Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آی وی اف
با سلام خانم دکتر آی وی اف با جنین فریز بهتره یا جنین تازه. احتمال موفقیت آی وی اف برای رحم اجاره ای بیشتر از رحم خودمان در هر مرحله است
- رترووورسه و کلدوساک
سلام من ۲۹ سال دارم و یه دخور ۶ سال و ۹ ماهه دارم. سونوگرافی کالرداپلر رحم و تخمدان ها (ترانس واژینال) رحم در وضعیت رترو ورسه در ابعاد (۶۵*۳۵*۴۷) میلیمتر با اکوی میومتر یکنواخت میباشد. ضخامت آندومتر ۶ میلیمتر. ضایعه پاتولوژیک واسکولار در میومتر و آندومتر دیده نشد. درون تخمدان راست یک کیست با جدار نازک و یک سپتومنازک بدون ندول یا وژتاسیون و با جداری آواسکولار به ابعاد (۱۲* ۱۳) میلیمتر دیده شد. ORADs=2 تخمدان چپ به ابعاد (۲۳* ۱۴) میلیمتر با اکو طبیعی و عروق طبیعی دیده شد. در فضای کلدوساک ۱۱ سی سی مایع آزاد مشاهده می شود.
- هایپرپلازی رحم پیچیده بدون آتیپی
باسلام ،من قبل از عمل پولیپ رحم و زخم دهانه رحمم، سونو واژینال دادم که ضخامت آندومتر(بدون احتساب پولیپ)4mm بود ، میوم هم دارم که دکتر گفت نیاز به برداشتن نیست، بعدها عمل جواب پاتولوژیم اومده هایپرپلازی پیچیده بدون آتیپی، این خطرناکه؟ این یعنی پیش سرطانی؟
- فشارخون
باسلام ازدوسال پیش که فشارم 15 بود مصرف داروهای پروپرانولول 40 دوعدد و والوسپ 80/5 یک عدد را شروع کرده ام.الان فشارم 10 روی 7 است آیا ادامه دهم یا نیاز به کاهش دارو هست؟ با سپاس
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من برای بارداری اول کلومیفن مصرف کردم و همون ماه باردار شدم البته بدون امپول برای بارداری دوم چندماه اقدام کردم با توجه به اینکه پریود نامنظم دارم ماه قبل اومدم پیش شما و سون انجام دادید گفتید تخمدان پلی کیستیک دارم و امپول پروژسترون برای تاخیر پریو نوشتید و همچنین ازمایش سنم ۳۰ ساله و ازمایشاتم خوب بود tsh:0/43 Free t4:15.41 Prolactin:5.1 Anti mullerian hormone:4.7 و ازمایشهای قبل بارداریم هم خوب بود امروز ۵ امین روز پریودم هست میخواستم بدونم میتونم کلو میفن مصرف کنم ممنون
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- تنبلی تخمدان
روز خوش مجرد و 31 ساله هستم، برای تنبلی تخمدان سیپروترون کامپاند کدوم کارخانه رو بگیرم. ابوریحان یا آتی فارمد؟ و اینکه برای آتی فارمد سیبل نوشته شده، یعنی چی؟
- واکسن کزاز در بارداری
سلام هفته ۱۹بارداری بودم همه چی سونوگرافی و ازمایش نرمال بود واکسن کزاز رو زدم فردای ان روز بچم سقط شد .چرا یکی نمیخواو قبول کنه این واکسن لعنتی سقط میکنه
- فیبرواندوم؟؟
فیبرواندوم داشتم ۳ mm قبل عمل بیوسی انجام دادم که جواب خوب بود الان چهار روزه عمل کردم منتظر جواب پاتولوژی هستم خیلی استرس دارم. دکتر بجز فیبرواندوم کمی از بافت سینم گفت سفت بوده برش داشتم این باعث نگرانیم شده میشه توضیح بدید؟؟
- خونریزی طولانی مدت
خانمی هستم ۳۴ ساله با مشکل تنبلی تخمدان وکم کاری تیروئید دوتا فرزند دارم نزدیک دوماه هست که خونریزی دارم شدید نیست ولی ادامه دار هست داروی مینامیم اسید وسفکسیم استفاده کردم آمپول هورمونی هم زدم ولی تاثیری بر بند آمدن خونریزی نداشته لطفآ راهنمایی کنید
- سقط جنین
سلام خسته نباشيد من ي ماه هست بجه سقط كردم خونريزي قط شد دوباره بعداز جهلمم خونريزي گرفتم اين ده روزه جكار كنم خونريزي قط بشه
- سلام،زن باردارهفته24هستم سونوگرافی غربالگری نشان داده سه فوکوس اکوژن 5,4,6میلیمتری درسال دیافراگماتیک رایت و چپ رویت شده میخواهم بدونم یعنی بچه چه مشکلی داره
- توده مجاری ادراری
باسلام به مدت چند ماه روی مجاری ادراریم احساس برآمدگی میکردم امروز دیدم که یه برآمدگی سفید رنگه.توروخدا کمکم کنید خیلی میترسم.درضمن دختر هستم
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۳۸ هفته باردار هستم دو روز دیگه برای زایمان میرم ..آیا میتونم موهامو لایت کنم...مشکلی نداره؟؟؟
- میزان هورمون
سلام و ادب.. در همه سایت های پزشکی نوشته شده در هفته سوم بارداری میزان هورمون hcg باید 5 الی 50 باشد. میخاستم بدونم این سه هفته از لقاح شروع میشه یا از آخرین پریود.. یعنی سه هفته از لقاح یا پریود.. و آیا این حرف درست است؟
- کرم واژینال
سلام خانم دکتر من دکتر رفتم گفت ترشح داری یخرده که بهم کرم واژینال داد با قرص سفکسیم من بعد پریودی تموم شد رابطه داشتم بزای اقدام آیا من این کرم استفاده کنم تو دوران اقدام مشکلی به وجود نمیاد
- خونریزی بعد از ای وی اف بعد از ۱۶ روز
- باسلام من قرص الدی مصرف میکنم الان ۴ساله بعد پریودهم گاهی فقط ۲روز انتها میشم ولی الان بعد از ۷روز ماهانه نشدم ببخشید با انگشت داخل واژن نگاه کردم یه کم خون امد چیکار کنم ایا روزه گرفتن میتونه باعث بینظمی بشه یا شکل قرص ممنون میشم که جواب بدین دارم از استرس دق میکنم
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- زنان
سلام خانم دکتر عزیز من در سونوگرافی کانون اکوژن به دیامتر 7میلی متر در تخمدان چپ مشاهده شد.که میتواند مطرح کننده کیست درموئید کوچک باشد.اگر میشه لطف کنید راهنماییم کنید


