Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداریی
سلام بعداز تقریبا ۲ساعت ۲تا قرص اورژانسی۷۵ همزمان مصرف کردم نیازه بعداز ۱۲ ساعت دوباره مصرف کنم ؟
- کورپوس لوتئوم
سلام ۱۹ سالمه سونو دادم زده تخمدان چپ کورپوس لوتئوم با قصر ۲۶ mm رویت شد مشکل حاد هست یا نه؟؟ چکار باید کرد؟
- بارداری
سلام خانوم دکترخوبین ببخشیدمن هفته ۲۴بارداری هستمهمش شکمم بادمیگیره سنگ میشه علتش چیه درضمن بچه اولمه ی سقطم داشتم نیاز ب دارو دارم یاطبیعیه خیلی میترسم
- سقط
سلام من ۱۱ روز پیش سقط داشتم خون ریزی داشتم تا اینکه ۱۱ روز بعد خون ریزیم قطع شد بعد ۱۱ روز رابطه برقرار کردیم از اب منی طبیعی جلوگیری کردم میخواستم بدونم من الان باید قرص الدی بخورم یا نه فعلا قصد بچه اوردن ندارم
- جواب سونو گرافی
- معاینه بکارت
سلام خانم دکتر من یکبار معاینه بکارت شدم خیلی درد داشت احساس میکردم واژن ام کاملا باز شده الان دوباره باید برم ولی میترسم این درد من طبیعی بوده؟
- بارداری
سلام خانم دکتر گفته بودم آیا خوردن کپسول داکسی سایکلین 20عدد بدون اینکه بدونم باردارم ضرر داره شماپاسخ دادین بعد به تاخیر افتادن پریود مصرف آن عوارض داره.من باز سوالم اینه من قبل تاریخ پریود مصرف کردم که پریود نشدم تست بی بی چک زدم ومتوجه حاملگی شدم این کپسول ضرری به جنین نرسونده تو این مدت ممنون
- بیماریهای زنان
سلام من 52سالمه پریود شدم 8سکلمه پاک نشدم دکتر برام یه ورق دهتایی جستیرال داد روزی یه عدد گفت ضخامت دیواره رحم 13 است 2عدد خوردم پاک شدم میخواستم بدونم خوردن قرص رو ادامه بدم یانه وآیا بعد ازخوردن دهتا دوباذه رو خونربزی می افتم
- فشار به بالای ناف در بارداری.
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید تازه دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده به مغز جنین یا سار اعضای بدنش آسیب وارد بشه.
- سونوگرافی
تصویر یک ناحیه اکوژن هتروژن به ابعاد ۱۸*۱۷ mm در ادنکس راست مشهود است که در بررسی با کالرداپلر دارای فلوی عروقی در اطراف میباشد،یعنی چی؟
- سوزش وخارش
سلام خانم دکترگرامی،ممنون ازراهنمایی های خوبتون . سوزش وخارش مقعددارم چه قرص یادارویی مصرف کنم بهبود پیدامی کنه
- بیماری زنانه
سلام بااین که هشت ساله ازدواج کردم سینه های کوچکی دارم سه تا بچه هم دارم حالا دکتر بهم داروی هورمونی داده ایا تاثیری روی سینه هام داره باتشکر
- توده هترواکو
با سلام توده هترواکو در قدام تنه رحم خطرناک است؟چیکار باید بکنم
- درد در سینه چپ
سلام. من ۲۵ ساله و با ذخیره کم تخمدان، طی ۱۲ روز ، ۵۰ عدد آمپول منوتروپین مصرف کردم برای آی وی اف. ۵ فولیکول با سایز خوب در سونوها دیده میشد. سه شنبه ۲۸ مرداد تخمک کشی انجام دادم و متاسفانه فقط یک تخمک کشیده شد. به مدت ۳ روز بعد از تخمک کشی، هرروز دو عدد آمپول پروژسترون و دو عدد قرص استرادیول مصرف کردم. امروز متوجه شدم اون یک تخمک بدست آمده هم جنین نشده. الان مشکلی که برام پیش اومده اینه که از عصر امروز، در قسمت بالای سینه ی سمت چپ درد دارم. تشخیص نمیتونم بدم که درد پستان است یا قفسه ی سینه . حین تنفس عمیق و بازدم تشدید میشه و بازوی سمت چپ و کتف سمت چپ هم درد میکنه. خیلی نگرانم. آیا این درد ازعوارض داروهاست یا مشکل دیگری هست؟
- سلام خانم دکترعزیزمن میتونم باوجودفتق زایمان طبیعی داشته باشم؟؟بعدزایمانم بایدنافم راحتما جراحی کنم؟؟خیلی ازتون ممنونم ک جواب سوالهامون رامیدید
- سلام بباردارهستم شش هفته ولی خونریزی دارما
- پرده بکارت
سلام من چندین بار برا دیدن واژن در اینه لبه های اطراف ش و کشیدم ولی اصلا بهش دست نزدم و چهارده روز از پریود قبلیم گذشته بود که من اون روز واکسن کزاز زدم و اون روز کمر درد شدیدی داشتم و خوابیدم بعد از ظهر که بیدار شدم خونریزی شدیدی داشتم و به همین صورت تا شش روز من خونریزی داشتم الان نگران آسیب دیده باشه امکان اینکه معاینه حضوری برم و ندارم لطفاً راهنمایی م کنین ممکنه پریودم نامنظم شده باشه و یا ربطی به واکسن زدنم داشته باشه من قبل این پریود هام نامنظم بود مثلا اون موقع ها بعد 20.23.25.28 روز پریود میشدم ولی بعد اون خونریزی پریود نامنظم شده خواهش میکنم بهم جواب بدین 🙏
- کپسول.
سلام من چند وقت پیش پیامی با موضوع پایین براتون ارسال کردم و شما گفتید کپسول پاورفیت هم میتونم مصرف کنم سوال بنده اینه که این کپسول رو چطور باید مصرف کنم تا تاثیرش رو بزاره و آیا روی بهم ریختن پریودی هم تاثیر داره ابن کپسول؟؟؟ ((((( سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺))
- ساکشن
سلام ساکشن انجام میدهید
- سونو ان تی دوازده هفته
سلام وقت بخیر خسته نباشید در سونو ان تی نوشته شدهUmbilical cord در Three vessels دیده شده این یعنی چی ؟


