Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اولین رابطه
سلام وقت به خیر. من ۲۹ سالمه و به تازگی ازدواج کردم.برای اولین رابطه که منجر به پاره شدن بکارت خواهد شد اقدام کردیم منتها کامل نمیشه اصلآ دخول صورت نمیگیره خیلی کند پیش میره این اوضاع تا کامل انجام بشه.
از طرفی از ترس که در دوره تخمک گذاری نباشه هرچند همسرم از کاندوم استفاده میکنن سعی میکنیم رابطه ها بعد از دوره تخمک گذاری باشه اما نگرانم که پرده پاره بشه و چون به پریود شدن نزدیک هست زخم خوب نشه و پریود هم بشم و زخم بکارت عفونت کنه, تا کامل این پرده پاره بشه هر ماه این مشکل را داریم.
آیا بعد از پارگی بکارت پریود شدن باعث عفونت و... میشود؟ - سلام خسته نباشی من نزدیک دوماه ازپریودم گذشته ازقرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکردم امکان داره حامله باشم یانه نزدیکی که میکردم منی راداخل نمی ریختیم حالاامکان داره حامله باشم
- امینوره اولیه
سلام من امینوره اولیه دارم متخصص غدد رفتم و قرض تحریک غدد نوشت وبعد متخصص زنان با سونو گرافی گفتن رحمت کوچیکه من 19سالمه اصلا تاالان پرید نشدم میشه لطفا بفرمایید درمان دارهاین بیماری ؟؟؟ راه درمانش چیه ؟؟؟ باید به چه دکتر یا متخصصی مراجعه کنم ؟؟؟ یا این که اونایی که این بیماری رو دارن باردار میشن یا نه ؟؟ می شه لطفا منو راهنمایی کنید برای این مشکل چندوقت هست افسردگی گرفتم
- ویزیت
سلام خانم دكتر عزيز و محترم. وقت شما بخير. خانم دكتر من چطوري ميتونم جواب عكس رنگي رو براتون بفرستم. اينجا امكان ارسال عكس نيست ظاهرا. من ميخوام جواب عكس رنگيم رو براتون بفرستم و زحمت بكشيد و راهنماييم كنيد. با تشكر از وقتي كه ميذاريد.
- بقایای سقط جنین
من سقط داشتم با قرص سایتوتک. ۹ روز بعد از خونریزی و پریودی شدیدی که داشتم سونوگرافی انجام دادم: کویته اندومتریال در ناحیه فوندوس و پرگزیمال تصویر یک ناحیه mixed echoic عمدتا هایپو اکو با وسکولاریته کمتر از میومتر به نفع PROC grade 1 به ابعاد 18*8*18 mm رویت شد. این مقدار بقایا خودبخود دفع میشود یا نیاز به کورتاژ دارد؟
- پریود
سلام تورو خدا پاسخ بدین ۱۸سالمه ۳۱ ام مرداد انشا ءالله کنکور دارم حساب کردم ۱ شهریور پریود میشم میترسم یکم جلو عقب بشه روز کنکور یا قبلش بشم چه قرصی و چه زمانی بخورم تا سه چهار روز عقب بیوفته ؟؟؟؟
- هورمون درمانی در یائسگی
سلام46سالمه ازشهریوریایسه شدم زیرنطرمتخصص سه ماه استروژن وپرژسترون استفاده کردم بعد از اتمام پر بودی روز 14سو نو کردم. الان باید چکار کنم؟ داروهام ادامه بدم
- تنبلی تخمدان و زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر ایا تنبلی تخمدان باعث زایمان زودرس می شود ؟
- قرص
با سلام... بچه یازده ماهه دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه البته غذا هم میخوره. میخواستم بدونم میتونم از قرص سیپروترون کامپاند برای جلوگیری از بارداری مجدد استفاده کنم؟ البته باید بگم که هنوز به طور کامل پریود نمیشم. هر دو ماه یک بار بصورت خیلی جزئی
- واریوپیتیل امپول ۳.۷۵
سلام،با مصرف این آمپول دیگه نیازی به جلوگیری نیست؟
- قرص جلوگیری تاریخ گذشته
سلام. وقت به خیر. نزدیکی بدون محافظت داشتم وشرایط باردار شدن ندارم و بالافاصله دو تا قرص اووسیز با هم خوردم، بعد متوجه شدم سه سال از تاریخ مصرفش میگذرد با توجه به اینکه فقط ۸ ساعت از نزدیکی گذشته دو مرتبه باید قرص استفادهکنم؟
- درمورد اکوفری
کانون اکوفری در سینه ب چ معناست
- پرده بکارت
سلام تورو به این ماه مبارک جوابمو بدید ترو خدا آیا کبودی پرده بکارت از بین می رود . ؟ آیا از اهمیت برخوردار است؟
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- فطع نشدن پریود – قرص دیان ایرلنی
با سلام و خسته نباشد من یک زن ۳۹ ساله هستم مطلقه برای اولین بار که پریودم قطع نشده و همیشه مرتب بوده الان بیشتر از ۲ هفته است که من پریود هستم در صورتی که معمولا مدت پریود من ۵ روز است و خیلی هم کمه مقداره خونریزی. به خاطر اینکه بدن کیست سازی دارم دکتر گفته بودهمیشه ۶ ماه قرص بخورم و ۳ ماه نخورم من سالهاست که قرص دیان ایرلنی مصرف میکنم. میشه کمکم کنید؟ سپاس از لطفتون
- شیاه
با سلام. من 4 روزه فریز انجام دادم زخم و عفونت داشتم. دکتر بهم شیاف مترونیدازول داده اینو کی باید مصرف کنم و اینکه چه مقدار؟
- مصرف قرص روکین
سلام هیستروسکوپی برای برداشتن پولیپ شدم دکتر بهم قرص روکین داده علت استفاده از این قرص چیه؟؟
- کج ادراری
سلام. من هر چند ماه یکبار اینجور میشم؛ ادرارم بسمت چپ میاد و به بدنم میگیره و از پشت و باسنم ریزش میکنه و اعصاب و ارامش واسم نگذاشته؛ ولی سوزش ندارع؛ فقط کج بیرون میاد؛ خواهش میکنم منو راهنمایی کنید دادو چی باید بخورم
- نازایی
سلام خانم دکتر من و همسرم تمام آزمایشات و انجام دادیم و هر دو سالم هستیم ولی هنوز بعد از 8 ماه اقدام باردار نشدم میشه کمکم کنید دارویی چیزی میشه استفاده کرد که زودتر نتیجه بگیرم
- زنان
سلام خسته نباشید، من پنج ساله که میام پیش خانم دکتر و اندومتریوز دارم، قرص روکین میخوردم و سه ماه پیش دیگه این پیدا نبود و قرص دزولست رو دوماه خوردم، الان پریود شدم و روز چهارمش دور سینه سمت چپم قرمز شد و درد داشتم، الان قرص روکین رو پیدا کردم و همین که شب قرص رو شروع کردم قرمزیش و درد سینه کم شد و با خوردن دومین قرص دردو قرمزی سینه از بین رفت، میخواستم بدونم باید بیام و از سینه معاینات انجام بشه یا بخاطر خوردن داروهه؟


