Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال بارداری
بگو ما رابطه بدون دخول داشتیم همسرم با لباش زیر خودم بدون لباس زیر بعدش مایع منی نمیدونیم کجا ریخت الان همسرم ۲ روز داره قرص ال دی مصرف میکنه ۹ روز دیگه هم قراره مصرف کنه ایا امکان حامله شدن هست؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان و6ابان پریدشدم هنوزنشدم ودوست دارم یه بچه بیارم وقرص مدروکسی پروژسترون شبی دوعدد خوردم به مدت 10شب ولی پریدنشدم امروز یک روزه قرصه قطع شده وهنوزپریدنشدم میشم بنظرتون مشکل ازچیه ؟؟؟ممنون
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من دو زایمان زودرس داشتم و الان سرکلاژ شکمی انجام دادم و در هفته ۷بارداری هستم ولی دکترم بهم دارویی ندادن گفتن از هفته۱۲ شیاف استفاده کنم
به نظرتون خودم در این هفته از شیاف پروژسترون استفاده کنم؟ - بارداری
سلام.رابطه محافظت نشده داشتم سریع قرص لونورژسترول./۷۵خوردم دوازده ساعت بعددومی روخوردم روز بعددوباره رابطه محافظت نشده داشتم ولی اینبارقرص نخوردم فکرمیکنم روزاخرتخمک گذاریم بود احتمال بارداری وجودداره
- بارداری با قرص دوفامد ولتروزول ودگزا
باسلام دکترهم برای تنبلی تخمدان هم برای بارداری لتروزول بهم دادن وروز ۱۳سونوشدم وگفتن فولیکول های خوب دارم و دوفامدودگزا واسترادیول بهم دادن اما باردار نشدم چندماه طول مکشه؟امکانش هست باردار نشم؟ممنون
- اقدام به باردااااری
سلام خانم دکتر محترم من روز۱۴پریودیم سونی رحم دادم سمت چپم فولیکول۲۱داشت و۲تاامپول hcg زدم ازدوروز بعازاقدامم سمت راستم همش تیر میکشه درحالی که فولیکول خوبی سمت راست نداشتم میشه بگید از چی میتونه باشه؟ الانم روز ۲۰امه پریودیمه
- ژل لوبریکانت
با سلام و احترام، خانم دکتر گرامی آیا ژل لوبریکانت برپایه آب روی باروری تاثیر دارد.
- کی جواب سوال من داده میشود
- سابقهزایمانزودرس
سلامخدمتخانمدکترعزیز ۳۴سالسندارم۳تازایمانزودرسدرهفته۲۵تا۲۷داشتم ویکزایمانموفقهمسکلاژکردموداشتمویکبارهمسرکلاژکردم طولسرویسم۲۹بودولیناموفقبودم دوبارهتصمیمبارداریدارمایاشمااجاره بارداریرامیدهید
- بارداری ناخواسته
من دارای یک فرزند سه ساله و یک فرزند دو ماهه هستم که خانم در دوران شیردهی فرزند دوم هست و فقط از شیر مادر استفاده می شود. پس از گذشت دو ماه از شیردهی خانم پریود شدن (جای تعجب داره) و بعد از سه روز از پاک شدن نزدیکی داشتیم و متاسفانه پیشگیری نداشتیم و کار از کار گذشت! نیم ساعت بعدش از دو قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد استفاده شد و در ادامه برای اطمینان دو قرص دیگه هم مصرف شد. یعنی از چهار قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد در فواصل دوازده ساعت استفاده شد. به متخصص زنان مراجعه کردیم صراحتا میگفت شما باردار شدین و برای سه هفته بعد آزمایش دادن. ما دو تا بچه داریم و الان خانم در دوران شیردهی هست و اصلا بچه نمیخواهیم خواهش میکنم راهنمایی کنید سوال اول : در شرایط بالا اصولا بارداری رخ می دهد یا خیرسوال دوم : فرض کنید همین الان باردار شدن آیا تا زمان آزمایش (سه هفته بعد) میشه با غذاهای طبیعی مثل زعفران و دارچین و زرشک و . . . یا با خوردن قرص های خاص بارداری اتفاق نیفته سوال سوم : فرض کنید بعد سه هفته آزمایش دادیم و باردار باشه آیا با خوردن قرص های خاص میشه بارداری تموم بشه یا نیاز به جراحی هست
- دندان درد
سلام هفته ۲۶ بارداری هستم دندونم درد میکنه به احتمال زیاد نیاز به عصب کشی باشه ایا میتونم انجام بدم
- سونوگرافی.رحم.وتخمدانها
سونوانجام شده رحم درمیدلاین فلکسه دیامتر۳۳در۶۶درحد طبیعی است.اندرومتریال لاین به ضخامت۷/۵ م م قابل رویت مباشد.اکوی رحم یکنواخت وطبعیمیباشد. مایع مختصردر کولدوساک لگن مشاهده شد. تخمدان راست دیامتر۴۰×۱۷ م م مشاهده شد تخمدان چپ داری دیامتر۳۲×۱۶ م م مشاهده شد. تخمدانها بانمای PCO مشاهده شد ممنون میشم تفسیرکنید۳۳ساله اقدام به بارداری کردم ۶ماه جلوگیری نداریم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم
- بارداری ناخواسته
۴تا سزارین شدم والا ناخواسته باردارم چکار کنم سقط کنم یا نگه دارم ۳تا بچه دختر دارم
- لکه بینی بعد از اقدام
سلام وقتتون بخیر من برا بارداری اقدام کردم بعد از چهار روز روز اول لکه بینی داشتم بعد انگار پریودم شدم بنظرتون چرا اینطور شدم؟
- cell free DNA
سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم این آزمایش cell free DNA رو حتما باید دکتر بنویسه یاآزاد هم میتونیم انجام بدیم؟؟؟ اگه خودمون درخواست کنیم دکتر مینویسه برامون؟هفته چندم بارداری میشه انجام داد وجنسبت جنین رو تا چند درصد درست میگه؟ ممنون میشم جواب بدید
- تخمدانPcoدر سونو
سلام وقت بخیر من ۲۷سالمه ۳بار باردار شدم که به دلیل کوتاهی دهانه رحم دو فرزندمو از دست دادم و سومی با سرکلاژ شکمی خداروشکر نتیجه دار در هر بارداری با دومین اقدام باردار شدم الان۸ماه از زایمانم میگذره و سونو تخمدان دادم و در سونو نوشته شده pcoنمایان است از دکترم پرسیدم چیه گفتن مشکلی نیست اما با سرچ در اینترنت متوجه شدم تخمدان پلی کیستیک هست و منجربه ناباروری میشه من میخوام مجدد باردار بشم میخواستم راه درمان و این که اگر مشکلی هست من چطور باردار شدم؟ایا قبلا این مشکلو نداشتم که باردار شدم و الان که این مشکل بوجود اومده باردار نمیشم؟ لطفا راهنمایی کنید
- عفونت در بارداری
سلام خسته نباشید. ۲۸ هفته باردارم .ترشحات زرد از اول بارداری داشتم بدون سوزش و خارش .ولی اان به مدته سوزش تیز داخل واژنم احساس میکنم . بنظر شما عفونت دارم؟
- زایمان دیررس
سلام و ادب.. زایمان دیررس به چه علت اتقاق میافتد؟
- پودراینوفولیک
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم دکتر برام اینوفولیک تجویز کردن روزی یک ساشه میخواستم بپرسم مهم نیست قبل از چه وعده غذایی مصرفشه؟و حتما داخل یک لیوان اب بایدحلشه؟من داخل نصف لیوان اب حلش میکنم ک راحتترخورده شه ممنون


