Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هماتوم
سلام.من یازده هفته از بارداریم میگذره.و در هفته هشتم دکتر متوجه هماتوم به حجم هشت سی سی تو دهانه رحمم شد.و دکتر گفت استراحت نسبی در حد دسشویی باید داشته باشم.الان حجم هماتومم 0.5 سی سی تو قسمت تحتانی شده.جفتمم خلفی هست.میخواستم بدونم هنوز هم باید همینطور استراحت کنم یا کمی میتونم راه برم یا بشینم؟ویارمم خیلی شدیده.ممنون میشم راهنماییم کنید
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خانوم دکتر من در هفته هشتم بارداری هستم هشت هفته وپنج روز قرص Femobraو اسپرین استفاده میکنم من دیروز ۱۱ ساعت ماشین نشستم ن اینکه یکسره مثلا ساعت ۱۱ نیم نشستم ساعت ۱ نیم یا ۲ پیاده شدم و تا ساعت پنج باز نشستم ماشین تا دو ساعت بازم پیاده و بار اخر برگشتنی یکساعت نیم طول کشید مشکلی بوجود نمیاد واس بچم یا چیز دیگه ای نگرانم که رفتم با ماشین لطفا راهنماییم کنید🙏🙏
- توده درقلب جنین
سلام ببخشید من درهفته ۱۸ی سونودادم ک میگن ی توده درقلب جنینه.البته سونو Ntنرمال بوده و۱،۴بوده ولی خیلی نگرانم بقیه چیزاش سالم.اولین فرزندمه
- دندان درد
سلام، من در هفته 22 بارداری هستم و از دو روز پیش دندون درد دارم ( سمت چپ ) نمی دونم دندونمه یا لثه . باید چیکار کنم . پرسیکا گرفتم و روزی دو بار استفاده می کنم. آیا می تونم به دندونپزشکی مراجعه کنم و اگه مشکل از دندونم بود آیا می تونم روش کار کنم یا اینکه در این دوران نمی شه از ماده بی حسی استفاده کرد؟ اگه نمی شه برای تسکین درد باید چه کار کنم؟ البته فعلا دردم فقط یج شب بود و قطع شده ولی می ترسم ادامه دار شود. با تشکر
- بارداری
من ۲ بار رابطه حفاظت نشده داشتم یعنی منی مرد داخل رحممم ریخت فردای عصر قرص اورژانسی خوردم یعدش لک داشتم فقط الان خستم حالت تهوع دارم .احتمال بارداری هس ؟
- مصرف قرص ضد افسردگی در ددوران بعد از انتقال
سلام دکتر من به خاطرکار پر استرس مالی که دارم دچار وسواس فکری و اضطراب کاری شدم یه مدت قرص کلومیپرامین و فلوکستین میخوردم که حالمو خیلی خوب کرد همه چی اکی بود تا اینکه قرص هامو قطع کردم و اقدام به آی وی اف کردم متاسفانه نتیجه منفی شد دکتر تا یک چند روز فقط فریاد میزدم الان حال روحیم داغون و میترسم با این حال دوباره انتقال بدم و بچمو از دست بدم میخواستم بدونم آیا دارو هایی هست که بعد از انتقال مصرف کنم هم مشکل وسواسم و از بین ببره و هم آرام بخش باشه برام و هم برای جنینم مشکلی ایجاد نکنه با تشکر از شما و راهنمایی های مفیدتون
- سونوگرافی nt
سلام دکتر جان.ببخشید این سونو خواهرمه لطفا به عکس بینی جنین bدقت کنید فرم بینی؟! در ضمن اسمی از nbبرده نشده
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- یدوفولیک
سلام آیا مصرف قرص یدوفولیک سه ماه قبل بارداری به پسردار شدن جنین کمک میکنه ؟
- عفونت
سلام خانوم دکتر عزیز. من مریض شما هستم و مشکل عفونت داشتم و تمایل به بارداری که شما سری اخر بهم کپسول ایتراکونازول و پماد درموفیکس دادین وگفته بودین که دو هفته بعد برای بیام فریز کنم و من به خاطر کرونا تاخیر انداختم ومراجعه نکردم . بعد از مصرف داروی شما عفونت خوب شده بود و حالا پریودم عقب افتاده و بی بی چکم مثبت شده و دو روزه که دوباره احساس خارش و عفونت میکنم نوبت گرفتم برای ۷ خرداد نوبت دادین تا اون موقع چیکار باید کنم عفونت اسیبی نمیزنه ؟
- پره اکلامپسی
سلام خانم دکتر، من در هفته 39 بارداری هستم. می خ.استم بدونم در مسمومیت باداری ( پره اکلامپسی ) امکان داره یک سری از علایم ( مثلا سردرد، آب ریزش یا ورم صورت )را داشته باشیم ولی فشار نرمال ( 10.5 یا 11 بر روی 8 )باشه؟ چون تا جایی که می دونم در این بیماری فشار باید بالا باشه. اگرامکان داره سردرد یا آبریزش باید شدید باشه یا خفیف هم میشه؟ میشه یه مقدار کامل توضیح بدید؟ ممنون ازراهنمایی شما.
- بارداری
سلام بنده 39سالمه اخرین زایمانم 9سال پیش جلوگیری نمیکنم اماتاحالاباردارنشدم پریودم منظمه
- قرص مدروفوم
من قصدبارداری دوم داشتم پریودیم منظم هست ومشکلی ندارم فقط رژیم دخترمیخواستم دکترجزنسخه داروش این قرص روبرام نوشته میخواستم ببینم این دارو چه تاثیری داره
- بارداری
من همه علایم بارداری رو دارم دوهفته ام به پریودم مونده دلدرد وکمر درد وپادرد تیر کشیدن لثه هام بشدت هم خسته وبیحوصلم حتی نبض شکمی هم دارم بنظرتون باردارم ممنون میشم ج بدید
- سقط بقایای جنین
یک هفته پیش سقط کردم اولین دوره بود که پریود نشدم با سایتو تک سقط کردم درد زیاد داشتم سونو بقایای ۴۰در۲۰میلی رانشان داد سه روز اس از قرص متیل استفاده میکنم و خونریزی خیلی کمی دارم ودرد زیاد با مسکن آروم میشم آیا نیاز حتمی به کورتاژ دارم دکتر گفت کورتاژ من دارو خواستم و قرص متیل برام نوشتن
- عفونت واژن
سلام وقت بخیر من در سه ماه اول بارداری هستم عفونت قارچی گرفتم دکتر بهم دارو داد خوب نشد مصرف دالاواگ سی موردی نداره؟؟
- مصرف دارو ضد حساسیت در بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من توی ماههای اول بارداریم هستم ، متاسفانه سرماخوردگی و بخصوص سرفه های وحشتناک زیادم هم عصبیم کرده و هم حتی گاهی نگران میشم با این سرفه ها بچه سقط نشه. دو تا قرص هست که قبل از بارداری پکتر بهم داده بود میخوام بپرسم الان مجاز به مصرف اینها هستم یا نه؟ اسم قرصها، telfast 120 mg و melocast و در ضمن عسل و آویشن مجاز به مصرف هستم یا نه ممنون از لطفتون
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
34.26 mm heterogenic cystic mass with fine septa without doppler این متن سونوی واژینالمه خیلی نگرانم کرد . میشه بهم کمک کنید؟
- اقدام به بارداری
با سلام و خسته نباشید من شش ماه ازدواج کردم پنج ماه اقدام کردم موفق نشدم سیکلم تازه منظم شده ٢٨روزه واسه رابطه جنسی برای بارداری روز در میان انجام شود یا هر روز با تشکر


