Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- در مورد عادت ماهانه
ایا 8 روز از موعد مقرر پریود بشیم اشکال داره .ایا خوردن قرص نوروبیون میتونه باعث زووتر شدن عادت ماهیانه بشه
- درمان ناباروری
سلام خسته نباشید من از ۵ پریود تا ۹ قرص لترزول خوردم از ۱۰ تا ۱۴ امپول سینال اف زدم بهد دوروز امپول اچ سی جی زدم به همراه شیاف تا ۵ شب شبی دو تا الان دو خفته میگزره احساس کمردر و درد زیر شکم موقع پیاده روری ایا به نظرتون باردارم بهم گفتن فولیکول هات ریز شدن
- ivf
سلام خسته نباشید خواهرمن ۳۶سالشه ۲۳ساله ازدواج کرده ولی بچه دارنمیشن ۲۳روزپیش ای وی اف انجام دادن ۵تاجنین aانتقال دادن بعد۱۵ روزازمایش بتا شون مثبت شد و۴۸ساعت بعددوباره ازمایش دادن بتاشون اومده بودپایین دکترشون گفتن قرص استرادیول وشیاف وآمپول پروژسترون روقطع کن پریود شو دوباره بیا برای انتقال ولی پریود نشدن امکان داره بعدازقطع کردن شیاف وقرص وآمپول بتا بره بالالطفاجواب بدید
- پریود
سلام من هرماه۳۰پریودمیشدم و ماه پیش ۸بعداتمام پریودم یه رابزه داشتم ک منی وارد نشد امابازقرص اورژانسی لونژیل خوردم و۶روبعدش یعنی ۱۳ پریودشدم به مدت ۴الی۵روز ک لکه نبود اماازپریودسبک تربود امروز که ۱۵هس پریودنشدم فعلاو بی بی چک زدم منفی بود.احتمال باردارب هس؟
- پرسش دارویی
سلام سه ماه پیش آی وی اف موفق دارم ، دکترم شهرستانه گفتند قرص استرادیول و آمپول پروژسترون را تا هفته 12 استفاده کنم و برای ادامه درمان پیش متخصص تو شهر خودمون برم دکتر شهرمون میگه تا هفته16ادامه بدم حالا موندم چکار کنم لطفا راهنماییم بفرمایید حالا تو هفته 15 هستم و دارو ها را مصرف میکنم ،قرص استرادیول میگن بر جنین خطرناکه
- بیماریهای زنان
باسلام واحترام خدمت خانم دکترگرامی حدود45روزپیش به علت اثاث کشی قرص ال دی شروع کردم اسمشونمیدونم ولی ازاین مدل بودکه 7تاقرص سفیدکنارشون بود بعدازتمام شدنش ی بسته دیگه شروع کردم دوسه روزبعدلکه بینی شروع شد قرصهاروادامه دادم لکه بینی هاتموم نشده بود باز ی بسته خریدم مدلش ازاون ال دی های قدیمی هستش 21عدد کامل خلاصه الان باوجوداینکه هرشب مصرف میکنم کلی خونریزی های شبیه لکه بینی تموم نشدن آیاادامه بدم اشکال نداره یااینکه دیگه قطعش کنم؛ بعدازقطع کردن ممکنه پریود دردناک وخونریزی شدیدداشته باشم آخه توروال عادی پریودهای دردناکی دارم همیشه زودب زودمیشم 41سال دارم و16سال ازبارداری اولم میگذره بعداز12سال که اقدام کردم بلافاصله باردارشدم دراواخرماه دوم سقط داشتم بعداز3سال مجددابه یکبارعدم جلوگیری باردارشدم روز37ازشروع پری قبل سقط کردم. میتونم مشکل خاصی داشته باشم که الان باوجودخوردن قرص اینجوری لکه بینی های زیاددارم؟ شرمنده اینقدرسوال زیادشد ولی توروخدا جوابمودررابطه باادامه قرص بفرمایید. سپاسگزارم
- کرورتاژ یا دارو
سلام خسته نباشین
ببخشید من دوماه سقط کردم تواویل ۵ ماهگی مشکل غربالگری داشت با امپول و دارو سقط کردم امروز رفتم سونو گفت ۹cc بقایا مونده نیازه کرورتاژ بشم یا نه بادارو دفع میشه - لکه بینی دربارداری
سلام.۵ابان لکه بینی داشتم۱۱ابان عادت شدم به مدت هفت روز.ماه بعدپریودنشدم باردارشدم اماروز۸و۹اذرتوترشحاتم رگه خون بودتا۲۰اذردوباره همین حالت شدومجددا۳۰اذرویکم دی دوباره این حالت برام بوجوداومد(یوقتایی درطول روزترشح همراه بارگه خونی).خانم دکتربنظرتوناتروژسترون۲۰۰به مدت یکماه استفاده کنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- عفونت در بارداری
سلام.من باردارم و۲۹هفته ام.وقتی ادرارمیکنم بعدش تو واژنم احساس سوزش وخارش میکنم....توآزمایش عفونت ادراری هم نوشته بود که باکتری کمی دارم...سفکسیم خوردم ولی خوب نشدم شما چه دارویی پیشنهادمیدین؟؟لطفا کمکم کنید به خاطردوربودن محل زندگیم از دکتر نمیتونم مراجعه کنم لطفاکمکم کنید
- تهوع بارداری
سلام روز بخیر من بیمار خانوم دکتر هستم نزدیک به ۳ماه باردارم ،حالت تهوع دارم میخواستم ببینم اجازه ی مصرف قرص دمیترون (اوندانسیترون) رو دارم؟
- فتق ناف
با سلام. و خسته نباشید لطفا کمکم کنید بنده خانومم پنج ماهه باردار هست و چند ماهی هست فتق ناف بالای شکم داره و به اندازه یه گردو بزرگ میشه در حدی هست که اشکش در میاد و درد زیادی داره تو رو خدا بگین چیکار کنم تا دردش اروم بشه ممنون رنجبر ۰۹۱۵۴۴۰۱۸۹۱
- اسپرم
آیا ممکنه اسپرم شسته شده با آب یخ یا داغ از بین نرود زیر دوش و باردار کنه بره داخل واژن زیر اب
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانووم دکتر چند روز بعد از سرکلاژ شکمی نمیتونیم نزدیکی کنیم؟
- جفت گرید ۳
سلام وقت بخیر،در سونوی ۳۶ هفته بارداری جفت من رو ضخامت و اکوی طبیعی و گرید ۳ گفتن،این گرید برای ۳۶ هفته بالاست؟و مشکلی برای جنین بوجود می آورد؟
- جواب سونوگرافی-بحرانی
خانم دکتر جان چندین ماه بصورت مداوم پریود بودم و قطع نمی شد بجز با قرض ال دی. سونو برام نوشتن نتیجه نوشته رحم بطول 88 م م و یدامترap41م م دارای شکل و اکوی میومتریال هتروژن است(ضخامت اندومتریال 2.3م م با نمای اکوژن) تصویر میوم بصورت ساب سروزال به دیامتر 17*12م م در فوندوس رحم مشهود است تصویر میکروسیست های متعدد در میومتر به همراه هتروژنیسیته میومتر و مرز ناواضح بین میومتر و اندومتر مطرح کننده درجاتی از آدنومیوز رویت می گردد تخمدان راست بهحجم 5.7 سی سی و تخمدان چپ به حجم3 سی سی دارای شکل و ابعاد و اکوی استرومال نرمال است خانم دکتر جان راهنمایی می فرمایید 43 سال سن دار
- خارش بالای واژن
سلام وقت بخیر من مدتیه بیرون واژنم یعنی روی پوست خارش میگیره یه کوچولوهم مثل خط که پوست میخوادازهم جدابشه زخم بدون خونریزی شده خط قرمز افتاده دقیقا قسمتی که اگ بیکینی روعدد پنج فارسی حساب کنیم (۵)بالای نوک پنچ میخواره و خط افتاده. توی لب های واژنم هم باناخون میخارونم حالت جمع شدن چرک زیرناخون جمع میشه و از دستمال توالت استفاده میکنم از دستمال حالت پرز پرزی میمونه ،چکارکنم اصلا عفونت و خارش داخلی ندارم،ممنون از راهنمایتون
- قرص ضد بارداری
سلام خانم دکتر شما فرمودین سیپروترون کامپاند رو از روز پنج مصرف کنم . با توجه به اینکه برای تنظیم هورمون میخورم من به اشتباه از روز سوم خوردم ممکن مشکلی برای ریزش مو و تنظیم هورمون هام ایجاد کنه؟ ممنون از توجهتون
- در زمان پریودی ضربه خوردن به کمر
سلام خسته نباشید من دیروز روز اول پریودیم بود که که ضربه محمکی به کمرم خورد چجوری بگم در اتاقمون رو در آوردیم گذاشتیم کنار ک من پام خورد بهش تا خم شدم افتاد رو کمرم الانم خیلی استرس دارم توروخدا کمک کنید
- آیا کیست آندومتریوما نشانه بیماری آندومتریوز هست یا خیر؟وایا من دارای بیماری آندومتریوز هستم؟
سلام . من جز آژنزی مولرین هستم دارای رحم آنومالی مولرین هستم وسه بار سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و واژينوپلاستي انجام دادم و رحم وتخمدان هم دارم. ویک بار کیست آندومتریوما داشتم جراحی شده ام و دارای دو دهانه رحم هستم و ام آر آی من مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ. سوال من هست کیست آندومتریوما همان بیماری آندومتریوز هست؟ اگر هست درچه مرحله و درجه میشود؟ خفیف یا شدید؟و کیست آندومتریوما همان کیست شکلاتی میشود؟ وایا من دارای بیماری آندومتريوز هستم خواهش میکنم جواب بدید. ضروریه


