Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عقب افتادن پریود
من تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون به مدت هفت شب تجویز کردن دکترم عفونت وبوی بد واژن هم دارم کلوتریمازول به مدت شش شب انجام شد ولی اثری نداشت الان دوازده روزه از مصرف قرص دوفاستون میگذره پریود نشدم دکترم هم مسافرت تشریف دارن چه کنم
- آندومترضخیم وهتروژن
خانم.۲۵ساله.مجرد.بخاطر استفاده خودسرانه یک دارو دوران قاعدگی طولانی پیدا کردم.جواب سنوگرافیم آندومتر ۱۸ وهتروشن هست.پزشکم جستیران ۴۰ نوشتن یک ماه استفاده کنم. آیا خطرناک هست؟باید نمونه برداری از بافت آندومتر انجام بدم ؟
- ضخامت اندومتر بعد سقط جنین
سلام وقت بخیر سقط در شش هفته داشتم بعد ۳ هفته رفتم سونو رحم و تخمدان نرمال مایع آزاد مشاهده نگردید اندومتر به ضخامت ۱۶ میل و طول ۵۲ میل دارای واسکولاریته بیشتر از میومتر اطراف دیده شد که مطرح کننده rpoc گرید ۳ است چه اقدامی باید انجام بدم ؟
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- بکارت حلقوی
سلام من سال ۹۳طلاق گرفتم قبل اززونمهیچ رابطع ای با همسرم نداشتم دخول اصلن نداشتیم ولی پزشکی قانونی ک رفتمگفتن پرده حلقوی قابل اتساع و ساییدگی در ساعت ۴ است.الان بعداز ۷سال امکان هست ترمیم شده باشه؟الان میخام ازدواج کنمگواهی سلامت داخلش ذکر میشه یا ن؟
- زخم رحم
سلام رحمم زخم شده من احساسش میکنم چون زیر شکمم از روی پوست میخاره و حس میکنم یه چیز سرد از اون قسمت که زخم میریزه ولی این موضوع نگرانم کرده که لوله هام و تخمدانمم همینطوره. امکانش هست عفونت زخم به لوله هام و تخمدانم راه پیدا کرده باشه؟ مثل آب سرده. مثل شکم که گاهی صدا میده زیر شکمم صدا میده و اب سرده برای بارداری مشکلی نیست؟
- جلوگیری از بارداری
باسلام وخسته نباشید خانم دکتر چسب ضدبارداری طریقه مصرفش به چه صورت وقابل اعتماد هست،؟
- خونریزی بعد سقط
سلام خسته نباشید ۱۴ اسفند در ۶ هفته و۳ روز سقط با قرص داشتم تا ۵ روز خونریزی داشتم لکه بینی داشتم بعد سقط سونو رفتم در ۱۹ اسفندگفتن ۱۳ میلی متر بقایا ۲۳ اسفند خونریزی شدید همراه لخته شد باز سونو دادم ودکتر زنان دید گفت ۳ سی سی بقایا ازمایش خون هم نوشت انجام دادم گفت مقداری کم خونی دارم زیاد نیست واحتیاج به دارو نیست خودش دفع میشه تا ۴۰ روز خونریزی طبیعی هست بعد تا ۸ فروردین لکه بینی کم داشتم باز از ۸ به بعد خونریزی زیاد وشدید همراه لخته شده تا الان که ۱۸ فروردین هست ۲۴ ۴۰ روز تموم میشه تو مدت عید هم کار سنگین کردم وپیاده روی مهمانی زیاد رفتم میتونه علت این باشه که خونریزی زیاد شده الان باید چکار کنم میتونم قرص ترنسید استفاده کنم تا قطع شه خیلی اذیتم ممنون میشم جواب بدید
- لابیپلاستی
آیا عمل لابیپلاستی نیاز به همراه داره برا انجام عمل و همچنین سفید کردن واژن
- درد مقعد درهنگام پریودی
س شب بخیر ببخشید من الان حدود یک ماه است که حالت تهو شدید وصبح ها دهانم تلخ میشه والان پریودم ودرد مقعد دارم نمیدونم چیکار کنم
- خونریزی شدید
سلام.45سال دارم وحدود4سال هست خونریزی شدید دارم البته2بار کورتاژ تشخیصی کردم باراول حدود2ماه خوب بودم و بار دوم حدود1سال خونریزی طبیعی داشتم وفقط زمان پریدیم.اماالان باز 20روزه شروع شده خونریزیم.قبلا پزشک قرص ترانسید تجویز کرده بود که الان خوردم اما اثر نداره.ضمنا سنو داده بودم چندسال پیش و دیواره رحمم خیلی ضخیم بود ودیگه هیچ مشکلی ندارم نه رحم نه تخمدان.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزیم قطع بشه.بااین اوضاع کرونا نیترسم بیرون از خونه برم.بینهایت ممنونم
- غده های در زیر بغل
سلام دکتر بنده حدود دو ماهه که درد بسیار وحشناکی در زیر بغل دارم به حدی که به دستم میرسه و دستم از درد نمیتونم تکون بدم چند تا غده زیر بغلم هست میخواستم بپرسم آیا این غده ها سرطانی هستن یا نه چی هستن سه بار مراجعه کردم به جراح عمومی ایشان نظرش لنفاویه و فقط بهم ویتامین ای و گل مغربی داده که هیچ اثری نکرد به دکتر غدد مراجعه کردم آنتی بیوتیک داده و من حتی دست به سینم میزنم به شدت درد میگیره در سنوی که یکماه و نیم پیش دادم فیبروکیستک سینه و دارای دو لنف نود بودم میخواستم ببینم الان من چه مرضی گرفتم از استرس چکار کنم دارم دیونه میشم
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر، خسته نباشین، میخواستم بدونم هزینه عمل لابیاپلاستی یا همون حذف قسمت های اضافی لابیامینور چقدر هست؟ و اینکه شما این عمل رو با لیزر انجام میدین؟ نیاز ب بیهوشی داره یا بی حسی موضعی؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکترمن ۲۱سالمه خس میکنم کاژنم چروک داره وافتادست وهم چنین تیره. شما لابیاپلاستی جهت زیبایی واژن انجام میدید وهمچنین برطرف کردن تیرگی واژن
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- سرکلاژ شکمی
امکان داره ک قبل بارداری سرکلاژ شکمی کنی جلوی بارداری وبگیره؟؟ خیلی شنیدم ک قبلا سریه باردار میشدن الان ک شکمی عمل کردن چن ماه شده ولی باردار نشدن
- سزارین دوم بافاصله ی ۳ماه
- مشکل رحمی
سلام من ۴۲ سالمه حدود۳ماه درد زیرشکم ولکه بینی بعدازنزدیکی دارم دکتررفتم سونوبرام نوشت توسونورحم باابعاد۱۰۸* ۵۰میلیمترواکوژنیسیته coarse وهتروژن مشاهده شد پاپ اسمیرانجام دادم فقط کمی التهاب داشتم دکترم برام انتی بیوتیک تجویزکرد خوردم ولی خوب نشدم میشه لطفا راهنمایی کنین چیکارکنم
- سلام خانم دکتر من 7س روزه سزارین شدم و هنوز آب ریزی زرد رنگ دارم و در حین رابطه درد و سوزش دارم مشکلم چیه؟


