Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر خسته نباشید شرمنده من رحمم دوشاخه یه پسر هفت ساله دارم الان دوسال اقدام به بارداری کردم اما حامله نیستم میشه بخاطر اینکه رحمم دوشاخه باردار نمیشم
- فیبروم
سلام علت درد خفیف و وجود مانعی زیر شکم در زمان پریود و بعدش چی میتونه باشه؟این دفعه پریود شدم درد خفیف زیر شکم و انگار یه چیزی زیر شکمم مانع هستش علتش چی هستش؟فیبروم خارج از رحم هم دارم .میتونی علتش فیبروم باشه؟
- قرص جلوگیری،*
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم که تا چند ماا یا چند سال میتوان از قرص ضدبارداری استفاده کرد؟ و اگر بخواهیم بصورت طولانی مدت استفاده کنیم هر چند ماه یکبار بار و چه مدت باید وقفه بین مصرف وجود داشته باشه؟ ممنونم
- تخمک گذاری
سلام من روز ۱۴ پریود امپول اچ سی جی زدم وروز شانزدهم ازاد گذاشتم به نظر شما کی تخمک ازادشده وتا اون روز بوده که من ازاد گذاشتم فولیکول غالبم ۲۵ بوده..ایا باردار میشم؟
- کانون اکوژن و مایع آزاد
سلام وقت بخیر چند ماهی شروع پریودم یکی دو روز لکه بینی داشتم این دوره پریود آخر دوره هم چند روزی لکه بینی داشتم سونوگرافی دادم نوشته مختصر مایع آزاد در لگن دیده می شود همچنین کانون اکوژن در کاویته آندومتر می خواستم بپرسم مشکل الان چیه و درمانش چطور هست؟
- تزریق اشتباه دوز سینال اف
با سلام من ب اشتباه امپول سینال اف ۴۵۰ واحدی تو یک روز تزریق کردم ایا مشکلی ایجاد میشه دکترم گفته بود روز ۸ و ۹ ،روزی ۷۵ واحد استفاده کنم
- پرده بکارت
سلام ممکنه با مالش الت به الت از روی شلوار و فشار کمی زیاد به واژن و ارضا شدن بکارت اسیب دیده باشه ؟
- مشکلات پریودی
سلام خسته نباشید من ۲۵سالمه و تقریبا اکثرمواقع پریودم نامنظم بوده...پارسال رفتم سونوگرافی گفتن مشکلی ندارم اما درکل بشدت استرسی هستم...الان حدود دوماه پریود نشده بودم دیروز رفتم داروخانه و گفتن قرص مدروکسی پروژسترون ۵شب شبی دوتامصرف کنم دیشب خوردم و امروز صبح پریود شدم اما حجم خونریزی کمه... آیا الان باید قرص رو قطع کنم یا تا ۵شب ادامه بدم؟!
- محاسبه روز سوم پریود
سلام من شنبه ۲۹ ام ساعت ۱۶ پریود شدم میخوام آزمایش پرولاکتین بدم گفتن روز سوم پریود اگه امروز رو روز اول حساب کنیم پس دوشنبه ۱ ام میشه روز سوم ولی اگه اینطور حساب کنیم که ساعت ۱۶ یکشنبه ۳۰ ام روز اوله پس روز سوم میشه سه شنبه بالاخره کدام درسته ؟ شنبه ساعت ۱۶ پریود شدم دوشنبه میشه روز سوم پریود یا سه شنبه ؟
- کیست تخمدان
سلام کیست یونی لوکولار دارای جدار نازک و محتوای اکو فری به دیامتر ۳۰ میلی متر در تخمدان راست خطرناک است یا خیر
- مشکلات زنانه شویی
ببخشید شوهرم وقته تموم میشه همی منی بیرون میاد از واژنم ممنون
- زگیل۱
سلام خسته نباشید من سنم پایینه ولی خب رابطه جنسی داشتم و الان دچار زگیل تناسلی شدم فکر کنم حدود یک سال یا هم دوسال میشه که من درگیرم میخواستم بدونم آیا این موضوع برای من که سنم پایینه خطرناکه ؟و موجب نازایی میشه؟ ( حدود ۷ ماه پیش هم به دکتر مراجعه گردم گفتن خطرناک نیست و لیزر رو پیشنهاد دادن و من ازشون پرسیدم نیاز هست به لیزر گفتن درمان بشه بهتره و گفتن خطرناک نیست) بعد خانوم دکتر آیا درمان با لیزر برای من با سن کم خطری نداره و موجب نازایی نمیشه
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه ۲۶ روز که ای وی اف کردم بتام روز ۱۵ انتقال ۴۹ بود دو روز بعد شد ۸۶ دو روز بعد اون شد ۱۷۰ دو روز بعد شد ۲۶۴ بعد اون اومد پایین شد ۲۵۲ تو یه آزمایشگاه همشو دادم دکتر خودم گفت شاید اشتباه از آزمایشگاه باشه که اعداد رو پایین نوشتن رفتم یه آزمایشگاه دیگه ۲۴ ساعت بعد اون شد ۴۴۶ الانم ۲۴ ساعت از رو اون گذشته امروز هم از دادم شد ۴۹۷ الان بتام پایینه؟ خیلی نگرانم که دیر میره بالا
- دفع بقایای سقط جنین
حدود ۴هفته اس سقط کردم الان سونو دادم گفته ۷ccبقایامونده ایا نیاز به کورتاژ هست یا بادارو رفع میشه؟
- سلام وقت بخیر ببخشید روز چهارم پریودیم هست و یک تکه گوشت از رحمم خارج شده هرماه این اتفاق میوفته و اگر ماهی انجام نشه ماه بعد تکرار میشه و خیلی زیر شکمم درد داره میشه کمکم کنید
- پماد واژینال کلیندامایسین
من حدود5ماهه درگیرعفونت هستم و هر ماه یه پماد استفاده کردم.الان دارم پماد پنجم رو استفاده میکنم.خداروشکر تمام علایم عفونتم ازبین رفته.فقط 2اپیلیکاتورباقیمونده.امروز که پماد گذاشتم زیر شکمم درد گرفته مثل درد قاعدگی. میخواستم بدونم آنقدر از این پماد استفاده کردم آسیبی بهم میرسونه؟
- ۸ م م ونمای هموژن ونواحی کیستیک داخلی جواب پاپسمیرهم منفی بوده آیاخطرناک هست
سلام درسونوگرافی برام نوشته ضخامت اندومتر ۸م م نواحی کیستیک داخلی ونمای هموژن ۵۹ساله هستم نتیجه ی پاپ اسمیر منفی دستورتون چیه دراین زمینه
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
سلام من کیست کوچکی داشتم دکتر زنان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرد از روز سوم قاعدگی الان ده روزه مصرف میکنم هنوز لکه بینی دارم قطع هم نمی شه این طبیعی هست ممنون میشم پاسخ بدید
- سینه
سلام وقت بخیر علت بزرگ کوچیک بود سینه چیه؟ سینه سمت چپ از راست بزرگتر هست؟ باید بخاطر این ب دکتر مراجعه کنم؟ متاهلم و یک زایمان داشتم
- تاخیر در پریود با قرص دفاستون


