Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ و کیست
سلام طبق سونوگرافی انجام شده در ناحیه فوندوس رحم یک کانون اکوژن با ابعاد ۹*۱۲ میلیمتر دیده شده تخمدان چپ دارای فولیکول کیستیک ۲۵ میلیمتری ست مایع کیست شفاف است. لطفا راهنمایی کنید
- نحوه ی خوابیدن در بارداری
سلام به خانم دکتر عزیزم روی شکم خوابیدن یا به پشت خوابیدن در ماه های اول بارداری مشکلی برای جنین ایجاد نمی کند؟
- نامنظمی پروئید
سلام من یک ساله اقدام به بار داری کردم در سه ماه اخیر پروییدی من نامنطم شده به طوری که ده روز پاک هستم ودوباره پروئید میشم وده روز ادامه میابد.الان ده روز پاک بودم والان شش روزه لکه بینی دارم.این برای چیه باید چیکار کنم ایا خطر داره قرص ترنسید گرفتم ایا بخورم خطری برای بار دار شدن نداره لطفا راهنمایی کنید
- قرص جلوگیری
سلام سنم ۳۵ ساله دوتا فرزند دارم همیشه از کاندوم استفاده میکنم ولی این دوماه آخر احساس میکنم به کاندوم حساسیت دارم عفونت قارچی درست کرد سوزش وخارج گرفتم تا دو ماه دیگه هم به کودکم شیر میدم بعد دوسالش تمامه میشه یه قرص کم عوارض بهم معرفی کنید
- خون ریزی بعد از دوره پریودی
با سلام و خسته نباشید روز 11 پریودم دچار لکه بینی قهوه ای رنگ شدم البته این دومین ماهه این طور میشم
- بقایای سقط جنین
من سقط داشتم با قرص سایتوتک. ۹ روز بعد از خونریزی و پریودی شدیدی که داشتم سونوگرافی انجام دادم: کویته اندومتریال در ناحیه فوندوس و پرگزیمال تصویر یک ناحیه mixed echoic عمدتا هایپو اکو با وسکولاریته کمتر از میومتر به نفع PROC grade 1 به ابعاد 18*8*18 mm رویت شد. این مقدار بقایا خودبخود دفع میشود یا نیاز به کورتاژ دارد؟
- کیست هموراژیک
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه سقط جنین داشتم حالا تخمدان چپ کیست هموراژیک داره سایزش ۴۶در ۳۵ میلیمتر هس دکتر برام دارو تجویز نکرد آیا این اندازش میشه بترکه یا باید عمل شه
- بارداری
سلام بارداری وعمل سزارین بعداز جراحی روده خطرناک است عمل جراحی روده انجام دادم واکنون باردارم لطفا راهنمایی کنید
- رابطه بدون خروج اسپرم
سلام، یکی از دوستان شما رو معرفی کردن، می خواستم راهنمایی بگیرم من 3 روز بعد از اخرین پریودم بود با نامزدم رابطه داشتم که خروج اسپرم درونی اتفاق نیفتاد با این وجود که تو دوره ی امن بوده با پیش آب احتمال حاملگی من هست.؟ اگر هست و ممکنه باردار بشم چطور تشخیص بدم و بهترین را برای جلوگیری فوری از بارداری چی هستش، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید،
- کرم واژینال
سلام خانم دکتر من دکتر رفتم گفت ترشح داری یخرده که بهم کرم واژینال داد با قرص سفکسیم من بعد پریودی تموم شد رابطه داشتم بزای اقدام آیا من این کرم استفاده کنم تو دوران اقدام مشکلی به وجود نمیاد
- نازایی
سلام خانم دکتر ،من ۳ساله نازایی دارم عکس رنگی رحم گرفتم احتمال پولیپ دادن پیشنهاد سنو واژینال دادن ۳بار جاهای مختلف سنو انجام دادم ۲تا گفتن پولیپ نداری یکی گفت پولیپ تو سرویکس داری نمی دونم کدومشون درست میگن ۳بارم iui کردم منفی شده،فکر میکنم شاید واقعا پولیپ دارم باردار نمیشم چجوری مطمعن بشم
- پریود نامنظم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۹ اسفند بلافاصله بعد از نزدیکی محافظت نشده با دوست پسرم ک الان کات کردیم و تموم شده بلافاصله قرص اورژانسی خوردم ۱۲ روز بعد در اول فروردین ۱۴۰۳ بعد از ۲۸ روز دقیق پریود شدم خونریزی تیره ب همراه لخته ب مدت سه روز البته خیلی شدید هم نبود دوباره در ۱۸ فروردین پریود شدم ب مدت سه روز از استرس شدید روز ۱۵ فروردین تست خون بتا دادم ک عددش یک بود روز ۲۵ فروردین سونوگرافی شکم لگن و واژینال انجام دادم ک مشکلی نداشتم و باردار نبودم دوباره اول اردیبهشت ماه بعد از ۴۳ روز از رابطه جنسی تست بتا دادم ک اونم منفی بود و عدد یک بود ب خاطر استرس شدید و اینکه خانوادم متوجه نشن استرس زیاد ب معده من فشار آورد و آندوسکوپی معده شدم مشخص شد التهاب معده و هلیکوباکتر دارم دکتر زنان رفتم و سونوگرافی ک انجام دادم و شرح حال رو گفتم قرص سیپترون کامپوند و اسپیرونولاکتون و متفورمین نوشتن چون bmi من بالاست و البته درجاتی از pco هم دارم خانم دکتر بعد از پریود دوم گفتن ک قرص سیپترون کامپوند رو شروع کن و بعد یکهفته دوباره چ خونریزی داشتی ک نداشتی یعنی پریودت شروع هم نشد بسته بعدی رو آغاز کن و مشکلی برات پیش نیاد خانم دکتر من شش روز تا پریودیم مونده و استرس امان ازم بریده با اینکه دوبار تست بتا دادم و هردو بار منفی بوده اونم مدت زیادی گذشته از رابطه بازم استرس دارم چکار کنم خانم دکتر ب تست بتا چقدر اعتماد هست؟ من تا شش روز ذیگ پریود میشم؟ درضمن قرصهای مربوط ب معده و هلیکو باکتر هم میخورم ک با قرصهای جلوگیری و متفورمین ک دکتر تجویز کردن تداخل ندارن ممنون میشم راهنمایی کنید هورمونام خدا کنه فقط ریخته باشن بهم گاهی حالت تهوع دارم دیشب استفراغ کردم تورو خدا کمکم کنید
- امپول دکاپتیل
با سلام و احترام سه ماه دكاپتيل3/75. استفاده كردم اخرين بار ١٣ دي ماه هنوز پريود نشدم ايا طبيعي هست ؟
- توده هیپو اکو در رحم
سلام در سونوي واژينال براي من تشخيص توده هيپو اكو رو دادن و نظر دكتر بر داشتن توده هست به سايز ٢٠-٢٤-٢٥ ايا بايد حتما اين عمل رو انجام بدم و اكر عمل نكنم خطر داره و ايا با دارو درمان نميشود و اينكه براي امل بيهوشيه كامل هست و از داخل رحم وارد ميشوند من با خونريزي كم مراجعه كردم اگر تمايل به عمل نداظتت باشم خطر داره و فيبروم بزرگتر ميشود ممنونم
- یایسگی عفونت
من دچار عفونت میشم بعد یائسگی از زل واژیهیل استفاده کردم شب دوم شرسح صورتی داشتم علتش میتونه برای ژل باش
- بارداری
سلام ایا مصرف روتارین در بارداری مجاز است؟
- کیست بارتولین
سلام ببخشید ۱۵ سالمه و یه حالت باد کرده ای داخل واژنم هست که انگار لوبیا ها نیستن و بجاش اون حالت باد هستش ایا کیست بارتولین هست؟اگ جراحی بشه به پردع آسیب میزنه؟
- قرص استرادیول
سلام خسته نباشیدمن پارسال سابقه هیپرپلازی کمپلکس اتی پی داشتم باسه مصرف مجسترول رفع شد. خرداد میکرو شدم نگرفت، الان دو تا جنین فریز دارم قرص میگه اینسری باید استردیول بهت بدم روزی ۶ میلیگرم از روز سه پریود گفت بایدم تعهد بدین اگه مشکل تون عود کرد به پای خودتون. دکترم فلوشیپ نازایی هستن بنظرتون آیا میشه با جون مریض بازی کرد؟ آیا اگر امکان دارد با این دارو سرطان اندومتر بگیرم چرا باید ریسک میکرو روبه جان بخرم وقتی دکتر درباره دارویی که میده تعهد امضا اثر انگشت میگه یعنی چه؟ بنطرتون استرادیول برای من خطرناکه؟ واقعا موندم چی کارکنم بدون قرصم میگن سیکل کنسل میشه جنین فریز احتمال موفقیتش بیشتره چنین ریسکی کنم تو رو خدا شما با تجربه تون راهنماییم کنید چه کنم
- مصرف دارو
سلام میخواستم بپرسم شربت اکسپکستورانت بهسا توی بارداری مجازه دکتر عمومی رفتم برام تجویز کرده هر ۶ ساعت ۱۰ سی سی مصرف کنم
- هایمن
با سلام
(سوالم فوریه و باعث استرس زیاد در من شده ممنون میشم اگه با دقت بهم جواب بدید.)من جهت معاینه هایمن به یک ماما و یک متخصص زنان مراجعه کردم. ماما گفتن پرده ت حلقوی و دارای ساییدگی جزئی است ولی این پرده سالم محسوب میشه و هم من و هم سایز پزشکان گواهی سلامت صادر میکنن برای این پرده و نیازی نیست در گواهی راجب ساییدگی مطلبی ذکر بشه. علت ساییدگی رو هم گفتن هرچیزی میتونه باشه حتی خشک کردن غیر اصولی بعد از شستشوی الت تناسلی.
متخصص زنان هم گفتن پرده حلقوی غیر ارتجاعی داری که در اولین نزدیکی خونریزی خواهی داشت. یک خراش جزئی داره ولی پرده سالمه و گواهی سلامت میدم بهت. علت خراش هم رابطه جنسی سطحی یا حتی ژنتیک میتونه باشه یعنی از ابتدا اینطور بوده باشه.
سوالم اینه که آیا واقعا با وجود خراش یا ساییدگی جزئی گواهی سلامت صادر میشه؟ اگه سالمه پس خراش یا ساییدگی چیه؟تفاوت خراش و ساییدگی چیه؟ وعلت ساییدگی میتونه خشک کردن غیراصولی الت تناسلی باشه؟


