Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
٤ تيرسقط داشتم با قرص، جنين ٦ هفته بود ٤٥ روز خونريزی داشتم، يك ماه بعد از خونريزی آزمايش بتا دادم ٢٠٠ بود بقايا داشتم كه قرص و آمپول زدم كه دكتر با سونو گفت دفع شد اما هورمون ترشح ميكنه، ١٨مرداد دوباره آزمايش بتا دادم ٨٨ بود الآنم فقط قرص متيل ارگونوين ميخورم، آيا مشكلی هست؟ تا كی بايد اين قرص را ادامه بدم؟ بايد اقدام ديگری كنم؟
- یائسگی
باسلام من ۴۹ ساله هستم و بخاطر خونریزی زیاد و فیبوم دکتر بهم آمپول واریوپپتیل داده که یائسه بشم دوز اول رو زدم ولی نزدیک دوز دوم پریود شدم و قطع نمیشه اگه دوز دوم رو بزنم یائسه میشم یا نه؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
با سلام می خواستم بدونم چندروز بعد از تزریق آمپول پروژسترون، پریودی اتفاق می افته؟
- پرده بکارت
سلام.وقتتون بخیر. من تا حالا هیچ گونه رابطه ای نداشتم.ولی یه هفته پیش با نامزدم یه رابطه داشتیم اونم رو لباس بود و دخولی صورت نگرفت،اون موقع درد شدیدی رو احساس کردم و دوسه روز هم این درد ادامه داشت.امکان پارگی یا آسیب وجود داره؟؟خیلی ترس و استرس دارم .تو رو خدا هرچه سریع تر جواب بدید؟؟امکان پارگی بکارت با دوچرخه سواری وجود داره؟
- درد در مقعد هنگام پریود شدن
- دارو
سلام خانم دکتر قرص لاکتوواژبرام تجویز کردین داروخانه نوشته هفته ای یک بار واژاینال/ منظور یعنی هر هفته یک قرص / 14 عدد قرص هست یعنی 14 هفته استعمال شود
- سلام خسته نباشید ببخشید من دوماه هست که در زمان پریودی هام از تو دشیتشویی که هستم از مقعدم هم خون میاد
- استروژن
سلام خانم دکتر ببخشیددوباره مزاحم شدم/۲۶سالمه ۶ساله ازداج کردم مشکل آمنوره اولیه داشتم کلا ازاول بدون دارو پریودنشدم ۲سال قرص استروژن وپروژسترون مصرف کردم مرتب پریودمیشدم ولی الان ۴ساله دارومصرف نکردم پریودم نشدم/میخواستم اگه مشکلی نداشته باشه بدون تجویزپزشک دوباره استروژن وپروژسترون مصرف کنم ازشما سوال کردم گفتین اگه مشکل زمینه ای نداشته باشم میتونم مصرف کنم/شنیدم که استفاده از داروهای هورمونی توایام کرونا بایدقطع بشه چون واسه لخته شدن خون ضرر داره وخطرلخته شدن خون ومرگ ناشی ازاونو افزایش میده/خواستم باشما مشورت کنم ببینم نظرشماچیه؟
- سلام خانم دکتر میخواستم هزینه لبیاپلاستی و هودکتومی و ترمیم ورودی واژن و پرینه رو ازتون بپرسم و اینکه در مطب انجام میدید یا خیر
- چرا حجم خونریزیم کمه
سلام حجم خون پریودیم خیلی کمه ماه قبل آمپول پروژسترون زدم فرداش پریود شدم استرس زیادی هم داشتم ممکنه این حجم خونریزیم ک کمه بخاطر استرس باشه یا آمپول پروژسترون که ماه قبل زدم میتونم از روز 15سیکل قرص دوفاستون استفاده کنم ؟
- خشکی واژن
سلام عزیزم من ۱۷ سالمه مجردم خشکی واژن دارم و سوزش چکار کنم خوب بشم
- بارداری
باسلام وعرض ادب،در2بارداری قبلی دچار دکلمان جفت شدم آیاسرکلاژشکمی برای مشکل من کمک کنندست؟
- حالت تهوع قبل پریودی
سلام دکترماقبل پریودم چندروزعقب افتادوروز۱۴دی که دوزدوم واکسن کرونازدم پریودشدم بااینکه نزدیک به یک هفته عقب انداخته بودم الان چندروزپریودم عقب افتاده درحالی که هیچ نزدیکی نداشتم وشوهرم کنارم نبوده الان امروزصبح حالت تهوع وکف پام شدیدداغه حالم بده علت ایناچیه آیادلیلش واکسن کروناست من خونه بابامم ومیخوام طلاق بگیرم شوهرم نیست که بگم حاملم توروخداکمکم کنیدممنون
- بارداری
سلام شروع هفت ماهگی بارداری از چه هفته ایه ؟
- وقتی که باردار هستی یک تیکه گوشت ازرحم میوفته آیا بچه افتاده یا نه
- سلام زخم و عفونت واژن در ازمایشاتی که دکتر عمومی مینویسه مثل crp و این چیزا مشخص میشه؟
- خونریزی بعد سرکلاژ
سلام خانم دکتر من ۱۳ روز پیش سرکلاژ شدم از دیروز ترشحات قهوه ای دارم امروزم خون ریزی دارم اما زیاد نیست کمردرد دارم
- آیا با وجود آناتومی رحم دوشاخ ای ایو ای انجام بدم
سلام خانم دکتر من دوسال اقدام داشتم یکبار طبیعی باردار شدم جنین ضعیف بود و سقط طبیعی داشتم .الان دکتر برام ای یو ای تجویز کرده .عکس رنگی گرفتم و رحم کاملا دوشاخه دکتر بصیرت گفتن فعلا لاپاراسکوپی نمیخواد و اقدام کن مراقبت حین بارداری میدن اینکه با این شرایط رحم ای یو ای انجام بدم درسته؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۱۸ بارداری هستم میتونم برای نفخ معدم عرق نعنا یا نعنا خشک بخورم .آخه خیلی نفخ میکنم.
- سرطان سینه
سلام خانم دکتر لطفا کمک کینید چندی پیش احسا درد و توده ای باندازه گردو در سینه ام میکردم رفتم سونو جوابش اینه کسی که سونو انجام میداد خیلی نارخت شد لطفا برام تفسیرکنیذ Both breast&both axillary sonography:
Both breast show normal glandutar & parenchymal echo patern
At11 o clock position of lt breast a hypoechoic well defined lobulated mas(29*12.6mm)(50mm) from lt nipple is seen may be due to benign breast dx but due to its size & its border f/u& further such as FNA is helpful.
Afew cysts about(4mm) in LT breast are seen.
4-5 cysts about(3-6mm)in RT breast 2 hypoeehoie mass(15.2*9mm&11.5*7mm)are seen may be due to benign breast dx.
No obvious other S.O.L or pathology in both breast are seen .
Both axillary area are normal no S.O.L is seen.
F/U is recommended.
Typist:v


