Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام من حدودا10ماه پیش سزارین کردم الان باردارم و میخوام باقرص سایتوتک سقط انجام بدم میخواستم مشکلی برام پیش نمیاد؟دوز استفاده چجوریه؟؟
- عمل فتق
سلام من چهارسال پیش عمل فتق انجام دادم و اصطلاحا با توری درمان شدم الان باردارم میتونم طبیعی زایمان کنم
- بارداری
سلام باردارم ۳۱ هفته طول سرویکسم ۳۱ هست سرکلاژ هستم .طول سرویکسم خیلی کوتاه بود با استراحت زیاد شد .استراحت تقریبا مطلق ام . الان دو سه روز میشه وقتی میخوام بلند شم یا راه میرم یکم زیر دلم فشار میاد و درد میکنه اینگار. درد پریودی نیست .اینگار حس گرفتگی دارم. قرص ایزوپرین و هیوسین هم ده روزی میشه شروع کردم میخورم . بنظرتون طبیعیه؟ و اینکه برای سوزش معده قرص پنتروپرازول ۲۰ بخورم یا ۴۰ ؟ مصرفش تو بارداری ضرر نداره ؟
- تهوع بارداری
سلام من باردارهستم و الان ۱ماه و۳هفته ام،ولی تمام مدت حالت تهوع شدید دارم ولی بالا نمیارم،چه کاری انجام بدم ک بهتر بشم
- حاملگی
سلام. 16شهریوررابطه داشتم تابعد یک ماه پریودنشدم. رفتم آزمایش دادم مثبت بودم. زعفران خوردم طناب زدم خونریزی شروع شدتا ده روز دوباره دیروز رفتم آزمایش دادم مثبت بود حتی روبه بالاهم رفته بود.چی کاربایدبکنم که سقط بشه ممنون.
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم که دوقولوهمسان باردار بودم ویک قل تک شریان بود در ۲۸ هفتگی مردقل دیگر ۳۳ هفته است امروز در سونگرافی داپلر پیلکتازی کلیه راست ٪۷ mm و و داخل معده اکو اسیتی مشاهده شد و حجم مایه آمونیوتیک ۷میلیمتر بود خواستم بدانم کلیه ومعده چه مشکلی دارد بعد از تولد مشکلش بر طرف میشود ؟
- تنگی نفس بارداری
سلام خانم دکتر بنده هفته29بارداری هستم دوبار هنگام بالا رفتن از پله دچار تنگی نفس شدید شدم که چشمام سیاهی رفت و به زحمت نفس می کشیدم فکر میکردم مرگ فرا رسیده هر دوبار هم خریدهای منزل بهمراهم بود لازم بذکر است در غربالگری هم نوشته بود ابتلا به پره اکلامپسی ریسکش بالاست که دکترم گفت ریسک بالا داری ولی فشارم که هر روز چک میکنم مناسب است آیا این تنگی نفس خطرناکه است؟
- بارداری
درمرحله اقدام ب بارداری هستم،قرص لتروزول خوردم وامپول hmgزدم،بعدسونوگرافی دادم،بعدازسونوگرافی دکتربرام مدروکسی پروژسترون تجویزکردکه ۷روزبعدازتمام شدن پریودیم مصرف میکنم،دوروزدرموعدپریودی لکه بینی خفیف قهوه ای رنگ داشتم بعدقطع شد،الان دوروزازپریودم میگذره هنوزپریودنشدم نمیدونم با دارم یاب خاطرمصرف قرصه بایدچکارکنم؟
- باروری
آیا قرص بیزوپرولول میتونه باعث ناباروری باشه
- سلام من ۱۳ روز از پریودیم میگذره سه تا لکه قهوه ای دیدم بیبی چک انداختم منفی بود
- کیست
ایجاد کیست در محل برش سزارین ، آیا با دارو درمان میشود یا نیاز به جراحی دارد ؟ با وجود این کیست میتوان بارداری بدون مشکل داشت ؟
- طول سرویکس
سلام طول سرویکس من در ۱۸ هفته و ۳ روز ۳۵ هست در سونوی آنومالی . من خونمون زیاد پله داره ولی آهسته میرم و میام .آیا ممکنه طول سرویکسم کمتر بشه ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من سرکلاژ شکمی کردم الان ۱۸ هفته شدم فانلینگ ۸میل در ۱۸ میل دارم بازم مگه سرکلاژ شکمی جلو فانلینگ رو نمیگیره؟
- سلام من کیست ریز دارم و زود به زود پریود میشم و دکتر برام چند ماه قرص پرژسترون داد بعد آخرین بار که خوردم تموم شد یه هفته دیگش دو سه روز لکه بینی داشتم اونم قهویی رنگ وحالا سی روز میشه که پریود نشدم ایا من باردارم یا برای قرص هاست که پریود نمیشم زیر شکمم درد دارم وکمرم هم بعضی موقع درد داره میشه رهنمایی کنید ممنون میشه
- سقط مکرر
سلام من 25ساله دوتاسقط 19 هفته داشتم ویکیم رشدش تو8هففته متوقف شده بود .... بارداری دومم باوجور سرکلاژ واژنی ب علت پارگی کیسه اب سقط شد .. اگه بخوام دوباره اقدام کنم سرکلاژ شکمی راه حل خوبیه یانه؟
- سونوان تی
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم توی رشت بیمارستان های دولتی ام سونوی ان تب رو انجام میدن؟کسی از قیمت این سونو اطلاعی داره حدودابیمه روستایی هستم
- سقط جنین
سلام خسته نباشید. من ازدواج نکردم و با دوست پسرم ۳ ساله رابطه دارم. ۳ روزه که ازمایشم مثبت درومده و حدس میزنم ۲ ماهه بار دارم... متاسفانه جریانو به خوانواده هامون نمیتونیم بگیم و قصد سقطش رو داریم از طرفی هم ترس اینکه دیر بشه... چطور و چقدر هزینه داره که این کارو انجام بدیم؟
- اقدام ب بارداری و داشتن سابقه بارداری ناموفق
باسلام خدمت خانم دکتر من ۳۷ سالمه و بچه ندارم،دوتا سقط باکورتاژ بدلیل نداشتن ضربان داشتم،آزمایشات ژنتیک وتخمدان واسپرم وعکس رنگی از رحم هم داشتم اما دلیش مشخص نشد،الان چند ماهه درتلاشم برای باردای اما اتفاق نمی افته،یک دوره از قرص لتروزول وآمپول بارداری استفاده کردم دوتا فولیکول داشتم اما باردار نشدم، یکبارهم قبل زمان پریدم تست خانگیم مثبت شد اما باز پرید شدم، راهنمایم میکنید کجا مراجعه کنم و چ کاری باید انجام بدم؟ ممنون میشم،
- پریود
سلام و خسته نباشيد
من ٢١ ساله هستم و ٢٥ روز پيش رابطه با دخول داشتم البته با محافظت !!
اين سري پريودم ٢ روز جلو افتاد و مقدار و درد پريودم خيلي كم شده نسبت به دوره هاي قبل ٣،٢ روز اول پريود نسبتا خونريزي معمولي و نسبت به سابق خيلي كم و روز ٥،٤ خونريزي بسيار كم و در حد لكه بيني ايا مشكلي هست و امكان اين وجود دارد كه خونريزي لانه گزيني باشد؟
البته اين ماه يه مقداري استرس داشتم ممكنه تاثير گذار باشه؟
ممنون از وقتي كه ميزاريد🌹 - رحم و تخمدانها
سلام من ۱۷ سالمه رحم من دارای ابعاد ۲۲×mm۵۸میباشد درنواحی رحم فوندوس وسرویکس توده فضاگیرومیوم مشاهده نگردید. ضخامت خط اندومتر ۹mmاست علائم هیپرپلازی یاضایعه فضاگیر دراندومتر دیده نشد.تخمدانها اکو وابعاد نرمال دارندودرانها توده ویاکیست دیده نشد. تصویرفولیکول غالب درتخمدان راست دیده میشود.من دکترم نبود والان شمال هستم دسترسی بهش ندارم لطفا جواب منو کامل بدید و این هایی که گفته شده یعنی چی؟! چون قصد باردار شدن دارم خیلی ممنون میشم کمکم کنید


