Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام من تنبلی تخمدان دارم باقرص دوفاستون پریودمیشم برای تحریک هم لتروزول میخورم عکس رنگی انداختم نتیجش این بود بعد تزریق ماده حاجب رحمم متمایل به چپ قرارگرفت ولوله های فالوپم باتاخیر حاجب شدن دکترم میگه باید iui کنی ولی دوس دارم نظرشماروهم بدونم
- Ahm
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز.بنده در سال ۹۴ مقدار هورمون انتی مولرینم ۰.۶ بود.با وجود مصرف داروهای بسیار قوی نتوانستم باردار شوم. ولی در ماهی که دارویی مصرف نکرده بودم بخ خواست خدا طبیعی باردار شدم الان فرزند من ۴ ماهش است.حالا سوال بنده اینه که من دوست دارم دو فرزند داشته باشم حالا با وجود این که ذخیره تخمدان بنده به شدت پایینه از چه زمانی برای بچه ی دوم اقدام کنیم آیا من فرصت دارم حداق تا دو سالگی فرزندم صبر کنم یا اینکه باید سریعتر اقدام کنم.لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.خیلی ممنونم
- قرص پردنیزلون۵
سلام.منpcoهستم و۱سال اقدام به بارداری کردم که نتیجه نداشته. اخیرا دکتر قرص پردنیزلون۵ تجویز کرده به مدت۱۰روز روزی یک عددبه همراه قرص لتروزول.سوالم اینه که قرص پردنیزول رو ازکی شروع کنم چون دکتر زمان دقیق نگفته بهم یعنی همزمان با لتروزل یا قبل ازاون؟عوارض شدیدی داره این قرص؟من قراره دوز دوم واکسن رو چند روز اینده بزنم و کاردندان پزشکی هم دارم مشکلی پیش نمیاد؟؟ممنون
- سقط مکرر
با سلام ازمایش dna اسپرم شوهرم ۲۴٪ دارای شکستگی است و مرفولوژی ۸٪ نرمال و توتال اسپرم ۹۴ میلیون.خانم دکتر ایا اگر اقدام به بارداری کنیم احتمال سقط یا مشکل ژنتیکی وجود دارد؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من حدودا یه سال از آخرین تزریق آمپول ضد بارداری ام گذشته، پریود نمیشم بار دارم نمیشم چرا لطفا راهنمایی کنید
- خونریزی
سلام من ۴دی ۱۴۰۰سخط داشتم و تا امروز که۲۹ دی هستش خونریزی دارم. ۲هفته بعد سخط سنو دادم گفتن که دفع شده فقط یه لخته کوچیک هستش که خودش دفع میشه یا همین سری یا پریودی بعدی. قرص مفتامیک اسید هم خوردم تقریبا ۳بسته خوردم اما قطع نشده. چیکار کنم باید؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۴۳ سالمه ۳ تا بچه دارم خونریزی قاعدگی من ۳ روز اول لکه بینی و ۲ روز خونریزی شدید وبعد خونریزی خیلی کم و بع تا روز دهم لکه بینی داشتم که بعد از ۵ روز دوباره پریود شدم و خونریزیم به همین شورت است و در ضمن سینه هام هم خیلی بزرگ شده چه کار کنم منون میشم جواب بدهید.
- ضرب به تخمدان
دیشب تو مهمونی پسر عموم ضربه نسبتا شدیدی ب شکمم الان درد خفیفی دارم در اطراف زیر شکمم الان خیلی میترسم
- زخم دهانه رحم
سلام خسته نباشید
ببخشید من ۲۶ دی ماه پیش دکتر زنان رفتم به خاطر عفونت و زخم دهانه رحم چون دو دوره دارو مصرف گرده بودم و بهبود نیافته بود فریز کردن
من ۲۴ سال سن دارم الان شنیدم میگن برای کسایی که بچه ندارن فریز باعث نازایی میشه درست این حرف لطفا راهنمایی کنید😔 - جواب سنوگرافی
سلام خانم دکتر ببخشید سنو گرفتم ۱۳ سیکلم،نوشته تخمدان ها حاوی فولیکول های ساب سانتی متر و بیشتر در موقعیت پریفرال میباشند و استرومای مرکزی نیز پرومیننت است ،یعنی چی بزرگترین فولیکول در تخمدان راست ۸ mmودر تخمدان چپ ۱۱mm است
- آیا رحم من که رحم دوشاخ یا سپتوم بلند هست جز رحم کوچک ویا رحم هیپوپلازی است یا خیر ؟
سلام خانم دکتر عزیز. من سال ۸۳ در دوره بلوغ ام پرید نمیشدم و عدم قاعدگی داشتم و سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم و واژینوپلاستی و هایمنکتومی انجام دادم وجراحی شده ام سال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و جراحی شده ام و سال ۱۴۰۰نیزسپتوم عرضی واژن داشتم و جراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم و درسال ۱۴۰۱ نیز دوباره سپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام و دریکی از پرونده های من نوشته شده که قبل ازعمل ام تنگی شدید سرویکس داشتم وهمچنین نوشته شده که جز آژنزی مولرین و آنومالی مولرین هستم و در سونوگرافی من نوشته شده که رحم با نمای partialbicornate و سپتوم بلند و من در حال حاضر رحم و تخمدان هم دارم وبعد از این عمل هایی که انجام دادم پرید و عادت ماهانه هم میشوم. و دکترم به اینکه من یک دهانه رحم دارم یا دو دهانه رحم شک داشتند که ام آر آی به شرح زیر بود .رحم با ابعاد نرمال ونمای long.septate و muscular type رویت شد. کاویته آندومترهر دو سمت ضخامت حدود 4mm درسمت راست و5mm درسمت چپ دارد . مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ رویت شد. دوکاویته آندومتر در قسمت lowersegment رحم بادی باهم یکی شده ودر امتداد آندوسرویکس بوده وسرویکس منفردی مشهود است وامتداد واژن دور سرویکس راکامل قرار گرفته وسرویکس مجزایی در سمت راست مشهود نیست ولی مختصر سرویکس به صورت asymmetric قرار گرفته وسمت راست سرویکس مختصر برجسته تر است.واریاسیون طبیعی شواهد narrowing در سمت راست در قسمت میانی مشهود است که با شرح حال بیمار هم خوانی دارد تخمدان ها نمای طبیعی داشته وپاتولوژی دیگری در شکم و لگن مشهود نیست من یک نکته رو بگم که دکترم پارسال بعد که ام آر آی انجام دادم منو بردن اتاق عمل گفتن که شما دارای دو دهانه رحم هستی و ام آر آی هم اشتباه گفته بود که من دارای یک دهانه رحم هستم در اصل الان دو دهانه رحم دارم و ام آر آی تشخیص اشتباه داده بود .راستش من یک مطلب خواندم که علامت کوچک بودن رحم یا هیپوپلازی رحم عدم قاعدگی و آمنوره اولیه و آژنزی واژن و تنگی دهانه رحم هستش . من دیدم این موارد داشتم قبل از عمل هایم که هم آژنزی واژن داشتم هم عدم قاعدگی وامنوره وهم تنگی دهانه رحم ذهنم درگیرشد که رحم من کوچک هست یا نه؟ سوال من این هست که رحم من که رحم دو شاخ یا سپتوم بلند هست جز رحم کوچک و هیپوپلازی محسوب میشود یا خیر؟ کلا رحم من الان کوچک هست یا خیر ؟ و کلا خواستم بپرسم رحم دوشاخ یا رحم سپتوم بلند جز رحم های کوچک وهیپوپلازی محسوب میشوند یا خیر ؟
- تنبلی تخمدا
من تنبلی تخمدان دارم و دوماه کلومیفن مصرف کردم باردارشدم ولی تو هفته های اول سقط شد،پریدهام همیشه نامنظمه میترسم یعنی میتونم بارداری سالمی داشته باشم،جلوگیری نمیکنم و باردار هم نمیشم وقتی عقب میافته فکر میکنم باردار شدم ولی خبری نیست،یعنی فقط با قرص باید حامله بشم اگه بازم سقط بشه چی
- ضربه ب شکم
بردارم یک ضربه محکم باپازدزیردلم.ممکنه دیگ نتونم بچه بیارم؟
- درد درتخمدان
باسلام ناباروری ثانویه دارم و تنبلی تخمدان دکتر دارو تجویز کردسیکل ماهیانه ۲۸ روزه دارم این ماه پریم بادوروز تاخیر بود الان روز دوم پری درد خیلی شدید درتخمدان دارم طوری که نمیتونم راه برم علت چیه؟
- نازایی
سلام من چندماه پیشه دکتر ظ***ری رفتم اما با یکبار دارو درمانی برام لاپراسکوپی نوشت بعدش پیشه م***فزا رفتم که اصلا تحویل نمیگیرن میخواستم بیام پیشتون که مشکلم تنبلی تخمدانه ایا خیلی زمان میبره تا مشکلم حل بشه؟هورمون مردونه دارم و پریود نامنظم
- Lue lisää suosittuun Chicken Road -peliin online kasinoilla Suomessa
Chicken Road on nopeasti noussut suosioon Suomessa vuonna 2025. Pelin ainutlaatuinen tyyli ja intuitiivinen käyttöliittymä tekevät siitä helposti lähestyttävän niin ammattilaisen kuin kokeneen pelaajan keskuudessa.Peliohjeet: Chicken Road Peli sisältää useita tasoja, joissa pelaaja ohjaa kanoja polulle saadakseen pisteitä. Jokainen valinta vaikuttaa tulokseen, ja hauskuus lisääntyy jokaisella kierroksella.Strategiat ja vinkit Vaikka Chicken Road sisältää sattumaa, pelaaja voi hyödyntää taktiikoita parantaa mahdollisuuksiaan. Kanojen sijoittaminen strategisesti voi lisätä voittomahdollisuuksia. Sen lisäksi kannattaa tarkkailla bonusominaisuuksia, jotka voivat ilmaantua jokaisen kierroksen aikana.Pelaa lisäeduin Suomalaiset nettikasinot esittelevät pelin eksklusiivisin tarjouksin. Bonustarjoukset tarjoavat ilmaiskierroksia, jotka tuovat lisämahdollisuuksia voittaa. Pidä silmällä bonuksia Chicken Roadiin, jotta saat parhaan hyödyn.Yhteenveto ja johtopäätös Peli on hauska, vaan antaa myös mahdollisuuksia voittaa. Yksinkertaiset säännöt ja erityistarjoukset tekevät pelistä suositun. Olitpa sitten pelaamassa huvin vuoksi, Chicken Road pitää sinut koukussa ja vahvistaa pelinautintoa.Here is more info in regards to chickensroad.fi (https://chickensroad.fi) look at our own web site.
- Ekhtlafat hormoni
Chetor moleje mishavad che modat tol mikeshad
- سلام من عادت ماهیانه خیلی زود به زود میشه آیا با قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه مرسی
سلام ۲سال قرص مارولین برای پریود شدن خوردم حدود۴۰سالمه الان دکتر قرصمو عوض کرده مدروکسی پروژسترون داده از روز ۱۲پریود روز ۱۳پریود لکه بینی کردم علت چیه در ضمن تا ماه پیش مارولین میخوردم
- بارداری
باسلام من 18سالمه وسه ساله ک ازدواج کردم پریود هام منظم ودقیق و هفت روزه است وتا حالا لکه بینی نداشتم اما در روز چهارم پریود ناگهان دلم وبعد ران پاهام درد میکن وبا خوردن قرص ژلوفن خوب میش حدود یک سال اقدام ب بارداری کردم اما نمیش ممنون میشم جواب بدید این مشکل در دورران مجردی هم داشتم
- سلام آیا چند دوره باید قرص کلوفین میخورم خوبه اگه باردار نشدم باید چی کار کنم واز چی داروی استفاده کنم


