Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام pcoهستم بعد سه دوره مفتورمین و اسیدفولیک ویتامین ای دو ماه ک دکتر قرص دوفاستون و ابووست بهم داد ک سه دوره مصرف دوفاستون مرتب ۲۸پریود میشدم ماه آخر لتروزول داد ک از سوم خوردم تا دهم بعد آمپول منوترون روزهغت تا نه پریودی زدم و دوازده پریودی سونو دادم ک ی فرولیکول ده و یکی هم پونزده داشتم الان ی هفته از مصرف دوفاستون میگذره پریود نشدم احتمال بارداری هست روز اول موعدم بی بی زدم هاله کم رنگ بود
- لطفا متخصص اکولوژی ب من معرفی کنید
لطفا متخصص اکولوژی ب من معرفی کنید
- شیردهی
با سلام خدمت خانم دکتربنده کودک 6 ماهه دارم که از شیر مادر تغذیه میکنه. میخواستم تو این زمان دندان هایم رو ارتودنسی کنم. به نظر شما زمان مناسبی هستش یا نه؟ تاثیر مخربی بر روند شیردهی و بر کودک یا خودم دارد یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید
- دردمقعدوپهلوی سمت چپ دردوران قاعدگی
سلام دوسه سالی میشه که به این درد دچارشدم پیش دکترزنان رفتم دوبار گفتن از عفونته داروهم مصرف کردم فایده نداره میشه لطفا جواب بدین خیلی درد دارم تا مسکن قوی نخورم دردش کم نمیشه
- قرص اورژانسی
اگر بعد ۲۰ساعت قرص اورژانسی مصرف کنیم ایا احتمال بارداری وجود دارد
- سرکلاژ شکمی
ببخشید خانووم دکتر من خونمون کرمانشاه تهران میخوام عمل کنم یعنی یک هفته نمیتونم برگردم ادارم نمیتونم برم کارم سبک
- میخواهم باردارشوم
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی درتخمدان وپریدهای نامنظم دارم که دکتر به من مدروکسی پروژسترون داده که شش ماه ازشب 14 پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم وگفت بایدادامه بدی تامنظم بشی ومتفورمین 500هم داده برای تنبلی تخمدان حالا این سری که رفتم پیشش گفت عفونت داری شیاف مترونیدازول واژینال داده بهم تا10شب استفاده کنم وفلوکونازول هرسه روز یک عدد بخورم مفنامیک اسیدهم داده برای درد اگه داشتم بخورم آخه اگه یادتون باشه شما اون سری گفتم دردزیرشکم دارم شماگفتین عفونت بایدبرسی بشه که عفونت شدیدبود به خاطر کم خونیم قرص اهن هم نوشت که به خاطررفلاکس معده ایرانی نمیتونم بخورم امریکاشو گرفتم که بخورم ویدوفولیک هم نوشته شبی یک عدد لاکتوفم هم نوشته روزی یک عدد ولتراکس لتروزول هم نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم حالا اینا روشروع کنم ولی این ماه اقدام نمیکنم تاعفونتم خوبشه حالا خانوم دکتر من ساعتاش موندم چکارکنم این همه قرص روچجوری بخورم چه ساعتی چون معده درد دارم ؟؟؟
- بارداری
لام خسته نباشید.من 42 سالمه وزنم 91 فدم 160 بعد از 24 سال مجدد باردار شدم.یه مدت تنگی نفس داشتم بهتر شدم.خونریزی دارم که برام سونو نوشتن گفتن یه هماتوم دارم.شیاف پروژسترون تحویز کردن و استراحت.از دیروز میرم دستشویی ببخشید لخته ازم خارج میشه دوتاش لخته بزرگ اندازه کف دست بود لخته امروز کوچکتر بود اندازه یه سکه.الان تو هفته یازدهم و سه روز هستم.دراز کشیدم خون و لخته نیس همینکه میرم دستشویی اینجوریم.خیلی خیلی نگرانم.
طول کانال و سرویکس بسته 39 میل.NT برابر 0.9 و هماتوم ساب کوریونیک 18*26 در قسمت فوقانی ساک و هماتوم ساب پلاسنتا 8*30 در قسمت تحتانی ساک است.NB رویت شد - عمومی
سلام خسته نباشید..من 16سالمه یه چندروزی هستش درزیرشکمم احساس سوزش میکنم چیکارکنم ممنون میشم ازپاسخ گویی شما
- بارداری خارج ازرحم
سلام باوجود پرده بکارت باشوهرم نزدیکی داشتم شک داشتم که مایع منی به واژنم خورده .بعداز ۱۹ساعت قرص اورژانسی اووسیز ۱٫۵ خوردم الان بعد از یه هفته سرگیجه دارم ولکه های قهوه ای کمی مشاهده کردم الان باید چکار کنم
- موی بدن
سلام خانم دکتر من ۲۰ ساله هستم و در ناحیه ی سینه شانه و بارو و شکم موهای کرکی دارم ه کاملا دیده میشه ولی خیلیا رو دیدم که ای نواحی شان عاری از مو هستش آیا این موها طبیعی هستش ؟
- استفاده از اسپری مو در بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر آیا استفاده از اسپری های مو در بارداری ضرری دارن؟
- ضخیم شدن دیواره رحم
سلام خانم دکتر مادر من ۵۲ سالشونه و تقریبا یه سال بود که پریوداش نامنظم شده بود مثلا دو ماه یه بار میشد یا کم میشد و از ماه پیش که پریود شد و پریودش تموم شد هر روز لک های قهوه ای روی لباس زیرش میدید تا اینکه دو هفته پیش دوباره پریود شد و پریود ده روز طول کشید و تو این ده روز لخته هم دفع میکرد از دیروز پریودش تموم شده و قطع شده سونوگرافی انجام داد و همه چیز نرمال بود فقط زیر این سه مورد خط کشیده بود اکوی میومتریال coarseاست آندومتر به ضخامت۱۲/۶م.م با تغییرات کیستیک ظریف اینترنتی دیده شد(افزایش یافته علیرغم ۱۰ روز خونریزی مداوم) سایز و فعالیت فولیکولار تخمدان ها کاهش یافته است ایا برای این مشکل درمان دارویی وجود داره؟ خواهش میکنم راهنمایی کنین
- بارداری بعد سقط
سلام خسته نباشید من 27 بهمن تو 9 هفته سقط بر اثر هماتوم داشتم ایا امکان داره دوباره اتفاق بی افته؟ الان 2 ماه هست که به موقع پریود میشم از کی میتونم دوباره اقدام کنم برای بارداری؟ یک ماه پیش که معاینه شدم گفتن التهاب سرویکس دارم که 6 تا قرص ازیترومایسین و فولیک اسید و ویتامین d دادن. برام ازمایش قند چون107 بود و تیرویید 4.2 بود نوشتن و آزمایش coombs.lnd این برای چیه ؟ خیلی میترسم دوباره سقط بشه
- pco و لیزر
سلام خانم دکتر. من از سال 87 pco هستم. و همیشه قرص های سیپرترون کامپاند و یاسمین و ... مصرف میکردم. از سال 97 به مدت یک سال ونیم قرص ویتاگنوس مصرف میکردم که بعد دکتر بهم گفت کامل قطعش کن چون هورمون به بدنت نمیرسونه. بعد قرص متفرومین و اسپرونولاکتون به مدت 8 ماه هست که مصرف میکنم. به تازگی سونو دادم بهم گفتن تخمدان هات بزرگ و پر از کیست شده. تو این 8 ماه هم تقریبا پریودم منظم بود جز مرداد ماه که فقط لکه بینی داشتم. دکتر بهم قرص استرادیول والرات و متروکسی پروژسترون دادن. میخواستم بدونم ایا وضعیت الان تخمدان هام امکان داره بخاطر لیزر ناحیه بیکنی باشه ؟
- بیماری زنان
سلام خانوم دکتر من چند ماه پیش کیست داشتم و پریودمنظم نبود با قرص دروسبلین کیست م بر طرف شد وبرای پریود قرص پروژسترون دادن تا ۳ماه شب ۱۵پریودی تا ۱۰شب شبی ۲عدد والان یک ماه که تمام شده و ۴۰روزه که پریود نشدم ایا احتمال بارداری هست
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- پریود
سلام خانم دکتر
من ۲۰ تیرماه سقط جنین ۶ هفته ای داشتم که خونریزی تا یک هفته بعد از سقط ادامه داشت.بعد از آن دکترم برام آسپرین ۸۱ تجویز کردند که روزی یدونه مصرف میکنم .الان ۱۵ روز میشه که شروع به مصرف کردم.البته کمی بقایا هنوز داشتم
از ۱۱ مرداد لکه بینی به رنگ قهوهای داشتم و از روز ۱۶ مرداد خونریزی به رنگ قرمز روشن دارم.ایا این پریود است و اینکه قبلا رنگ خون پریودم تیره بود الان روشنه میخواستم دلیلشو بدونم ایا بخاطر مصرف اسپرینه یا چیز دیگه ایه؟؟؟؟ - نحوه مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر تنبلی تخمدان دارم دکتر برام قرص سیبل تجویز کرده ولی من اشتباها از هفت قرص سفید رنگ شروع کردم الان موندم چطوری ادامه بدم این بسته رو بخورم یا منتظر بشم ماه دیگه دوباره پریود بشم شروع کنم
- کیست اکوفری
با سلام من 35سالمه مجردم وکیست اکوفری ابعاد63دارم ایا خطرناکه ونیاز به جراحی داره ؟با چه دارویی میشه دفع کرد؟


