Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- زودبه زودپریودشدن
سلام خانم دکترخسته نباشیدخواهرمن۴۲سالشه ودبچه طبیعی آورده و۲۸ سالش بودلولشوبست وهمیشه بیست روزیکبارپریودمیشه وخونریزی شدیدم داره چیکارکنه آیامشکلی داره وخیلی تکررادرارداره بنظرشمامشکلی هست؟؟؟
- سلام من تو سوال قبلی پرسیدم که من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر برای بارداری قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از روز ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم وقرص کلوفین داده که از ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم شما گفتین که اینها طورمعمول استفاده نمیشه یعنی چی این دارو ها خوب نیست برای بارداری میشه توزیع بدین
- بارداری
سلام من ماه سوم باردارهستم.به خاطردرد شدیدمعده قرص پنتوپرازول یکی صبح ناشتا استفاده می کنم. و برای تهوع هم صبح و شب قرص دمیترون میخورم ..میخواستم بپرسم تداخل ندارن و اشکالی نداره ک هردوش وباهم میخورم؟
- هماتوم بعدسزارین
باسلام من هماتوم ۴سانتی دارم سزارین انجام دادم لطفابرای درمان راهنمایی بفرمایید
- قرص
سلام خانم دکتر من ۴ماه ک زایمان کروم میتونم پودر ترومام استفاده کنم اخه بعضی موقع ها سرگیجه دارم میتونم ب همراه سیدرال فولیک مصرف کنم
- نازایی
سلام من قبلا جلوگیری طبیعی میکردم الا چهار مهمه جلوگیری طبیعی نمیکنم و پیش بزشکم مراجعه نکردم برای اقدام بارداری پریودم نامرتبه تا آمپول پرژسترون ی قرص اوژانسی نخورم پریود نمیشم لطفا راهنماییم کنید چطور زودتر حامله شم
- قرص دوفامد
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مصرف قرص دوفامد باعث پریود نشدن میشه؟ من از روز ۱۵ قاعدگی شروع کردم شبی یک عدد الان ۱۰ روز از آخرین قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم.اقدام به بارداری هم نکردم آیا احتمال بارداری هست؟
- زنان
ایاکیستبزرگتخمدانرامیشهباسرنگازشکمیاواژن تخلیهکرد؟چگونه.
- اقدام کردیم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من نامنظمی پریددارم ومدروکسی پروژسترون شبی 2عدداز14پریدمیخورم به مدت 10شب این دفعه لتراکس لتروزول داد گفت ازسوم قاعدگی تا 5روزبخوردم برای تحریک تخمدان من خوردم، تنبلی تخمدان دارم اون یکی ماه 13 فروردین پریدشدم واین ماه 12اردیبهشت پریدشدم از19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری تاچندروز اقدام کنم ؟؟مرسی ازجوابتون
- باردار
باسلام بنده بعدیک هفته بعدازپریودی لکه بینی داشتم باتجویزپزشک درحال مصرف قرص پروژسترون هستم پزشک سونوبرایم نوشته ودرمتن سونونوشته اندومتربانمای اکوژن منطبق بافازترشحی میباشدباتوجه به روز۵ سیکل ماهیانه یافته ای غیرنرمال محسوب میشودوهورمون درمانی توصیه میشود این متن نگرانم کرده آیامشکلی دارم میخام بارداربشم توروخداجوابم رابدید؟اثلایعنی چه؟
- مشکلات زنانه
سلام من ۳۳سالمه ۳تا فرزند دارم.کوچیکه یک سالشه...چندروزه زیردلم خیلی دردمیکنه ترشح زرد رنگ دارم..زمان نزدیکی هم درد دارم...لطفاا راهنماییم کنید
- ضایعه اکوژن
آیا به اندازه ی 9.6 mm خطر دار است
- رابطه
سلام اگر کسی تو و دوران قائدی رابطه جنسی داشته باشه و روز آخر دوران قائدی باشه و شوهرم ناخواسته اقدام کرد واسه بچه درست کردن و همون دقیقه خون آمد ایا امکان هست بچه دار بشم و یک سوال دیگه قبل قائدی نزدیکی داشتم و شروع کرد به بچه دار شدن و فردا دوران قائدیگم شروع شد ایا ممکن هست بچه دار بشم
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشین لطفاعکس رنگی تفسیرکنین ممنون میشم دکتر،پس ازتزریق ماده حاجب ازراه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به چپ قرارگرفته کاویته رحم نرمال،لوله های رحم دردوطرف باتاخیرحاجب شده،اتساع میلددربخش آمپولرآنهادیده میشودوspillageآنهاباتاخیرصورت گرفته ودرحدجزئی است،میخواستم بدونم بااین موضوع میشه باردارشدیابایدلاپاراسکوپی بشم
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم 35سالمه کیست درتخمدان وپریودی های نامنظم که دکترزنان گفت مدروکسی پروژسترون از14پریدبه مدت10شب بخورم تاپریودیهام منظم بشن ولتروزول لتراکس هم دوورق نوشت که دومین ورق روشروع کردم بخوردن گفت اینم ازشون سوم قاعدگی بخورتا5روز که خوردم و گفت مدروکسی پروژسترون روادامه بده تاپریودی های منظم داشته باشی برای حاملگی حالا 12اردیبهشت پریود شدم واز19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری دوشب درمیان حالا من مدروکسی پروژسترون روبخورم ؟؟؟؟تا کی نزدیکی داشته باشم ؟؟و سوال دیگه من اینه دکترتیروییدم برای من این قرص ها رونوشته قرص تیرویید لووکسین لووتیروکسین 50 میخورم ومولتی ویتامین simoDailyهرروزیک عددمیخورم ویتامین B6صبح یک عددمیخورم ،آلپزیل 50 هم برای حافظه م میخورم و ویتامین Eهم روزی یک عدد جویدنی میخورم وحالا دکترزنان به من یدوفولیک هم داده باید اونو بخورم یانه ؟؟؟ممنونم ازجوابتون خانوم دکترعزیزم
- غربالگی سه ماهه اول
سلام خانم دکتر امروز غربالگری اول انجام دادم ۱۲ هفته و ۶ روز طول سرویکس ۳۱ بود طول سرویکس کمه؟ درمانش چیه
- عقب افتادن پریود با تزریق واکسن گارداسیل
با سلام و خسته نباشید من باید ۲۹ آبان پریود میشدم که ۸ روز عقب انداختم و رفتم دکتر آزمایش خون خون دادم و منفی بود و دکتر ۴ عدد آمپول پروژسترون بهم داد و تزریق کردم و الان هم بعد ۴ آمپول تزریق ۱۱ روز میگذره ولی من پریود نشدم ولی فقط سه روز لک خیلی کم شدم و من حدود ۶ سال مشکل ناباروری دارم الانم از لک باز خبری نیست چیکار کنم خانم دکتر لطفاً راهنماییم کنید
- آمپول پروژسترون
ببخشید چه مدت طول میکشه آمپول پروژسترون جذب شه ?
- قطع پریودی
سلام من ۴۴ سالمه پرولاکتین ۱۰۰ هست رفتم پیش متخصص زنان بعد از دیدن آزمایش گفت که من یاعسه شده ام هیچ قرصی نداد میشه قرص کابر گولین مصرف کنم ادر ظمن ۶ ماهه پروردیم قطع شده


