Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی آنومالی
سلام ببخشید منظور از استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی در سونوگرافی دقیقا کدام قسمت بدن جنین است؟ من۱۸ هفته و ۵ روز رفتم سونوگرافی آنومالی نوشته در استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی آنومالی واضحی دیده نمیشود، منظورش دقیق کدام بخش از بدن جنین؟
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر. ۳۲ هفته باردارم. به خاطر انقباضات رحمی به دکتر مراجعه کردم برا تشکیل ریه ی جنین بتامتازون داد. برای انقباضاتم پروتولون داد سه تا هفته ای یه عدد. دیشب پروتولون رو تزریق کردم امروز نسبت به دیروز که هر ساعت چهار بار یا سه بار انقباض داشتم کمتر شده مثلا یکی دوبار ساعت و یکی هم وقتی سرپا می ایستم غذا درست میکنم انقباضاتم زیاد میشه . سوال من اینه چقدر این امپول پروتولون میتونه کمک کنه و جلوی انقباضات منوبگیره وچقدر شانس به تعویق افتادن زایمان زودرسم هست؟داروی دیگه ای لازمه به نظرتون؟
- متفورمین در بارداری
سلام خانم دکتر من ۶ هفته باردارم قبل بارداری متفورمین استفاده کردم تا الانم استفاده کردم دکترگف در بارداری ممنوعه قطعش کن الان هرچی میخونم درموردش نوشته قطع ناگهانیش باعث ایست قلبی جنین میشه چجوری قطعش کنم؟
- عقب انداختن پریود
سلام خسته نباشید من یک ساله اقدام به بارداری کردم تا الان پریودیم منظم بوده بلکه زود تر از موعد هم میشدم الان دوازده روزه که پریودیما عقب انداختم دوبار هم بیبی چک زدم منفی بوده ممکنه بیبی چک اشتباه کنه لطفا راهنمایی کنید
- علت بارداری پوچ و بدون جنین
دوبار باردار شدم اولی پوچ و دومی جنین بدون قلب بود. حالا نمیدونم دیگه چیکار کنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر، من همیشه روزهای پریودیم8 روز خون ریزی طول میکشید و بعدش ام یک تا دو روز لکه های قهوه ایی، این بار بعد از 6روز یک دفعه خون ریزیم کاملا قطع شد و خبری از لکه های قهوه ایی رنگ نبود، من با همسرم روز 8 پریودم( خون ریزی نداشتم) چون فک میکردم پریودم تموم شده رابطه جنسی داشتم و پیشگیری طبیعی کردیم،امروز بعد 24ساعت جسارتا لکه های قهوه ایی رنگ مشاهده کردم روی لباس زیر، ممکنه دلیل بر بارداری باشه؟
- تنبلی تخمدان در بارداری
سلام من سه ماهه باردارم تنبلی تخمدان دارم البته شدید نیس زیاد و قرص گلای وانس مصرف میکنم خواستم ببینم تا چه وقت باید مصرف کنم
- بارداری
سلام . وقتتون بخیر اگه قرص اورژانسی بخوریم حتما باید یه هفته بعدش پریود بشم حتی اگه باردار نباشم . واینکه پریودی حتما باید یه هفته بعدش باشه ؟
- اقدام برای بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشید من مرداد97بعدازخوردن دوماه لتروزول باردارشدم که درهفته 6متوجه شدیم خارج ازرحم شده درسمت چپ،بایک هفته بستری بدون دارو رفع شد،دوماه بعدعکس رنگی گرفتم لوله سمت راستم مسدودبود لوله چپ که خارج رحم بود باز بود تابهمن ماه لتروزول خوردم باردارنشدم بدون دارو این ماه فولیکولم 8.9 بود روز13پریود ایابادارومیتونم بارداربشم یا باید عمل کنم هزینه عمل برام سنگینه😞توروخدا جواب بدین میخوام بیام پیش شما
- سندرم کورنیلا دی لانگ
سلام ببخشید دختر دایی من مشکوک به این سندرم کورنیلا دی لانگ هست و پدرش هم ناقل جا به جایی کروموزومی بود و ازدواج فامیلی داشت، میخواستم بدونم من که باردارم و سونوگرافی NTوNBرفتم نرمال بود غربالگری اول و دوم رفتم نرمال بود، سونو آنومالی دادم نرمال بود و اکوی قلب هم جنین هم رفتم نرمال بود آمنیوسنتز هم دادم جنین هم جابه جایی داره مثل خودم تو کروموزوم ۴ و ۱۸ عین کاریوتایپ خودم این جواب کاریوتایپ خودم: .۴۶XX,t(4;18)(p16.1;q23) این هم جواب کاریوتایپ جنین که به این صورت نوشته : .46XX,t(4;18)(p16.1;q23)mat حالا با توجه به این حالت جنین سالم است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.،میخواستم بدونم از کجا میتونم مطمئن بشم جنینم از لحاظ ابتلا به این سندرم کورنیلا دی لانگ سالم هستش؟ از کجا بفهمم جنینم کاملا سالم؟ سندرم کورنیلا دی لانگ مربوط به جهش در کدام کروموزوم؟
- بارداری ۳قلو
سلام من ۳ قلو باردارم می خواستم بدونم اگه بخوام یکی از جنین ها رو حذف کنم شرایطش چیست وچه کار باید انجام دهیم لطفا برام کامل توضیح دهیم خیلی نگرانم من اصلا شرایط بزرگ کردن ۳ تا نوزاد باهم رو ندارم بی زحمت کمکم کنید
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید. من تنبلی تخمدان دارم قرص مدروکسی مصرف کردم پزشکم گفتن بعده قطعش پریود میشی اگه نشدی بارداری. ولی من دو روز بعده قطعش لکه بینی داشتم الان پنج روزه قرص رو قطع کردم ولی پریود نشدم لکه بینی خیلی کم دارم خواستم بدونم پریود میشم یا علایم بارداریه؟ چیکار کنم
- تهوع شدید بارداری
سلام خانم دکتر هیچ قرص ضد تهوعی به من نمیسازه از صبح تا شب بالای 5 بار حالم بهم میخوره افت فشار دارم چه سرُمی مجازم بزنم؟
- بارداری
سلام جواب سونوگرافی اولیه بارداریم رحم با اکوی میومتر هتروژن و غیر یکنواخت دیده میشود،،،تصویر کانونهایپواکوی سالید ترنس مورال بزرگ دارای اینترنال و پریفالبه ابعاد ۹۲*۸۲*۴۷میلیمتر در سمت راست بادی و فندوس رحم به علت میمما مشهود است میشه لطفا بگین مشکلی چیه
- بارداری
سلام خسته نباشید44 دقیقه پیش من از پماد دالاواگ سی استفاده کردم بعد دو روز قبل پریودم خونریزی کردم و دو روز بود که پماد رو استفاده کردم و الان خیلی دلم هوس چیزای ترش و شیرین میکنه و خیلی ضعف دارم هر چقدر میخورم سیر نمیشم و خسته ام تکرر ادرار دارم آیا ممکنه باردار باشم هنوزم که چهار روز شده خونریزی دارم آیا واسه لانه گزینی میشه؟؟؟ آیا احتمال حاملگی هست بعد یهو گرمم میشه
- دختردار شدن
سلام من دوتا پسر دارم وخیلی دوست دارم یک دختر داشته باشم آیا امکانش هست که بصورت کاملا مطمعن بارداری دختر داشته باشم اگر با ivfآیا دربیمارستان های دولتی رشت برای کمتر بودن هزینه امکان داره
- قرص گین اپ
این قرصا برا زن باردار ضرر میرسونه [قرص گین اپ]
- بارداری
سلام اگر کسی دوسال پیش از مرگ موش استفاده کرده باشه و مشکلی پیش نیومد الان برای حاملگی مشکلی وجود نداره باید با دکتر زنان برای ازمایش یا چیز دیگری مراجعه کنه لطفا راهنمایی کنید
- درد شدید دنده سمت راست در بارداری
زیر سینه سمت راستم به طور وحشتناکی درد میکند که این درد به پشت همان نقطه میزند دردش طوری هست که احساس میکنم گوشت آن قسمت پاره شده است سونو شکم لگن انجام دادم همه چی نرمال بود و آزمایش دفع پروتین نیز داده که منفی بود دکترم میگوید اسپاسم است و داروی ندارد باید تحمل کنی ولی دردش هر روز بدتر از دیروز است آیا به نظر شما راه درمانی وجود دارد؟
- اقدام به بارداری
من ۴۰ سالمه، ۵ ماهه اقدام کردم برای بارداری رفتم دکتر روز سوم قرص لتروزول تا پنج روز را داد مصرف کردم سونو گرفتن گفتن دوتا تخمک رشد کرده آمپول سینا اف دادن تزریق کردم امروز روز ۹ پریودیم هست چیکار باید کنم چه روزی برم سونو ... گفتن تنبلی تخمدان دارم به علت سن بالا و آزمایش تخمدان ۱.۸ را نشون داد به نظرتون چیکار کنم باردار بشم و کی دوباره برم پیش دکتر سونو؟ ممنون از لطفتون خواهش میکنم کمکم کنید خدا خیرتون بده


