Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید ..من از تابستان متوجه شدم که غده لنفاوی کشاله رانم قابل لمس شده و سونوگرافی رفتم و گفتن چیز خاصی نیست و غدد ری اکتیو میباشد متخصص زنان مراجعه کردم و گفتن عفونت باکتریایی داری و دارو دادن با مصرف دارو ها غده لنفاوی کشاله رانم کوچک تر شده .و سوالم این هست که آیا با غده لنفاوی قابل لمس میشه لیزر موهای زائد برای بیکینی انجام داد.چون زیر بغل هامم غدد لنفاوی قابل لمس ری اکتیو داره که متخصص جراح عمومی گفتن لیزر باعث تحریک غده لنفاوی میشه میخواستم نظر شمارا هم بدانم ..در ضمن من بیمار بیمار شما هستم که فعلا شهرستان دیگری زندگی میکنم و امکان مراجعه حضوری نیست ممنون
- گرگرفتگی
سلام هفته ۲۵ بارداری هستم سرکلاژ شدم روزی دوتا شیاف و هفتگی یه امپول پرولوتون تزریق میکنم گاهی اوقات تمام تنم گر میگیرد واحساس گرمای شدیدی میکنم دلیلش چیست و چاره چیست؟
- سونوگرافی رحم
ضخامت آندومتر 11میلی متر مختصرهتروژن به چه معناست نزدیکی پریودی سونوگرافی انجام شده
- حاملگی
سلام من نزدیگی داشتم و صب ساعت ۱۰ سه تا ال دی خوردم پارسال هم همینطور ولی حامله نشدم ایا مشکل دارم در بارداری ممکنه حاملگی مشکل داشته باشم چیکار کنم خاهش میکنم راهنمایی کنید اگه مشکلی هست من بیام پیشتون
- سلام من دو روز قبل prp رحم قرص امگا٣ مصرف کردم و یه روز بعد عمل هم امگا٣ و E مصرف کردم .آیا روی کیفیت prpتاثیر منفی گذاشته؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر۲۶سالمه بارداری دوم هفته سیزدهم دوقلوباردارم هفته قبل سنوان تی دادم همه چیش خوب بود ولی چهارروزه سمت راست زیرشکمم دردمیگیره وبااستراحت خوب میشه درطول روزدویاسه باردرد میگیره ونصف شب موقع ادرارهم درددارم این دردطبیعی هست یانه راهنمایی کنیدلطفاازمایش ادرارهم دادم جوابش خوب بوده
- int.os
با سلام و عرض ادب، در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود. یعنی چه؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر سوال من اینه که دختر من وقتی ۱۶ سالش بود خودش رو معاینه میکنه ینی واژن اش رو یا از همون جایی که خون پریود خارج میشه بازش کرده و دخترم میگه حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن واژن اش درد وگرفتگی داشته حدود ۵ بار اون قسمت واژن اش رو باز کرده و آخرش پرده رو دیده بعد یک روز دخترم پریود شد پریودش یک هفته جلو افتاد بعد از اون موقع خیلی استرس گرفت اومد که به من گفت بعداز پایان پریودش خواستم خودم ببینم که به خودش حین معاینه آسیبی نزده ولی اصلا واژن اش باز نمیشد خیلی منقبض شده خانم دکتر عزیز دیگه از استرس دارم میمیرم آیا به نظر شما درد حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن طبیعیه آیا طبیعیه که در اثر معاینه پریودش جلو افتاده یا پرده آسیب دیده ؟؟ علت گرفتگی بعد از پایان پریود چیه به خاطر معاینه شده ؟؟ خانم دکتر عزیز پرده دخترم سالمه یا نه ؟؟ قربون شما وسواس گرفتم دارم دیوونه میشم خدا خیرت بده به این چند تا سوال من پاسخ بدی بیزحمت
- تست سلامت جنین
سسلام خانم دکتر، خسته نباشید. شما در سونوی nt روی هفته 50% های لایت زده بودید و من در فرمی که در آزمایشگاه به من دادند و هفته بارداری را می خواستند همون هفته 5% را نوشتم اما برای مرحله دوم نمی دونم باید کدام هفته را بنویسم 5% یا 50% چون برام های لایت نزدید. با تشکر
- غلظت اسپرم
سلام و وقت بخیر خانم دکتر شش ماه هست که اقدامم،خودم داروهای تحریک تخمک گذاری لتروزول و اچ ام جی و اچ سی جی مصرف میکنم ،همسرم غلظت اسپرم داشتن که شش ماهه شربت گایافنزین و سلن پلاس میخورن،با توجه به اینکه تخمک های خوبی دارم آیا امکان داره در این شش ماه مشکل همسرم برطرف نشده باشه؟برای غلظت اسپرم چقد دوره درمان مناسبه و ایا درمان دیگه ای داره
- پزشکی
سلام . من 31 سالمه . رفتم سونوگرافی از واژینال گرفتم . همه چی ظاهرا خوب بود. اما دو موردش نوشته در ناحیه سرویکس دو کانال اندروسرویکال مجزا رویت میشوند که جهت بررسی انومالی های رحمی سونوگرافی سه بعدی یا ام آر آی از لگن توصیه میشود.... و نوشته بود مایع آزاد مختصر در حفره لگن مشاهده شد ... الان نمیدونم اینا چیه . توروخدا جواب بدید. من میخوام باردار بشم .. سه ماهه ازدواج کردم جلوگیری هم نکردم اما باردار نشدم
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشین. من سونو انجام دادم یه کیست بایکوله با جدار و سپتوم ناز به سایز ۳۹میلیمتر در تخمدان راست و یه کیست به صورت اگزوفیتیک به سایز ۴۶ میلیمتر از تخمدان چپ.دکتر سونو و خودم گفتن کیست ساده هست و دکتر قرص ضد بارداری اچ دی دادن و گفتن دوماه دیگه روز پنجم پریودی سونو انجام بدم. میخواستم بدونم با این قرص ضد بارداری کیست ها بر طرف میشه؟
- سقط جنین
سلام من سه ماهه پیش خود به خود سقط کردم.دکتر گفت خودش دفع میشه.و سونو دیگه نرفتم.دوسری قبل که پریود شدم خونریزی شدید وداع لخته داشتم.ولی این سری دوروز لکه بینی داشتم بعدش نزدیک ده روز خونریزی وسه روز آخر لکه بینی که با قرص مفنامیک اسید متوقف شد.الان ده روزه پاکم و خارش داشتم که از دیشب دارم پماد واژینال مصرف میکنم.توی ترشحاتم از صبح رگه خون دیدم از چی میتونه باشه؟
- سوال در مورد بارداری
سلام خسته نباشید .آیا لانه گزینی بعد از پریودی هم اتفاق میفته .اگه اتفاق میفته چه نشانه های دارد.
- بارداری
سلام خانم دکتر من خانمی ۲۰ ساله هستم و متهل هستم وقتی پریود میشم روز اول درد مقعدی و درد زیر شکم دارم که نشتن تا چند ساعت بارم سخت است و پریود هم نامنظم هست و الان ۵ ماه هست قصد بارداری دارم ولی باردار نشدم ایا ممکن هست که علت اندومتر یوزیس باشه و امکان داره باعث ناباروری بشه لطفان جواب بدید
- آزمایش بارداری
سلام من باردار هستم هفته هشتم .شاغل هستم و مجبورم یه روز در میان مسافتی را پیاده برم آیا این پیاده رفتن من ممکنه رو جنین تاثیر بد بذاره .ممنون از شما
- سلام وقتتون بخیر من ده روزه از وقت یریودم گذشته دوفرزندم دارم الان آمادگی ندارم برای فرزند دیگه میشه شما کمکم کنید
برای حاملگی
- پارگی ناف
سلام ۸ سال پیش سزارین داشتم فتق ناف هم داشتم الان میخوام اقدام به بارداری کنم پارگی نافم ۱۴ میلی است.میتونم اقدام به بارداری کنم و بعد از سزارین عمل ترمیم ناف انجام بدم؟
- جلو افتادن پریود
سلام من هفته ی پیش پریود بودم و تموم شد ،دوباره این هفته پریود شدم،ممنون میشم راهنماییم کنید
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و در ناحیه ی بازو شکم و کمر و سینه و باسن مو های کرکی دارم اما خیلی هارو دیدم که در این نواحی بدنشون کاملا صافه و هیچ مویی ندارند به نظرتون این موها طبیعیه ؟


