Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص مدرکسی پروژسترون
سلام من خونریزی داستان دکتر قرص مدرکسی پروژسترون دادروزی دوتا تا پانزده روز من الان روزی دوتا میخورم فقط دو روز اول قطع شدن لکه بینی ادامه داره ولی قرص روهنوز میخورم نمیدونم باید چکار کنم
- فیبروم ساب سروزال
با سلام.جواب سونوی من اینه.یک فیبروم ساب سروزال۲۶ در ۲۰ میلی متر در خلف فوندوس و یک فیبروم ساب سروزال ۱۸ در ۱۲میلی متر در قدام فوندوس دیده شده ضخامت اندومتر۵میلیمتر طبیعی است.هر دو تخمدان در خلف رحم و نزدیک به خط وسطه.در تخمدان راست یک کیست ۷۲در ۳۵ و در تخمدان چپ۴۵در ۲۷میلی متر که در تشخیص اول اندومتریوما میباشد.آیا حتما باید عمل کنم؟ پزشک من گفته که باید شیراز عمل کنم چون در رشت پزشک متخصصی که این عمل رو یکبار انحام بده نیست احتمال دو بار عمل خیلی زیاده.من یه دختر هستم و ازدواج نکردم.آیا احتمال دو بار عنل وجود داره.
- ترمیم پرده بکارت
۳۰ساله.۲۲سالگی اولین رابطه داشتم.با دردکم و خونریزی بعد wc در حد چند قطره.۳ساله به هیچ وجه نزدیکی ندارم.آیا بکارتم ترمیم شده؟
- کانون اکوژن در تخمدان
سلام وقت بخیر در رحم مادر من یک کانون اکوژن در سونو گرافی مشاهده شده، ایشون حدود ۵۴سال سن دارند و هیچ علامتی از درد یا مشکل خاصی ندارند، آیا موضوع نگران کننده است؟
- قاعدگی زود هنگام
سلام خسته نباشید من دوماه زود پریود میشم واینکه داخل رحمم یه چیزی مثل غده است میتونه به خاطر اون باشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم
- سلام من سال ۹۸ سزارین کردم اوایل یکم درد داشتم کشش داشتم ک رفتم دکتر گفت مشکلی نیس ب مرور خوب میشی الان دو روزه التهاب و خارش دارم یعنی از چی میتونه باشه؟
- کیست هموراژیک
من در تخمدان چپم کیست ۲۸/۲۵ هموراژیک دارم و مایع خفبف ازاد لگن. دکتر بهم قرص روکین داده که از رپز پنجم پریودی بخورم. نگرانم خیلی که این کیست درمان نشه. لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- سنوم
سلام خسته نباشد میخواستم بگم ک ابعاد رحم ۶۳.۳۲هست تخمک راست ۳۲.۱۲ هست مال چپ هم ۳۰ و ۱۸ اندومتر هم ۸ میلیمتر اکوژسترون هست
- سلام درد ناحیه سزارین دارم بعد از پنج سال در ضمن در سونوگرافی واژینال هم نشان داده شد که نیش اسکارز سزارینم نازک شده
سلام درد ناحیه سزارین دارم بعد از پنج سال در ضمن در سونوگرافی واژینال هم نشان داده شد که نیش اسکارز سزارینم نازک شده حالا این درد چیکار کنم
- فریز رحم
سلام من ٢ سال هست ترشحات پنيري مداوم حتي زمان نزديكي دارم كه خيلي اذيت ميشم با دارو رفع نشده ايا فريز كردن جواب ميده؟
- خونریزی
سلام من بعد از زایمان در ماه ۲بار پریود میشم بچه هم شیر میدم ۵ماهشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- آیا دوقلو باردارم
من ماه قبل 6 اسفند دوره قاعدگدگیم بود این ماه 7 فروردین آزمایش دادم بتا 2888 بود احتمال دوقلو بودن هست؟ قرص لتزول و امگول hcg استفاده کردم. 20 روز بعد امپول آزمایش خون انجام دادم.
- بعد جراحی کیست بارتولن
سلام بدنسازی و رابطه جنسی چه زمانی بعد. از جراحی امکانپذیره؟
- سلام خانم دکتر من ١۶ اردیبهشت عمل کیست درموئید تخمدان انجام دادم، متاسفانه تخمداانم در گیر شده بود، ازمایش خون که دادم گفتن یایسه شدم ، و دکتر بهم قرص استرادیول داد و دوفاستون ، ولی من قرص استرادیول گفته بودن تا ٢١ شب بخورم و از شب ١۵ بعد از مصرف قرص استرادیول دوفاستون بخورم، و من از شب ١۵ دوفاستون خوردم و حواسم نبود که گفته استرادیول هم بخورم، و من دیشب اخرین قرص دوفاستون خوردم و شب بعد پریود شدم، اشکال نداره؟
سلام خانم دكتر من ١٦ ارديبهشت عمل كيست تخمدان انجام دادم ، و متاسفانه تخمدان درگير شده بود، ازمايش خون كه دادم گفتم يائسه شدم ، من ٣٠ سالمه، دكتر بهم قرص استراديول و دوفاستون دادن، قرص استراديول گفته بودن تا ٢١ شب بخور و دوفاستون از شب ١٥ بعد از مصرف استراديول ، من از شب ١٥ بعد از مصرف استراديول ، دوفاستون شروع كردم، وتا ٧ شب گفته بودن، و شب اخر كه قرص دوفاستون خوردم، فردا شبش پريود شدم ، اشكال نداره؟
- توده ایزواکوبااسترومای تخمدانبه ابعاد۲۰×22
سلام خونریزی ولکه بینی داشتم مراجعه کردم پزشک بعدازسونوواژینال گفتن توده ایزواکوبااسترومای تخمدان به ابعاد۲۰×۲۲درتخمدان راست مشاهده میگرددمیخواستم ببینم این خطرناکه یانه
- سوال
ایا این حرف درست است که قارچ درمان نشده یا عفونت درمان نشده باعث مرگ زنان میشود؟ اگه کسی عفونت داشته یا قارچ داشته باشه و درمان نکرده باشه ایا امکانش هست با دارو خوب نشه و براش مشکل جدی ایجاد کنه؟
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
مادر من دو سال پیش فیبروم رحم به ابعاد39×63mmداشتن این زمان قبل یائستگیشون بود و دکترشون گف بعد یائستگی اب میشه ولی مجددا ک سونو گدفتن ابعادش88×70mmشده ایا این فیبروم بدخیم هیت؟
- جواب آزمایش پاپ اسمیر
Liquid.basedیعنی چه ممنون خانم دکتر
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام خانم دکتر عزیزمن دیماه بخاطر پولیپ های رحمی عمل کورتاژ تشخیصی رو پیش شما انجام دادم غیر از اون فیبروم هم داشتم شما برام قرص دوفامد تجویز کردین نمیدونم تا کی باید مصرفش رو ادامه بدم و آیا بخاطر جلوگیری از برگشت پولیپ هست و باید ادامه بدم ؟
- درد بخیه سزارین بعد از یکسال
سلام از آخرین سزارینم حدودا یک سال و نیم میگذره امروز در محل بخیه هام احساس درد دارم کار سنگین هم نکردم آیا طبیعیه؟


