Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام وقت بخیر، طریقه دقیق مصرف اینوفولیک رو میخواست بدونم از چندم پریودی شروع کنم ب مدت چندروز مصرف کنم
- قرص جلوگیری
سلام دکتر من دوتابچه پشت سرهم دارم وبچه نمیخوام حالاحالاها لطفا به قرص جلوگیری قوی بمن معرفی کنید که کی بایدشروع کنم و چنتا و شراط خاصشو ؟؟بچم۴ماهشه و شیر خودم درحد ۲۰۰سبسی میدم بهش باقیش شیخشکه
- عفونت زنانه
با سلام خانمی شکست وشش ساله هستم درد زیر دل دارم رفتم سونوگرافی ج نوشته ترشحات آکواریوم مختصر در کانال اندوسرویکال نگرانم لطفا بفرمایید چیست خطر تاکه تشکر رفیعی
- بالابودن سی ارپی
باعرض سلام من 40 سالمه تمام آزمایشاتم نرمال شده غیراز CRP که جلویش نوشته +1(Quality). آیا مشکلی هست؟ البته موقع خونگیری استرس زیادی داشتم.
- کیست روی تخمدان
سلام.
من کیستی دارم حدود یازده سانت و دنبال پزشکی هستم که با سرنگ این کیست رو تخلیه کنه. کیست روی تخمدان راست هست. چند جا مراجعه کردم و خیلی ها گفتند میشه با سرنگ تخلیه بشه و بعضی ها هم نظرشون بر باز شدن شکم است.البته در عرض شش سال به یازده سانت رسیده
- خون ریزی کم قاعدگی
سلام من ۱۴ سالمه دیشب روز یک پریودم بود از صب خون قاعدگیم نسبت ب روزا دیگ کم شده بود دیشب ی صحنه جنسی ی فیلم یادم اومد بعد یک دونه نبض در مثانه ام حس کردم فقط یک دونه بعد این کارم ایا خود ارضایی محسوب میشه ینی ارضا شدم ؟ یا باید چن تا نبض و تند تند میبود از دیشب وقتی نبض رو حس کروم صب ساعت ۹ بازم خونم کم بود ولی از یک بعد از ظهر تا الان خونم کمترم شده ایا اون صحنه باعث کمتر شدنش شده یا ن بعد من تو ماه قبل ی استرس متوسط رو تجربه کردم و کم کاری تیروئید دارم برا درمانشم یک ساله دارو میخورم ایا کم بودن خونم طبیعیه؟ و ایا خون قاعدگیم ب داخل لگنم برگشته ک خونم کمتر شده یا چیز دیگ ای هست و ایا چیز خطر ناکی در این بین وجود داره؟ ممنون میشم خانوم دکتر گل جواب بدیدممنون😘
- عفونت قارچی
سلام خسته نباشید من یکسال درگیر عفونت قارچی هستم هرچقد دارو استفاده میکنم فقط ده روز خوب میشم مجدد خارش شدید وعفونت باید چیکار کنم خسته شدم دیگه
- سلام روی گزینه liquid-Based تیک خورده ایلمشکلی هست
- قرص کلومیفن کی باید اقدام به بارداری کرد بعد از پاکی
من قرص کلومیفن می خورم کی باید بعد از پاکی اقدام به بارداری کنم
- پرولاکتین
سلام خانم دکتر 35 ساله و مجرد هستم . پرولاکتینم 47/2 بوده (حداکثر بر اساس کیت 29/2) به پزشک مراجعه کردم قرص داستینکس بهم داد با دز نیم میلی گرم که هفته ای دو تا قبل از خواب به مدت 3 هفته مصرف کنم. ایا شما مصرف این مقدار دز را تایید می کنید ؟ نظر شما چیست؟
- آزمایش بارداری
سلام. خانم دکتر من آخرین بار 28ام ماه قبل با شوهرم رابطه داشتم و رابطه محافظت نشده بود و من شک کردم ک شاید باردارم، دیروز رفتم آزمایش خون یعنی 13 روز بعد آخرین نزدیکی.. و در آزمایش میزان هورمون hcg را نوشته بود نگاتیو یعنی منفی.. حالا میخاستم بدونم میشه به نتیجه این آزمایش اطمینان کرد.. یا زود رفتم؟.. لطفاً کمک کنید.. خیلی استرس دارم..
- آیا کودکانی که در نوزادی جراحی انسداد روده داشتند در بزرگ سالی میتوانند بچه دار شوند؟
- سیاهی پوست واژن
سلام اگه میشه سوال منو جواب بدید سیاهی واژن و پوست اطرافش با لیزر خوب میشه حداقل چند جلسه لیزر لازمه؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر دختری ۲۳ ساله و مجرد هستم پریودی نامنظم دارم سنو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری قرص پرژستورن بهم تجویز کرد دکتر میخوام بدونم بعدا واسه بچه دار شدن دچار مشکل نمیشم تا کی باید بخورم
- در دختر ۳۱ ساله هستم
- میگرن دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من چند ساله که در بازه ی ۱۰ روز قبل از قاعدگی، یا دقیقا روز قبل از شروعش، یا روز سوم تا پنجم قاعدگی، یا یکی دوز نزدیک تخمک گذاری دچار میگرن میشم. یعنی هر ماه حداقل دو بار در بازه هایی که گفتم سردرد میگیرم. اغلب ۲۴ ساعت سردردم طول میکشه، سرگیجه و حالت تهوع و افت فشار پیدا میکنم. گاهی حتی گنگی سر تا دو سه روز طول میکشه. فقط هم سردرد نیست، عصبی شدن و تغییر ناگهانی خلق و خو و حساس بودن بیش از حد به رفتارهای اطرافیان هم همراهش هست. از نظر سابقه بیماری، ده سال به دلیل هپاتیت آتو ایمیون آزاتیوپرین مصرف میکردم، که الان سه ساله برای کبدم هیچ دارویی مصرف نمیکنم و آنزیم های کبدم نرمال هستن. سه سال هست که مبتلا به کولیت اولسرو هستم و روزی ۱۶۰۰ میلی آساکول مصرف میکنم.
احساس میکنم کولیت من علاوه بر استرس خودم بیشتر به این دلیل ایجاد شده که هر ماه به خاطر سردردهایی که داشتم مرتب بروفن و ژلوفن استفاده میکردم و حتی تا قبل از تشخیص کولیت هربار دو تا ژلوفن میخوردم تا سردردم قطع بشه.
در حال حاضر پزشک گوارشم مصرف مسکن های بروفن و ژلوفن رو ممنوع کرده، گرچه مصرفشون هم دیگه بی فایده ست و فقط باعث طولانی تر شدن سردردهام میشه.
خیلی در مورد میگرن های دوران قاعدگی و PMS و تاثیر تغییرات هورمونی روی سردرد و اختلالات عصبی مطالعه کردم. اما جز ورزش کردن و دمنوش های گیاهی راهی موثر پیدا نکردم. البته همینها هم اثرشون در حد خفیف کردن درد بوده و مشکل من همچنان باقیست و واقعا خسته ام کرده و حتی روی روند کار و زندگیم اثر منفی گذاشته. آیا راهی برای رفع این میگرنها هست؟ آیا نیاز هست که آزمایشی انجام بدم تا مشکلم دقیق تر مشخص بشه؟ ضمن اینکه کم خونی ارثی و مشکل کمبود وزن هم دارم،۳۰ سال دارم، وزن ۴۶ کیلو و قدم ۱۶۱ هست.
منتظر پاسخ شما هستم پیشاپیش متشکرم - بارداری
سلام.روزتون بخیر.. دوره های من نامنظم است.. از اول نامنظم بوده.. الآن 15 روز از آخرین نزدیکی من میگذره.. شک دارم که باردارم.. شرایط یجوری هست که نمیخوام باردار بشم.. اگه الآن برم آزمایش بارداری برم آیا میشه به نتیجه اش اطمینان داشت
- ivf
سلام خسته نباشید ببخشید به جای قرص لتروزول به من آتی فارمد دادن آیا این دو قرص نتیجه باهم میده
- سونوگرافی رحم و ضمائم
با سلام اکوی اندومتر هتروژن ضخیم بوده mm15 اندازه گیری شد. فوکوس های کلسیفیه در حاشیه دیواره قدامی کاویته اندومتری دیده میشود . معنی چیه چیز خطرناکی وجود داره. ما رو معرفی کردند به دکتر انکولوژی
- لکه بینی
سلام من23سالمه من پریود ک شدم بعددوهفته لکه بینی دارم فقط کمردرد دارم ....متاهل هستم .


