Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست اکوفری
کیست اکوفری باقرص ال دی خوب میشه برا دختر مجرد
- سلام خانم دکتر من سونو دادم گفته تخمدان راست حاوی یک ناحیه اکوفری به قطر ۲۶میلیمتریعنی چی چه مشکلی دارم
- سلام من بی دلیل دلم پر میشه ومیخوام گریه کنم وشب خوابم یاد و همش سردمه شما نظرتون در این باره چیه؟ آیا افسردگی گرفتم یا کم خون نی دارم
- ازمایش
سلام خانم دکتر ببخشید ازمایش پرولاکتین و amhبایدتوروزخاصی از سیکل قاعدگی باشه و ایا باید برای این ازمایشها ناشتا بود؟ اگه میشه هزینش هم بگین چقدر میشه؟ممنون
- اشعه سی تی اسکن
سلام و وقتتون بخیر باشه ببخشید اگر کسی در دوهفته اول بارداری سی تی اسکن ریه کرده باشه و از بارداریش بی اطلاع باشه در جنین تا چه حدی اشعه اثر میذاره قبلا از راهنمایتون تشکر میکنم
- تعیین جنسیت
سلام.براى تعيين جنسين فقط رژيم ميدين يا دارو هم هست؟
- پریودی طولانی و لکه بینی
كيست تخمدا ن داشتم اندومتزبو دوبار عمل كردم هميشه پريودي منظم داشتم تا اينكه ويزان استفاده كردم شش ماه از اونجا پريودي نا منظم و طولاني حتي با قرص ضد بار داري پريود ميشم و دو فيبرم كوچك دارم اگر ممكنه راهنماييم كنين
- ..
سلام . خسته نباشید . اگر کسی بوتاکس یا ژل تزریق کند و پس از مدتی باردار شود مشکلی برای جنین به وجود می آید ؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من چند ماهی هست ک قرص جلو گیری دروسبلا مصرف میکنم اخرین بسته ای ک مصرف کردم همین ماه بود وسط مصرفش دچار ترشحات خونی شدم تازمانی ک پریود شدم الان دوروزی پریودی تموم شد وقرص جلوگیریم تموم شد امروز متوجه لکه های خونی شدم یا میشه گفت خونریزی کم میتونه از چی باشه درضمن چن روز پیش پیش متخصص بودم وسونو داخلی شدم خداروشکر گفت هیچ مشکلی نداری
- تعین جنسیت
سلام با استفاده از iuiمیشه تعین جنسیت قطعی داشت؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام ۲۰ سالمه 16شهریور پریود شدم ۱۵ مهر پریود شدم آبان پریود نشدم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون نوشت ۳ آذر مدروکسی پروژسترن مصرف کردم ۹ آذر پریود شدم الان ۲۲ آذر باز پریود شدم علتش چیه؟
- عفونت ادراری دربارداری
سلام من عفونت ادرای دارم رفتم ازمایش دادم دکترگفت عفونت شدیددارم کشت ادرارم دارم برام سپتروفلوکساسین نوشت میخواستم بدونم توبارداری ضررنداره بخورم ممنون میشم جواب بدین
- خونریزی
یعد از عفونت شدید ک خوب شدم خون ریزی کردم حالادماه خون ریزی دارم امپول زدم مفنامیک اسید چندین بسه خوردم هنوز خون ریزیم بند نیمده
- اندومتریوز
سلام وقتتون بخیر روز هفتم قاعدگی لوپرومرتزریق کردم و ۱۲ روز بعد پریود شدم دوباره یعنی تو یک ماه دوبار پریود شدم درصورتی که بهم گفته بودن بعداز تزریق پریود نمیشی الان چکاری باید انجام بدم
- بیمارستان
با سلام شما برای سزارین با بیمارستان فامیلی هم قرارداد دارید؟ اسم شما به عنوان پزشک میهمان در سایت بیمارستان فامیلی درج شده است.
- عفونت
باسلام من ترشحات سبز رنگ غلیظ دارم که زیاد ترشح میشه علتش چی میتونه باشه در حدی که روزانه لباس زیرم به شدت کثیف میشه وباید چی کارکنم ممنون
- امپول لوپیرومر۷۵
سلام خسته نباشید ایا با مصرف امپول لومپرومر احتمال بارداری ناخواسته هست ؟من دو دوره زدم روزی ک میخواستم پریود بشم نزدیکی داشتم ولی دیگه پریود نشدم الان خیلی میترسم در ضمن اندومتریوز پیشرفته هم دارم
- لک بینی
سلام من دختر ۱۹ ساله ای هستم و پلی کیستیک تخمدان دارم .از قرصهای متفورمین و اسپرونولاکتون و فیناستراید و دوفاستون استفاده میکنم .طبق تجویز پزشک دوفاستون را از روز ۱۴ به مدت ده شب باید مصرف کنم اما الان بعد از ۷ماه مصرف این قرصها روز ۱۵ دچار لکه بینی شدم .باید مصرف قرص را ادامه بدم؟ممنونم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر من زهرازارع هستم از شهر تبریز. ببخشید من یه سوال داشتم ازتون. خانم دکتر من از پرده بکارتم نگرانم. من یه بار خواستم سلامتی پردم رو امتحان کنم. من یه چیز خیلی نازک و وارد کردم بعدش اون چیز خیلی نازک تا 2و نیم سانتی متر اینا داخل رفت من می خوام بدونم یعنی پرده بکارتم پاره شده😣؟خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگرانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید.


