Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تماس جنسی
با عرض سلام و خسته نباشید.خانمی 29 ساله هستم که مدت یکماهه ازدواج نموده ام.در این یکماه بعد از هر نزدیکی با وجود استفاده از لوبریکنت و سکسهای با فاصله زمانی یک هفته ای اما باز هم درد و خونریزی و سوزش دارم(فثط در زمان سکس و در زمانهای دیگر خارش و سوزش ندارم).به دو پزشک زنان همزمان مراجعه کرده ام.یکی می گوید که عفونت شدید واژن و زخم رحم داری برایم پماد و انتی بیوتیک تجویز کرده اند و پزشک دیگر می گوید که هیچ عفونت و مشکلی نداری و بمرور زمان درد و خونریزیت برطرف خواهد شد . حال من مانده ام که تشخیص کدام درست است؟لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر از پاسخگوییتان
- پردنیزولون برای بارداری
سلام خانم دکتر پردنیزولون برای بارداری دکترم بهم داده میخواستم ببینم درمانش چیه من اقدام به بارداری هستم 4,عدد قرص خوردم و پریودم 5روز عقب افتاده آزمایش دادم منفی بود الان باید چیکار کنم
- عقب افتادن پریود
بعدازخوردن قرص اورژانسی ،،باید19پریود میشدم ولی 26شدم،وپریود دومی از26 پنج روز شش روز گذشته ولی نشدم تست هم منفی هست
- داخل رحم
سلام خسته نباشید . من سه ماه پیش یک سونوگرافی داخل کلیه گرفتم متوجه شدم رحمم در ناحیه فونیکس شکل septateدارد و حجیم است الان قصد بارداری دارم لازم هست برم سونوگرافی داخل رحم بگیرم وآیا باردار میشم؟؟؟
- بزرگی لابیا مینور
سلام خانم دکتر لطفن به سوالم جواب بدین علت بیرون زدگی لابیا مینور در مجردها ۱بزرگی کلیتوریس ۲ لابیا مینورم بیش حد بزرگه موقع راه رفتن اذیت میشم۳ خودارضایی متنونه علت شون باشه ۴ خودارضایی مالشی .یا فشار اب باعث پارگی پرده بکارت با مالش کلیتوریس ۶ لابیا مینورم خیلی تیرست ۷
- پاپ اسمیر
سلام خانوم دکتر . من برا انجام پاپ اسمیر خدمت شما رسیدم چون اولین بارم بود یادم رفت بهتون بگم من شب قبلش نزدیکی داشتم و اینکه تازه از حموم در اومده بودم که تازه متوجه شدم 48 ساعت نزدیکی ممنوع هست ،میخواستم بدونم در صورت اینکه از وسایل جلوگیری استفاده نکرده باشم و جلوگیری هم صورت گرفته باشه برا جواب آزمایشم مشکلی پیش نمیاد؟
- اقدامات
سلام بعد از لیزر زگیل تناسلی چه مراقب هایی باید انجام داد؟
- سلام
من 23بهمن تاریخ پریودیم بود پریود نشدم دوقطره فقط آب خون دیدم تا سه روز داخل رحمم ترشح رنگی میدیدیم ولی روز سوم به لباسمم یک کوچولو لک دیدم لک قهوه ای رفتم سنو باردار بودم پنج هفته و دوروز ساک حاملگی دیده شد ولی جنین نه سنو مجدد باید انجام بدم و العان دارم قرص ویتامین دی و قرص دیدروژسترون و قرص فولیک اسید مصرف میکنم لکه بینیم قطع شده میخواستم ببینم نزدیکی اگه با احتیاط باشه اشکال داره
- سلام خانم دکتر من امروز آزمایش بتا دادم ۸.۸۳ بود ای وی اف بود تاریخ انتقال ۱۸ ۸ بود به نظر شما امکان بارداری هستش
- ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ
با سلام وخسته نباشید من هشت ساله که رحم وتخمدانم را در آوردم وبه خاطر خشکی از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم با توجه به این که دارای گیاه رازک و ویتامین ای هست ومن رحم وتخمدان را درآوردم این برای من ضرری نداره؟
- مصرفقرص.چاقی.دربارداری
یه مدت کپسول چاقی سینا استفاده میکردم حالا باردارم توچهارماههستم وزنم از۶۵اومده ۵۸اصلا حال ندارم نمیتونم هیچی بخو رم میشه دوباره کپسول چاقی استفاده کنم یا ضرر داره بای چیکارکنم .روزبه روز خراب میشم وزنم زیا د پایین میاد ممنون راهنمایی بفرمایید
- عمل مک دونالد
سلام
آیا بعد از عمل مک دونالد امکان عفونت یا سقط وجود دارد؟
- آزمایش
سلام خانم دکتر عزیز جواب آزمایشم رو ممنون میشم ببینین Adequacy of Specimen :
- Satisfactory for evaluation of epithelial cells.
2-General categorization :
- Reactive nuclear changes of epithelial cells.
3-Infection :
- Fungal organisms morphologically consistent with candida Spp.
4-Inflammation :
- Mild inflammatory exudate is seen.
5-Hormonal Pattern :
- Compatible with age and history.
DX : - Reactive nuclear changes of epithelial cells.
- Fungal organisms morphologically consistent with candida Spp.
Comment : Repeat the pap smear after treatment of infection is recommended. - سلام من آمپول پروژسترون زدم موقعی که پریودبودم واسه قطع کردنش الان ۱۴روزه پریودم نه تنهاقطع شدبلکه بیشترشدچی کارکنم توروخداجواب بدین ممنونم
- متوقف شدن رشد جنین
سلام خانم دکتر جنین من دوازده هفته داشت با لکه بینی سونوگرافی انجام دادم که گفتند رشد بچه در هفته هشتم متوقف شده و بچه متاسفانه دیروز سقط شد من چهل و پنج سالمه و طبیعی باردار شده بودم امکانش هست دوباره بعد از یه دوره استراحت طبیعی باردار بشم
- ممنون که جوابمو دادین خانم دکتر مهربون
ممنون که جوابمو دادین خانم دکتر مهربون.من واسه 5 اردیبهشت وقت گرفتم که احتمالا سونو و ازمایش هورمونی برام نسخه میشه.اگه مشکل هورمونی داشتم بهم دارو دادن و استفاده کردم باز هم واسه چکاپ مجدد باید مراجعه کنم؟و اینکه اگه هورمونم مشکل داشت از وقتی که داروهارو طبق تجویز دادن و شروع به خوردن کردم میتونم از یکی دو هفته بعد برم تهران درمان لیزرمو شروع کنم؟میگن 6.7 جلسه ای زمان میبره؟به نظرتون اگه مشکل هورمونی داشتم بعد اتمام جلسات لیزرم که حدود یک سال زمان میبره به نظرتون برای اینکه هزینه ای که کردم به باد نره(اخه هزینه لیزر خیلی بالاست)همیشه و هر چند یبار برای چکاپ پیش متخصص زنان برم که مجددا واسم ازمایش بنویسن؟اخه از موبر و موم و ژیلتو همه ی اینا خسته شدم.میخوام با امید اینکه حداقل واسه 2.3 سال و تا اخر عمرم حداقل از بخش بیشتری ازین موها راحت شم لیزر کنم.نظر شما چیه؟
- درد کلیتوروس
با سلام خدمت خانم دکتر من چن ماهی میشه که در ناحیه کلیتوروس درد شدید دارم البته وقتی فشارش میدم یه چیزی مثل پنیرک زرد رنگ ازش میاد بیرون خلیل زجرم میده وقتی درد شروع میشه تمام الت تناسلیم درد میکنه از شما خواهش میکنم رهنمایی بفرمایید
- دفع مدفوع
سلام.15ساله هستم.مدتی است که درمحل دفع مدفوع(شکاف بین باسن ها )خون خارج می شود.ومعمولا وقتی دراز می کشم این اتفاق می افتد.می خواستم بدانم علت چیست؟
- مصرف ژلوفن بعد از قرص اورژانسی
سلام قرص ژلوفنوو 3 ساعتو نیم بعد از قرص اورژانسی خوردم اثر قرص اورژانسیرو از بین نمیبره؟؟
- افتادگی رحم
سلام... اگه افتادگی رحم درجه یک باشه بدون جراحی قابل درمان هست ؟ و بعد از درمان میتوان دوران بارداری رو طی کرد یا بارداری ممنوعه ؟


