Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد استفاده از مدروکسی پروژستون
به علت ضخامت دیواره رحم، بعد از کورتاژ تشخیصی،دکتر گفتند مشکلی نیست و به مدت ۴ماه قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردند، هر شب دو تا ، تا ۱۲ روز، بعدش گفتند قطع کنم.و پس از ۱۴ روز از ابتدای پریود دوباره شروع کنم اما الان بعد از یک هفته از شروع مدروکسی پروژسترون، با این که اصلا قطعش نکردم، پریود شدم،در حد لکه بینی نیست چه کار کنم؟ قرص را ادامه بدم یا رها کنم. ۴۹ سالمه
- لیزر بیکینی
سلام خانم دکتر من ۱۵ سال سن دارم و میخوام لیزر بیکینی و خط ...ن انجام بدم عوراضی نداره و یا نازایی و اشکال دیگه ای
- با سلام من خانم ۲۱سال شیرده که در سینه سمت چپ توده هیپواکو وهتروژن به ابعاد۳۲*۲۱دارم ایا خطرناک است
س
- خوداضایی
سلام وقت بخیر ببخشید که سوالم رو رک میگم من پس از خود ارضایی در هنگام ادرار یک نقطه خیلی کوچک مانند سرسوزن خون خیلی تیره نزدیک به سیاه دیدم و اینکه اصلا نزدیک به پریودی نیستم دوماه بعد بدون خوردن غذا که تقریبا بعد از ظهر می شد خودارضایی کردم و شکم درد شدیدی گرفتم که کمر و لگن پا و زیر شکم و خود شکمم رو درگیر کرد و احساس عفونت می کنم و اینکه من این سابقه شکم درد رو معمولا پس از خوردن غذا که یکم راه میرم دارم البته خوداضایی مالشی بوده و هیچ گونه دخولی به وجود نیومده و اینکه تنها و تنها دخول باعث ازبین رفتن پرده بکارت میشود و اینکه خودارضایی مالشی به هرگونه ای مثلا خود ارضایی مالشی سریع باعث ازبین رفتن پرده بکارت می شود و بعضی وقت ها احساس سوزش و داغی در بدنم میکنم تمام این مواردی که گفتم ایا باعث ازبین رفتن پرده بکارت می شود لطفا زودتر بگید خیلی استرس دارم
- عفونت واژن
سلام تشکرفراوان از وقتی که میگذارید، من یکبار از شما در مورد عفونت سوال کردم که چند وقتی ست با عفونت و قارچ درگیرم وشما گفتید که از پزشکم درمان یکساله بخوام، من از دکتر درخواست کردم و ايشون قرص واژینال کلوتریمازول رو تجویز کردن که هر ماه یک عدد استفاده کنم تا شش ماه، نظر شما در مورد این درمان و داروچیست؟ سپاس
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام. تصویرکانونهای اکوفری ریز متعدد منطبق بر پریفرال زون هر دو تخمدان همراه با افزایش استرومای تخمدانی دیده میشود. یعنی چی؟
- خودارضایی
سلام آیا خودارضایی باعث نازایی در زنان میشود؟
- اورژانسی(پریود بی نظم و خونریزی)
سلام خانم دکتر من ۱سال و ۸ ماهه زایمان کردم زایمان طبیعی داشتم ، اوایل تقریبا خوب بود پریودام، ولی بعد از یه مدت با فاصله دو هفته یکبار ، یواش یواش هفته ای یکبار پریود شدم ، الانم ۴_ ۵ ماهه که هر روز پریودم یعنی هلاک شدم ۲۰ روز پریودم ۲_ ۳ روز پاک میشم دوباره پریود میشم ، وقتی هم پاکم تا یه کاری میکنم مثلا بچه بغل میگیرم یا لباس میشورم و .. زود به لکه بینی و خونریزی میفتم ، نمیدونم علت چیه ، لطفا راهنمایی کنید ، مشکل من چی میتونه باشه خانم دکتر ؟ بعد از زایمانم تقریبا ماه ۴و۵و۶ ۳ بار قرص اورژانسی خوردم بخاطر شک به بارداری (نمیدونستم که سالی بیشتر از یکبار نباید از اون قرصا استفاده کرد😔) حالا علتش میتونه اون باشه؟ یا مشکل چیه؟ خیلی ممنون
- اندومتر
اندومتر دو لایه تریپل لاین یعنی چی و آیا خوبه یا نه؟
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم دکتر برای من لتروزول و کلومیفن تجویز کردن ماه پیش خوردم جواب نداد این ماه دوباره گفتن مصرف کنم از هر کدوم دو تا اینا رو من باید همزمان مصرف کنم یا چطوری ماه پیش صبح یکی از هر کدوم و شبی هم یکی از هر کدوم خوردم ولی جواب نداد ؟؟
- امپولسینالاف
بعدازامپولسئوالافچندساعتبعدبایدنزدیکیداشتهباشیم
- هورمون
سلام خسته نباشید من دختر ۱۹ ساله هستم بخاطر مشگل هورمونی ۲ سال قرص اسپیرولاکتون و سیپرتون کامپاد خوردم برای جوش صورتم خوب شده ایا ممکنه بعد از قعط کردن قرص جوش هام دوباره برگرده؟؟ ترو خدا جواب بدید
- مشکله پریودی
سلام خسته نباشید من دخترم ۱۲ سالشه و و چند روزه که از پریودی اش گذشته و الان درد زیر شکم داره و یکم ورم کرده و نزدیک ۲ کیلو هم به وزن اش اضافه شده و یک کیست خیلی ریزی داره که دکتر گفت نیاز به دارو نیست خودش رفع میشه بخاطر چیه؟
- عوارض دارویی
با سلام من برای درمان آندومتریوز دوماهه قرص ویزان مصرف میکنم دچار ریزش موی شدید شدم،آیا لازمه به جای ویزان از داروی دیگری استفاده کنم یا این ریزش بعد از قطع دارو برطرف میشه؟
- تفسیر پاپ اسمیر
با سلام مادرم ۵۱ ساله هستن ازمایش hpv منفی شد ازملیش پاپ اسمیر هم منفی هست ولی Satisfactory for evaluation تیک خورده و هم چنین قسمت• ABsence of Endocervical/Metapalstic cell تیک خورده گفته تکرار ازمایش ۵ ماه بعد این ازمایش غیر طبیعی هست ؟
- یک
یک ناحیه اکوژن6*4 در رحم ب نفع پولیپ دیده میشود یعنی چی؟
- رز
🌹
- دروسبلا
سلام خسته نباشید من دروسبلا دکتر برام تجویز کردند به دلیل هایپرپرولاکتینمی،میخواستم ببینم کی پریود میشم حین مصرف دارونماها یا زودتر یا بعد از مصرف دارونماها
- تشخیص اولین روز پریودی
باسلام دکتر برای من آزمایش هورمونی نوشته من شب ساعت10پریودشدم 21پریود شدم الان میخواستم بدونم تاریخ سوم قاعدگی میشه 23یا24
- فولیکول غالب ۲۶ میلی درتخمدان چپ و ضخامت اندومتر ۹
خانم دکتر
من روز ۱۳ سیکل قاعدگیم سونوگرافی دادم که یک فولیکول غالب ۲۶ میلی درتخمدان چپ و ضخامت اندومتر۹ بود. آیا این اندازه برای این روزسیکل طبیعیه؟


