Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام.من یکسال ازدواج کردم اقدام سنو و آزمایش هم دادم.گفتن خوبی مشکل نداری.همسر من آزمایش اسپرم داد گفتن مشکل نداری ولی باردارنشدم
- رترووورسه و کلدوساک
سلام من ۲۹ سال دارم و یه دخور ۶ سال و ۹ ماهه دارم. سونوگرافی کالرداپلر رحم و تخمدان ها (ترانس واژینال) رحم در وضعیت رترو ورسه در ابعاد (۶۵*۳۵*۴۷) میلیمتر با اکوی میومتر یکنواخت میباشد. ضخامت آندومتر ۶ میلیمتر. ضایعه پاتولوژیک واسکولار در میومتر و آندومتر دیده نشد. درون تخمدان راست یک کیست با جدار نازک و یک سپتومنازک بدون ندول یا وژتاسیون و با جداری آواسکولار به ابعاد (۱۲* ۱۳) میلیمتر دیده شد. ORADs=2 تخمدان چپ به ابعاد (۲۳* ۱۴) میلیمتر با اکو طبیعی و عروق طبیعی دیده شد. در فضای کلدوساک ۱۱ سی سی مایع آزاد مشاهده می شود.
- قلب جنین
سلام خانم دکتر این سونوم هست:
داخل uterine cavity یک gs با واکنش دسیدوایی نامنظم و حاوی یک جنین مشهود است
یولساک سایز و نمای منظم دارد
G.Aبراساس اندازه گیری MSD=33MM در حد تقریبی 8W+3D است
G.Aبراساس اندازه گیری CRL =4MMدر حد تقریبی 6W+1D است
(عدم تطابق MSDوCRL)
FHRدیده نشده .نمای سونوگرایفیک مطرح کننده MISSED ABORTION می باشد
هماتوما به ابعاد دMM 13*12در اطراف پل تحتانی ساک حاملگی مشهود است . ممنون میشم توضیح بدید که وضعیت جنین چطوره ؟ ایا با صبر کردن به رشد نرمال میرسه ؟ الان من باید چه اقدامی کنم؟ - لکه بینی کم
سلام قرص جلوگیری استفاده میکنم دروسبلین سه قرص دارونما سفید هم خوردم علایم پریود دارم ولی لکه بینی کم دارم پریود نشدم چیکار کنم
- خونریزی ناشی از وروژست
سلام. متخصص برای کیست تخمدان من سه ماه وروژست تجویز کردن. بعد از یک ماه پریود شدم و خونریزی خیلی کم اما نزدیک دوازده روزه ادامه داره و اینطور که میفهمم هنوزم خون داخل بدنم هست. دکتر گفت اگر خونریزی بود هم قرص را بخور ولی نگفت تا چه حد خونریزی ادامه داشت طبیعی هست. خیلی نگرانم . یعنی مصرف قرص را ادامه بدم و خونریزی ادامه داشت مشکلی نداره؟
- لکه بینی بعد دو روز از پریودی
سلام من اين ماه براي اولين بار بعد هفت روز پريودي كه پاك شدم دوروز بعدش شروع به لكه بيني كردم علتش چيه اينم بگم بعد پاك شدن نزديكي كردم و اين كه چهار ساله دوفاستون مصرف ميكنم اولين باره كه همچين چيزي اتفاق افتاد برام و اينكه ٢٣ سالمه و متاهلم
- بارداری
اگر دختر باشیم و حتی رابطه مقعدی هم نداشته باشیم و نامزدم آلتشو بین ران ها قرار بده و همون جا ارضا بشه احتمال بارداری هست
- سرکلاژ شکم
سلام خداقوت سرکلاژ شکمی چقدر در روند بارداری موثر هست ایا احتمال موندن بچه تا هفته های بالا بیشتر میشه؟ برای سرکلاژ واژینال هم میگن احتمال کاهش زایمان زودرس کم میشه ولی متاسفانه من جواب نگرفتم میخواستم بدونم با سرکلاژ شکمی جواب میگیرم امیدوار باشم؟ لطفا راهنماییم کنید
- آزمایش آپکا
سلام وقت بخیر خانم دکتر.اگر عدد آپکا ۱۶باشد نیاز به لنفوسیت تراپی هست ؟
- پریودی
سلام خسته نباشید. من 14 سالمه اسفند ماه پریود شدم .اواخر فرورین پریود شدم ولی این ماه فقط لکه داشتم پریود نشدم میخواستم بپرسم لازمه ب پزشک مراجعه کنم یا عادی هست؟
- خونریزی بعد از انتقال جنین
سلام.من روز ۲۹دیماه انتقال جنین کردم.روز هشتم انتقال لکه بینی داشتم و روز نهم و دهم ، خونریزی دارم . از همان روز هفتم شیاف را قطع کرده ام و این سه روز آمپول پروژسترون تزریق کرده ام؟ آیا جنین من سقط شده یا هنوز امیدی هست؟ لطفا جواب بدین . ممنون
- میخوام سقط کنم
یه بچه دوساله داریم واصلااصلاوضع مالی خوبی نداریم که بچه دوم بیاریم ناخواسته شده باچه دارویی ردش کنم 41روزشه
- میشه لطفا بگین یعنی چی ؟خطرناکه؟
the specimen received in formalin in one container of two irregular small fragments of grayish-whitw tissue with soft consistency totally measuring 0.2x0.2x0.2cm
- اکوژن کبد
سلام می شود بگویید توده اکوژن در کبد چبست؟؟؟
- مشکل رحم چیست وآیا دو دهانه رحم دارم؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰نیزسپتوم عرضی واژن داشتم و جراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم و در پرونده من نوشته شده که جز آژنزی مولرین هستم ماه پیش به دکترم مراجعه کردم ایشون معاینه کردن و گفتن یک سوراخی در کنار دهانه رحمم هست مشخص نیست چی هست و گفتن شاید دوتا دهانه رحم داری من را به سونوگرافی فرستادند که سونوگرافی به شرح زیر بود در بررسی رحم با نمایwid muscular typeseptated با ابعاد 46 ×88 رویت شد و فرورفتگی outercounter رحم 1cm است ونمای bicornuate ندارد کاویته آندومتر در سمت چپ وراست با حداکثر دیامتر حدود 4mm در امتداد internal os چپ رویت شد تصویر یک ناحیه mass like کوچک بودن lnt. Os مشخص وبا یک ناحیه شبیه Ext.Os در سمت راست مجاور سرویکس رویت شد که ممکن است یک partialcervix باشد جهت ارزیابی دقیق دقیق تر انجام MRl توصیه می شود . اندازه و نمای تخمدان ها طبیعی است و ضایعه پاتولوژیک ادنکسال رویت نشد مایع آزاد درلگن رویت نشد من ام آر آی هم انجام دادم که به شرح زیر بود رحم با ابعاد نرمال ونمای long.septate و muscular type رویت شد کاویته آندومتر درهر دو سمت ضخامت حدود 4mm در سمت راست و 5mm در سمت چپ رویت شد مختصر شواهد آدنومیوزیس در شاخ سمت چپ رویت شد دو کاویته آندومتر در قسمت lowersegment رحم بادی باهم یکی شده ودر امتداد آندوسرویکس بوده وسرویکس منفردی مشهود است وامتداد واژن دور سرویکس راکامل قرا گرفته وسرویکس مجزایی در سمت راست مشهود نیست ولی مختصر سرویکس به صورت asymmetric قرار گرفته وسمت راست سرویکس مختصر برجسته تر است ( واریاسیون طبیعی ) شواهد narrowing در سمت راست در قسمت میانی مشهود است که با شرح حال بیمار هم خوانی دارد تخمدان ها نمای طبیعی داشته وپاتولوژی دیگری در شکم و لگن مشهود نیست . راستش این خیلی منو نگران کرده من ماه پیش سونوگرافی زده بود مشکل دارم ولی ام آر آی گفتن سالم هست ولی من این ماه هم سونوگرافی انجام دادم گفتن همه چی سالم هست وممکن هست یک دهانه رحم فرعی هم داشته باشم .سوال برام پیش آمده چرا سونوگرافی ماه پیش یک جور دیگه تشخیص میده ومیگه مشکل دارم و میگه دهانه رحم فرعی ممکنه داشته باشم . ولی ام آر آی گفتن سالم هست ممنون میشم راهنمایی کنید من دکترم هر دفعه میگه یک سوراخی هست ومیگه نمیدونم چی هست .و یک سوال هم داشتم این partialcervix که درسونوگرافی زده منظورش چی هست .ممنون میشم مشکل منو بگید چون واقعا من نگران شده ام . من در شهرستان زندگی میکنم به دکترم دسترسی ندارم ممنون میشم جواب بدید یک دنیا تشکر و سپاس
- زنان
سلام من ۱۶سالمه وبخاطرکیستی که قبلا داخل تخمدانم بودامروز رفتم سونوگرافی وداخل برگه سونوگرافی همچیز طبیعی بود بجز یچیزی نوشته ابعادرحم49×41×85 میلیمتر وپارانشیم در اکوی هموژن دارد.من متوجه نمیشم یعنی چی؟برام خطرناکه؟اصلر چی هست؟
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- سلام من قصد بارداری دارم و همسرم کم بود اسپرم داره دومیلیون هست حالا بعد چهار ماه دوباره آزمایش اسپرم انجام دار امون دو میلیون بود و دکتر گفت باید برم IVFانجام بدم نتیجه میگیرم بنظرتو میشه راهنمایی کنید لطفا جواب بدین ممنون میشم ازتون سوال جواب بدین
- آی یو آی
سلام ..من آی یو آنجام دادم ..پتجشنبه آزمایش میدم تا نتیجش معلوم بشه چون پزشکم در شهر دیگریست میخواستم بدونم شیاف فرژیست یا همون پروژسترون رو بعد ازنتیجه آزمایش هم ادامه بدم یا نه ؟
- ضد بارداری
من یک آمپول سه ماه ضد بارداری زدم سه ماه تمام شد فقط چند روز بعدش خیلی کم دیدم دیگه ندیدم یعنی پریود زیاد نشدم لطفاً راهنمای کنید چکار باید کنم


