Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مدروکسی پروژسترون
سلام. خانم دکتر من پریودی های نامنظم داشتم. دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کرد. بعد از پریودیم به مدت ۱۰ شب استفاده کردم. امشب که تخمک گذاریم بود دیگه شیاف نذاشتم و میخاستم اقدام کنم برای بارداری. ولی متاسفانه خونریزی دارم. در حد لکه بینی. اول اینکه میخام ببینم میتونم اقدام کنم؟ یا چون خونریزی دارم شانس بارداری نیست. دوم اینکه دلیل این خونریزی چیه؟
- ممکنه باردار باشم؟
سلام خسته نباشید.ممکن هست باردار باشم ولی پریود کامل هم بشم؟؟
- آمنیوسنتز
خانم دکتر در غربالگری اول ان تی نرمال بود ولی آزمایش با ریسک بنیابینی بود،آمنیو شدم جواب نرمال بود،باید سونوی آنومالی و اکوی قلب برم،اگه همه ی اینا نرمال باشه ممکنه باز بچه که دنیا بیاد مشکل داشته باشه؟اگه همه ی اینا خوب باشه پس دلیل اون ریسک بینابینی چی بوده؟
- خونریزی شدیدودفع لخته خون
سلام هفته شانزدهم بارداری هستم،ناگهانی دچارخونریزی شدیدودفع لخته خون تقریباباندازهیک جگرمرغ شدم ییمارستان رفتم سونوگرافی نشان دادجنین سالم بودوهیچ مشکلی نداشت علت راخونریزی اطراف جفت تشخیص دادن،سرویکس هنگام سلامت 46بودالان35شده در مجاورت انتهای تحتانی جفت کانون اکوفری به ابعاد12×16به نفع هموراژی ناشی از marginaldetachmentofplacentaدیده میشود.جفت در دیواره قدامی وبا گرید1ملاحضه شد با گسترش به ترال راست.
- کلداسک خلفی
سلام من سونو دادم نوشته که مایعم آزاد۳۰سی سی درکلداسک خلفی مشهود است این یعنی خیلی خطرناکه
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- تغذیه
هفته نوزده بارداریم ندونسته توبارداری جگرخوردم ایاضرری برای بچه داردوباعث نقص درجنین میشه
- آزمایش دیابت بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ۲۶ آزمایش GCT رو انجام دادم،قند خون ناشتام ۸۳ بود و بعداز یک ساعت از خوردن گلوکز شد ۱۰۹. میخواستم بدونم آیا این میزان قند بالاست؟احتیاج به پرهیز غذایی دارم؟
- رابطه جنسی
خانوم دکتر توروخدا ب دادم برسید من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی وقتی آلتش روبهم می مالید مایع منی روی واژنم ریخته شد بعد چن دقیقه ادرارداشتم وشستم بعداز ۲۴ ساعت هم ک گذشت دوعددقرص اووسیز۰/۷۵خوردم خیلیی میترسم دوربندنافم سفته وماه قبل یازدهم پریودشدم ک این ماه هنوز ب تاریخ پریویم مونده.آیا امکان باردارشدنم هست؟
- در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟
در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟ در واقع نهایتا چه تعداد بچه را میتوان با سزارین به دنیا آورد؟ جوری که به چسبندگی رحم منجر نشود و به جفت آکرتا منجر نشود، با توجه به اینکه فرد به دلیل ژنتیکی قبلا دو بار سقط داشته یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز. و الان ۳۷ هفته باردار است و میخواهد اختیاری شکم اول سزارین کند و به خاطر ترس و فوبیا از معاینه لگن و ترس از پاره شدن کیسه آب حین معاینه لگن اطلاعی از تنگی لگن ندارد.سن خود فرد ۲۸ سال است و استرس زیادی دارد.
- در مورد حاملگی
سلام خانم ۲۹ سال الان الان ۵ روز از مریضی ام گذشته امروز تس دادم یکی از خط های خیلی پرنگ یکی خیلی کوچک کم رنگ بود احتمالش هست حامله باشم که خوشحال باشم
- سونوان تی
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم توی رشت بیمارستان های دولتی ام سونوی ان تب رو انجام میدن؟کسی از قیمت این سونو اطلاعی داره حدودابیمه روستایی هستم
- قطع قرص ال دی
سلام،۴ سال ال دی مصرف کردم،قصد بارداری مجدد دارم،قرص قطع کردم و بعد پریودیم سه ۴ روز بعد ک نزدیکی دارم،دو روز سه روز بعد نزدیکی دوباره به خونریزی میفتم.۲ روزم طول میکشه،پریود ۷ روز بعد اولین نزدیکی ۲ روز....علتش جیه؟قصد بارداری دارم ممکنه مشکل ساز باشه؟؟
- پاسخ به سونوگرافی
رحم با ابعاد 85ضربدر32میلیمتر با اکوی میومتر نرمال آندومتر13میلیمتر علی رغم AUBدر مقطع طولی مشاهده شده تخمدان راست ابعاد و اکوی نرمال داشته و حاوی چند فولیکول ریز باحداکثر متر ۸ میلیمتر می باشد تخمدان چپ ابعاد واکوی نرمال داشته با حاوی چندفولیکول ریز با حداکثر دیامتر ۶ میلیمتر میباشد میخواستم بپرسم این مریضیش چیه خیلی ضرر دارد؟ و به نازایی ربط دارد یا نه؟
- سنگ حالب در هفته ۱۱ بارداری
سلام دکتر بزرگوار خسته نباشید . خانومم دو قلو بارداره ولی متاسفانه سنگ ۵ میلیمتری در حالب گیر کرده که باعث شده کلیه مقداری التهاب کنه و دکتر گفته اگه تا یک هفته دفع نشه باید لیزر کنه برا دفع سنگ و این کار عوارض داره احتمال این که جنین ها سقط بشن یا مشکلات و نقصی برا جنین پیش بیاد زیاده ، دکتر جان خواهش میکنم بهم بگین چکار کنم نمیخوام دوقلو هام رو از دست بدم خیلی به زندگی امیدوارم کرده بودن . خوزستان هستیم توانایی مالی نداریم که شهر دیگه ای بریم دکتر هیچ دارویی برا دفع ننوشتن گفتن فقط آب بخور تو این یک هفته . خواهش میکنم راهنماییم کنید دارویی چیزی کاری که دوقلوهام چیزیشون نشه . ممنونم ببخشید طولانی شد
- عوارض فولیک اسید
سلام آیا قرص فولیک اسید مدفوع رو سیاه میکنه؟
- جفت سر راهی پرویا
سلام وقت بخیر خانم دکتر امروز رفتم سونو آنومالی ۱۸ هفته هستم دکتر سونو گفت جفتت سرراهی قدامی پرویا هست و خطرناکه؟ خیلی نگرانم اگر استراحت مطلق باشم میره بالا؟؟؟
- لک بینی ابتدای بارداری
با سلام ۳۴ ساله، سابقه سقط بدون تشکیل قلب، بارداری سالم، بارداری مول ناقص اردبیهشت امسال دارم. ابان ماه اقدام به بارداری مجدد کردم، روز موعد پریود به جای خونریزی لک قهوه ای کثیف مشاهده کردم، تیتر بتا با یک روز تاخیر ۱۲۶ بود، سونو وازینال انجام دادم، ۴ هفته و صفر روز ساک حاملگی منظم در رحم مشاهده شد، شیاف استفاده میکنم و استراحت نسبی دارم ولی کل همچنان هست، نگران مول دوباره هستم، لطفا راهنمایی بفرمایین
- عدد بتا پایین
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر ؟ - زنان زایمان
سلام من چند ماهه ازدواج کردم ماه قبل در حاملگی شک کردم بعداز نزدیکی آزامایش خون دادم منفی بود بعد پریید شدم به مدت ۷روز بعد قطع شد الان بعد ۳۰روز که قراره پریید بشم اما ۴روزه هنوز نشدم آیا امکان پرید دربارداری هست


