Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غده ی بارتولن رو جراحی میکنید
سلام بنده خانمی 37 ساله متاهل هستم الان چنده ماه هست دچار غده ی بارتولن شدم دوبار با تجویز پزشک با دارو کوچک شده می ترسم دوباره غده متورم بشه شما عمل جراحی انجام میدین من به کجا باید مراجعه کنم با تشکر
- سلام من هزینه ویزیت ندارم درد هم دارم چیکارکتم
- بارداری
سلام ایا میتونم در هفت ماهگی به مسافرت مشهد هوایی بروم ؟
- چسبیدن محل برش سزارین به خلف مثانه
سلام بعدازعادت ماهیانه هنوزخونریزی داشتم وقطع نمی شددرجواب سونوگرافی این مواردگفته شده: درلیومیوم ساب موکورال درقدام اندومتروبخش تحتانی بادی به ابعاد17در21م م دیده شد. میومتردرمحل اسکارسزارین دربخش تحتانی بادی کاملانازک وامتداداندومتربه این محل دیده شد. چسبندگی محل برش سزارین به خلف مثانه دیده شد. یک کانون کیستیک باسپتاواکوی داخلی به ابعاد45در55م م درتخمدان چپ دیده شد. فعلابا داروی پزشک خونریزیم قطع شده اماآیابرای درمان حتمابایدعمل جراحی انجام دهم؟؟؟
- سقط جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سقط داشتم بخاطر بارداری نول اولین روز آخرین پریودم پنجم دیماه ۱۴۰۲بود بخشی از سقطم ۱۱ اسفند در خانه انجام شد بصورت ناقص و ۲۰ اسفند دچار خونریزی شدید شدم ک به بیمارستان رفتم و ۳ تا قرص میزوپرستول بهم دادن و جفت سقط شد اما خونریزی کمی دارم تا الان و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ دو لخته متوسط دفع کردم که سنو واژینال انجام دادم شرح سنو: رحم با ابعاد طبیعی و اکوی ادنومیوتیک 95*48 میلی متر ضخامت آندومتر ۱۲ میلی و مختصر غیریکنواخت محتوای اکوژن۲۰*۱۶*۱۰میلی وحجم ۲ سی سی در کویته آندومتر فوتبال دارای واسکولاریته از دیواره قدامی به نفع بقایای بارداری مشاهده شد رفتم بیمارستان قرص ال دی دادن روزی ۲ عدد تا۵ روز بخورم فشارخون ۱۴ هست مشکلی پیش نمیاد و به این روش بقایا کامل دفع میشه؟؟؟؟ از چه روشی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
- کیست بارتولن
سلام خانوم دکتر من کیست بارتولن دارم و مجرد هستم میخوام جراحی کنم و بطور کامل کیستو خارج کنم ک دیگه عود نکنه..اینعمل عوارض یا خطراتی نداره؟؟وزمان این عمل چقدره؟
- پریود طولانی
سلام روزتون بخیر، من تخمدان پلی کیستیک هستم پریود هام نامنظم، دوماه پریود نشدم و شهریور پریود شدم الان پریودم طولانی شده و بیشتر از 20 روزه که خونریزی دارم و طی این مدت در بعضی روزها تکه های گوشتی مانند دفع کردم، 33 سالمه و متاهل هستم. چه کار کنم پریودم تمام شود؟ آیا این طولانی شدن طبیعی است؟
- آمپول واریوپپتیل
با سلام و احترام. دختری ۸ ساله دارم که برای پیشگیری از بلوغ زودرس، متخصص غدد کودکان آمپول واریوپپتیل براش تجویز کرده. تا الان ۴ آمپول تزریق کرده. چند روزی است از دل درد شکایت میکنه، در واقع درد در دو طرف شکم (پهلوها) احساس میکنه. میخواستم بدونم این درد میتونه مربوط به واریوپپتیل باشه. خیلی ممنون و متشکر
- بارداری
سلام.خسته نباشید.من هفته چهارده بارداری هستم.سونوگرافی هام نرمال هستن.ازمایشات غربالگری اول رو هم انجام دادم،و نرمال بود. تازگییه مطالبی درمورد حاملگی مولار نسبی خوندم.میخواستم بپرسم از کجا میشه تشخیصداد که من مولار هستم یا نه.ازمایشی هست؟از طریق سونوگرافی مشخص نمیشه؟
- ماه نهم بارداری
سلام ماه نهم بارداری از هفته چندم آغاز میشود؟ من درهفته۳۴ و ۲روز هستم یعنی درماه چندمهستم؟
- اقدام برای بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من پنج ماه جلوگیری نداشتم و باردار نشدم بعدش چهار ماه تخت نظر دکتر بودم مشکلم تنبلی تخمدان هست 27 سالمه این ماه آمپول اچ ام جی و اچ سی چی زدم...البته روز 13 پریود دوتا تخمک سایز 18 داشتم که روز 15 دوتا آمپول باهم زدم این ماه کلا چند روز بعد از زدن امپول زیر دلم تیر می کشه و ول میکنه ترشح شیری هم دارم سینه هامم سفت و دردناکه...امروز 11 روز از زدن آمپول میگذره امکان بارداری هست؟
- مشکلی هست برای ازدواجم ؟
من هفته پیش از روی کنجکاوی دو بار سعی کردم با انگشت نقطه جی رو پیدا کنم .فرداش یهو ترس برم داشت که نکنه پردم اسیب دیده باشه رفتم دو تا دکتر گفتن پردت سالمه ولی نفر اول گفت رابطه داشتی .داغون شدم. گفت دخول داشتی و باکره نیستی. خدا میدونه حالمو.آش نخورده و دهن سوخته؟آیا پزشکی قانونی نمیتونه اینو تشخیص بده؟آیا برای گرفتن گواهی بکارت مشکلی خواهم داشت؟ممکنه بعد یه مدت زمان طولانی این قضیه درست بشه؟و نشانه هاش محو بشه؟دارم سکته میکنم.نمیدونم یهو چرا کنجکاو شدم اونم تو سن 31 سالگی.حالم به شدت بده. لطفا زود جواب بدید بهم
- بارداری
سلام خسته نباشید من یک زایمان ناموفق دوقلویی در هفته ۲۷داشتم طول سرویکس۳۲بود ولی بچه داخل لگن بود میخواستم بدونم چکار کنم دوقلو دیگه بار دار نشم یکم نگرانم و اینکه احتمال سرکلاژ کردن چقدر هست؟ باید استراحت مطلق باشم یا نه ممنون
- رنگ مو
سلام به تازگی متوجه شدم باردارهستم یک ماهه پیش رنگ موگذاشتم میخواستم بدونم چه عوارضی داره؟برای خانمه باردارمشکل سازهست؟
- مایع بین دولایه اندومتر
با سلام و خسته نباشید بعد از سقط بعد از سه ماه با دفع بقایای بارداری دو بار پریود شدم بعد از پریود دوم سونو دادم نوشته. مایع بین دو لایه آندومتر در ناحیهی دیستال تنه به دیامتر حداکثر ۲ میلی در طول ۱۰ میلی رویت شد آیا این موضوع خطر داره میخوام باردار شم پریود هم دو بار بعد سقط منظم بدون لکه بینی
- سقطداشتم
سلام وقتتون بخیر من ۳ماه پیش سقط داشتم با قرص الان که گذشته من هر۲۰روز پریود میشم خیلی طول میکشه تا پاک بشم ۱۰ میکشه پریودیم بعدمشکل من این هستش ۱۱خرداد رفتم سونو گفت هیچی نیست وضعیتت عالی هست ولی الان یک هفته هستش دلم اشوبه باید چیکارکنم
- لرزش در رحم باردار
خانم دکتر وقت بخیر. 18 هفته باردارم. اما ی مدت طولانی همش تو واژنم لرزش و حالت ویبره هست نگرانم خانم دکتر. البته طول سرویکس 33 هست. خطر دارد لرزش؟ و چکار کنم ؟
- سرکلاژشکمی
کدوم سرکلاژدرصدموفقیتش بیشتر،سرکلاژشکمی قبل ازبارداری یاسرکلاژشکمی دربارداری؟این جراحی چقدرزمان میبره وآیابیهوشی برای جنین ضرری داره باتشکر
- تخمدان
سلام من تخمدانم تنبله پریودم نامنظمه رفتم دکترقرص مدروکسی داد۸شب دوتاخوردم باید۱۰شب مبخوردم که پریودشدم تازه من میخاستم بارداربشم
- زحم واژن
خسته نباشید.من یکسال خارش دارم زیرشکمم دردمیکنه نزدیکی دردناکیم دارم هردفعه رفتم دکترخوب نشدم معدم داغون شدازبس چرک خشک کن خوردم آخرین باردکترگفت یکم زخم داری نخوام لیزرکنم چکاربابدبکنم پمادی چیزی هست که خوب شم.


