Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص وروژست و لکه بینی که دارم ۲۰روز
سلاممن دوماه قرص ورژوست مصرف میکنم به مدت ۲۰روز است که خونریزی دارم دلیلش میشه بگیید چی هست
- تماس جنسی
با عرض سلام و خسته نباشید.خانمی 29 ساله هستم که مدت یکماهه ازدواج نموده ام.در این یکماه بعد از هر نزدیکی با وجود استفاده از لوبریکنت و سکسهای با فاصله زمانی یک هفته ای اما باز هم درد و خونریزی و سوزش دارم(فثط در زمان سکس و در زمانهای دیگر خارش و سوزش ندارم).به دو پزشک زنان همزمان مراجعه کرده ام.یکی می گوید که عفونت شدید واژن و زخم رحم داری برایم پماد و انتی بیوتیک تجویز کرده اند و پزشک دیگر می گوید که هیچ عفونت و مشکلی نداری و بمرور زمان درد و خونریزیت برطرف خواهد شد . حال من مانده ام که تشخیص کدام درست است؟لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر از پاسخگوییتان
- فیبروم
سلام یک فیبروم ساب موکوزال _ساب سروزال به ابعاد ۴۳*۶۶ میلیمتر در جدار قدامی میانی رحم مشاهده شده و ابعاد رحمم بزرگتر از حد نرمال ۵۲* ۱۰۰ میلیمتر دارای اکی هتروژن و میو ماتوز و ضخامت اندومتر ۴میلیمتر است، خطرناک است، ؟؟ نیاز به عمل داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، ،
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- سقط
سلام خانم دکتر من ماه پیش یه سقط 20,هفته داشتم دوهفته پیش رفتم سونو گرافی سه بعدی دادم گفت هنوز دهانه رحمم شله خانم سوالم اینه چطور بعد از 4ماه هنوز دهانه رحم من شله سفت نشد چند ماه دیگه باید صبر بکنم تا سفت بشه در ضمن کورتاژ شدم
- اکوژن
سلام وقت به خیر. توسونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن۱۳×۵میلیمتردرناحیه فوقانی_میانی کاویته آن وجودداشته سعنی چی؟
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام من در هفته ۱۸ بارداری هستم فشار خون ۱۳.۸ هست دکتر برای من آسرین ۸۰ نوشته واقعیت می ترسم استفاده کنم
- سفیکسیم
سلام هفته ۲۵ازمجاری ادرارم تیرمیکش تاناف طبیعی ازمایش ادرارم خوب بود سفیکسبم میخورم طبیعی
- بارداری
سلام. خسته نباشید من ای وی اف کردم. هفته پنجم ششم لکه بینی داشتم پزشکم گفتن استراحت کن و نزدیکی نداشته باشی . لکه بینی هم همون دو هفته بود که خداروشکر خوب شد میخواستم بپرسم الان که هفته شانزدهم بارداری هستم. هنوزم نباید نزدیکی داشته باشم؟؟
- هیستروکتومی
سلام شما هیسترو کتومی به روش واژینال بدون برش روی شکم هم انجام میدین ؟
- پرده ارتحاعی
سلام خوبیدخانم دکترببخشید من تازه نامزد کردم پرده خانومم ارتجاعی اگه رابطه داشته باشم مشگلی نداره
- باردار نشدن پس از دوماه تلاش
سلام خسته نباشی من این ماه لتروزل دکتر برام تجویز کرد از چهار قاعدگی شبی دوتا گفت ۱۲ قاعدگی دوباره بیا سونو انجام دادم گفت همچی عالیع ولی ۲۵ خونریزی داشتم با درد شدید ایا مشکل خاصی دارم
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۹ سالمه و سینه هایی کوچکی دارم سایز ۶۵ /۷۰ هستش دلیل کوچکی سینه هایم به چه دلیلی هستش ؟ میشه روش های طبیعی یا خوراکی سایز و افزایش داد ممنون میشم راهنمایی کنید
- آیا با وجود آزمایش آمینیوسنتز،غربالگری مرحله دوم لازم است؟
با سلام میخواستم بدونم شخصی که آزمایش آمینیوسنتز رو انجام داده نیاز هست غربالگری مرحله دوم رو هم انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. و اینکه بهترین زمان برای غربالگری مرحله دوم چند هفتگی است؟ آیا نیاز به ناشتایی وجود دارد؟
- جواب آزمایش هورمون
سلام وقتتون بخیر اگر امکانشه ازمایش بنده رو تفسیر کنید. جواب خوب و نرمال هست؟ روز سوم پریود ازمایش دادم و تنبلی تخمدان دارم
Fsh:2.7 (رنج ازمایش تو فاز فولیکولار ۱.۵ - ۹.۷ )
Lh:3.5 (رنج ازمایشگاه تو فاز فولیکولار ۰.۵ - ۱۰/۵) - کیست یونی لوکولار
سلام من کیست یونی لوکولار ب دیامتر ۴۵ م م درتخمدان چپ دارم آیا با دارو رفع میشه یا نیاز ب جراحی هست؟ من نامزد دارم و میخام ازدواج کنم خاستم ببینم مشکلی برای بارداریم ایجاد میکنه؟ ممنون میشم پاسخ بدید
- باردارشدن
سلام وخسته نباشید دکتر بهم قرص لتروزل داد گفتن روز سوم پریودی بخورم وروز سوم خوردم ولی روز چهارم پریودم تموم شد حالا نمیدونم قرص ادامه بدم یا نه
- مشکل کمبود تخمک
سلام خانم دکترهمسرم آزمایش تخمک داده شش دهم نشان داده آیامشکل حل شدنی است
- مصرف قرص اورژانسی
باسلام و وقت بخیر من باهمسرم در ماه آبان رابطه محافظت نشده داشتیم. فردای اون روز من قرص اورژانسی استفاده کردم و از اونجا که ۱۵ هرماه منظم پریود میشم توی ماه آذر پریودنشدم. آزمایش بتاهم دادم دائم بی بی چک هم مصرف میکردم همه منفی بودن.آذرماه که پریود نشدم دی ماه هم متاسفانه نشدم. پیش متخصص زنان رفتم بهم چندتا قرص دادن گفتن یه هفته بعداز مصرف این قرص ها پریودمیشی.من درحال مصرف این قرص ها هستم که متاسفانه دوباره رابطه محافظت نشده ما تکرارشد و من نگران شدم و از ترسم فورا یک ساعت بعداز رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم. فکرکنم هورمون هام کاملا بهم ریخته. ممکنه که پریودبشم؟ویا ممکنه که بارداربشم؟
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده


