رحم AntevertedوAnreflexاست. شکل واکاوی پارانشیمال میومتریال طبیعی می باشد. امچندومتر با ضخامت دولایه ۴میلیمتر مشهود است. تخمدانها ابعاد حداقل نرمال دارند. تخمدان راست۲۶×۱۰میلیمتروتخمدان چپ۲۲×۱۴میلیمتر. تصویر فولیکولی بهرقطر۸میلیمتردرتخمدان راست مشاهده میشود. مایع ازاد در کلدوساک ملاحظه نمی گردد.
- پریود
سلام،بعد ۱۷روز دوباره پریود شدم اشکالی داره یا طبیعی هستش؟یعنی باید ۱۹پریود میشدم چهارم شدم تا الان اینقد زود نشده بودم،خونریزی زیاد نیستش
- ویتامین ها در بارداری
من تازه فهمیدم باردارم هفته 3 یا 4 هستم. حواسم نبود فقط دیروز ویتامین C هزار میلی خوردم آیا باعث سقط میشه
- آتروفی کلیتورال در دختران مجرد
سلام ببخشید من دختر مجرد ۲۱ ساله ای هستم که از سنین ۵ الی ۶ سالگی بدون اینکه بدونم تحت تاثیر دوچرخه سواری ارضا شدن رو تجربه کردم بعد از اون با خودارضایی آشنا شدم و ندونسته چندین بار در طول روز انجام میدادم و از یک جایی به بعد دیگه اطراف کلیتوریس حس نمیکنم و یه جورایی علائم آتروفی دارم چیکار باید بکنم الان که موفق شدم خودارضایی رو ترک کنم آیا این قضیه برام مشکل ساز میشه؟ درآینده برام مشکلی پیش نمیاد؟ چیکار باید بکنم نمیتونم برای معاینه پزشک برم
- نحوه مصرف قرص سیبل چگونه است ؟
سلام وقت بخیر پزشکم برام قرص سیبل تجویز کرده و گفته از روز ۵ پریئودی شروع به مصرف کنم ، الان سه عدد از قرص های سفید رنگ مانده که بسته تموم بشه من پریئود شدم ، آیا باید سه عدد باقی مانده را هم مصرف کنم ؟ و بعد تموم شدن بلافاصله بسته جدید را شروع کنم ؟ یا تا روز ۵ پریئودی صبر کنم و بعد بسته جدید را شروع کنم ؟
- سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه ی بچه دارم س سالم ک جلوگیر داشتم با قرص دکتر رفتم سنو گرفتم تخمدان هردو فلولیکول های کوچک ۴×۵میلیمتر هستند حالا جلوگیری نمیکنم احتمال بارداری هست
- لطفا بفرمایید مشکل دارد و آیا درمان میشود
Sperm concentration =105 Total sperm count=357 Total motility =78 Perogrees motility =18 Non perogrees motility=60 Normal morphology =3 Abnormal morphology=97
- بارداری
سلام خانوم دکتر من ۱۸ سالمه و با بی بی چک فهمیدم ک حاملم ولی باز باید ازمایش بدم میخاستم سوال کنم تو این سن اشکالی نداره حامله شدم؟ از نظر شما مورد تایید هس؟؟؟
- فوری خونریزی بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. هفته ششم بارداری هستم و امشب لکه بینی شدید دارم.و با توجه به اینکه در آخرین سونو کیسه جنین بزرگتر از جنین بود و شما فرمودید تا هفته بعد صبر کنیم. لطفا راهنمایی بفرمایید. عظیمی. با تشکر
- سلام من خانم ۳۲ ساله هستم وقتی رابطه جنسی بر قرار میکنم معقدم درد میگیرد و گهکاهی از طرف واژن خونریزی دارم ممنون میشم جواب بدید
- سلام حالتون خوبه ده روز زایمان کردم عرق میزنم خیلی بی حوصله هستم چکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید
- استفاده ازقرص استرادیول
سلام من قبلا کاشت انجام دادم والان ۳ تا فقط جنین دارم وتا پایان تمدید ۱ماه بیشتر فرصت ندارم والان که روز دوم قاعدگی هست شوهرم نمیتونه مرخصی بگیره لطفا بگید که استرایول چند میلی باید مصرف کنم وتا چند روز ؟
- مربوط به مشکلات زنان
سلام عذر میخوام من در سنو واژینال بخاطر خونریزی شدید و نامرتبی عادت ماهانه که چهار ماهه دجار شدم یک میوم ساب موکوزال اینترامورال فوندوانتریور سایز ۱۳ در ۱۴ mmومیون یا ادنومیوما فوندو پوستریور اینترامورال ۲۸در ۲۷ mmداشتم و صخامت اندومتر ۶ mmبوده ودر ازمایش هورمونی tsh 6/7و fsh40 و lh17/5 و prolactin 8/3 برام قرص دزوسپتیو برای این ماه و دوفاستون برای ماه بعد و لووکسین ۵۰ برای تیروئید که گفتن کم کاره دادن چیکار کنم ایا قرصها رو مصرف کنم با تشکر ۴۳ سالم هست
- کیست
سلام خانم دکتر من۲۰ سالمه و هرچندوقت یکبار سمت راست شکمم یه درد ضعیف داره قبلاهم اینجوری شده بودم که رفتم دکتر وبرام سونو تخمدان نوشتن و گفتن مشکلی نداری و عفونته الانم بعضی وقتها درد دارم ... من همش فکرمیکنم که یه مشکل جدی دارم یعنی فکرمیکنم یه کیست بزرگ دارم بخاطرهمین میترسم دوباره برم دکتر میخواستم ازتون بپرسم مشکلی دارم یعنی برم دکتر؟ممنون
- پریود طولانی
سلام وقتتون بخیر من 18 سالمه و الان 10 روزه پریودم این دفعه 10 12 روز جلو افتاد و حالا هم قطع نمیشه روزای اول خیلی کم بود اما بعد بیشتر شد الانم کمتر شده اما قطع نشده میشه راهنماییم کنید
- کیست اکوفری
سلام ببخشید من یه کیست اکوفری سمت راست به قطر22 دارم مشکوک به کیست پاوراارین هم هستم خطری داره یا دیگ نمیتونم باردار شم؟
- سپاس فراوان
سپاس فراوان برای اینکه به تمامی سوالاتم پاسخ فرموندین وبخاطر اینکه وقت گرانبهاتون رو دراختیار من وبقیه عزیزان میگذارین ... خداوندعمرباعزت نصیبتون کنه.و قال الله تعالی(من لایشکرالناس لایشکروالله).
- سقط و بارداری مجدد
سلام خانمی هستم 33 ساله پنج سال که ازدواج کردم وسه سال که برای بارداری اقدام کردم و با توجه به ازمایشاتی که انجام دادم گفتند که دچار یایسگی زودرس شدم بعد گذشت یک سال از این موضوع خودم به طور طبیعی دوقولو باردار شدم که درماه پنجم کیسه آب م پاره شد و متاسفانه جنین م سقط شدو به دلیل ماندن یکی از جفت ها کورتاژ شدم آلان حدود 4 ماه که گذشته که بعد اتمام دوره خونریزی ماه بعد پریود شدم ولی دراین ماه هنوز پریود نشدم فقط یکبار دو لکه قهوه ای رنگ دیدم با توجه به اینکه در این ماه اقدام به بارداری مجدد کردم می خواستم بدونم ممکنه مشکلی داشته باشم؟ یا مثل گذشته یاسگی م ادامه دار بشود؟ با تشکر
- لکه بینی قهوای..
سلام وقت بخیر ۲۵ سالمه متاهل هستم چندین ماه از قرص ضد بارداری دروسبلین استفاده میکنم .این ماه چند تا قرص مونده تموم بشه تا پریود بشم دو روز لکه بینی قهوه ای دارم ترشح هم دارم علت چیست


