Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیبل
قرص های سفید سیبل عوارض دارن؟
- بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشیدمن توهفته ۱۲بارداری رفتم ان تی گفت احتمالن پسره بعدتوانومالی ۱۸هفته بهم گفتن دختره احتمالن تو۲۳هفته رفتم پیش دکترم واون گفت که جنین حالت بریچه وپسره وهفته ۲۵رفتم یه جای دیگه سونوواون گفت بریچه ودختر حالا من موندم واقعن جنسیت جنینم چیه ؟میخاستم بدونم بریچ بودن تاثیری توی تشخیص جنسیت داره ؟
- عقب افتادن پریودی
چند ماه پریود عقب میفته۰بچه شیر میدم۰این ماه بعد۲۱روز پریود شدم الان ۱۲ روز گذشته پریود تموم نمیشه۰از روز اول پر بودم ال دی میخورم چون دکتر ما مای بهداشت گفت ۴ماه بخوری پریود منظم میشه.دلیل قطع نشدن پریود چی میتونه باشه؟
- پریودی کم
من الان ۱ ماه هست پریود شدم اما اون ماهی پریود نشدم ممنون جواب بدین
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۳۱ سالمه و قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم واقدام به بارداری هم کردم الان ۵ روز از موعد پریودیم و مصرف قرصم گذشت و دوروز پیش دردی مثل درد پریودی داشتم ولی پریود نشدم آیا احتمال بارداری هست و هیچ گونه علائم بارداری ندارم ممنون
- سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه الانم ۸ هفتس ک باردارم ببخشید شکم درد من زیاده دکتر دارو داده گفته بخوری خب میشه من خیلی موقع ها یادم رفته دارو هامو بخورم بنظرتون ضرر داره واس بچه
- قرص ناباروری
با سلام، من pco هستم سابقه هیپرپلازی آندومتر کمپلکس آتی پی داشتم و هر ماه با مدروکسی پروژسترون پریود میشم دو بار هم میکروم منفی شد تا حالا متفورمین مصرف نکردم. آیا میتونم بجای پروژسترون برای منظم شدن سیکلم متفورمین بخورم طریقه مصرفش چگونه است؟
- کیست تخمدان با ابعاد ۲۱در۱۷با سطح کمتر اکوژت در تخمدان راست ایا خطرناک است
- پیگیری سوال
سلام وقت بخیر دیروز این سوال رو از شما پرسیدم میخواستم بپرسم حالا باید منتظر بمونم پریود بشم یا اقدام خاصی کنم؟ " دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴ روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتمبا اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم دوبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟،"
- سلام دکتر من بخاطر اندومیوز الان نزدیک دوماه خونریزی دارم چدارویی تجویز میکنید
خونریزی شدید بعداز عادتم بخاطر اندومیوز توروخدا چ قرصی تجویز میکنید
- انقال جنین ivf
سلام من روز ۱۴انتقال ام ۲روزه لکه قهوه ای رنگ دیدام ایا علامت بدی هست امکان داره جوابم منفی در بیاد ممنون میشم اگه جواب بدید
- میومترهتروژن
رحم بامحور رتروفلکس به ابعاد ۷۹×۴۲میلیمتربااکوی میومترهتروژن واندومترباضخامت ۸میلی متر وتخمدان راستmm26*15ودوفولیکول ۱۸و۲۴mmدرتخمدان چپ و۶هفته اس پریود روعقب انداختم وسن ۳۸ ساله سه بارسزارین شدم و نگران هتروژن ورتروفلکس رحم بی نظمی پریود هستم میشه راهنمایی کنید
- علت لکه بینی.ممنون میشم زودتر پاسخ بدیدخانم دکتر
سلام وقت بخیر خسته نباشید خانم دکتر بنده ۲۳ سالمه و پلی کیست دارم و تخمدان ها کیست های ریز دارن و ادنوم بدون ترشح هم دارم یه مدت پیش آزمایش پرولاکتین دادم که از رنج آزمایشگاه بالاتر نبود و مشکلی نداشت دو سه بار هست ک قبل از عادت ماهیانه ترشحات قهوای رنگ همراه با ترشحات طبیعی واژن دارم و درد زیر شکم الیته این ترشحات بدون بو هستن و من همیشه قبل از اینکه عادت ماهیانه بشم چند وقت قبل روی ران سمت راست پام درد میگیره و تا زانو و ساق پام درد میگیره اما شکم دردی که با ترشحات قهوهای رنگ بسیار منو نگران کرده میخواستم بدونم این مسئله مهمی و ممکنه مربوط به کیست ها باشه؟ چون در صفحات وب نوشته بود میتونه به دلیل پارگی کیست ها باشه!!!!
- هیستروسکوپی
با سلام آیا دکتر یا مرکز خاصی در رشت وجود داره که بدون آسیب به هایمن بتونه پولیپ رو به وسیله هیستروسکوپ خارج کنه(برای ویرجین ها)؟
- فیبرومیوم
سلام خانم دکتر بخاطر فیبرومیوم ۲ماه پریود بودم دیفرلین و مژسترول جواب نداد ایا داروی گیاهی موثر هست ؟؟؟ایا امتحانش مضره؟؟
- سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۹سالمه ودوتابچه دارم بچه کوچکم ۷سالشه ومن ازآمپول ضدبارداری استفاده کردم الان دو ساله که نمیزنم وهیچ پیشگیری نداشتم وپریود نامنظم دارم دکتر بهم قرص مدروکسی نوشتن از شب ۸قاعدگی روزی دوتابه مدت دوهفته حالا من نمیدونم تو اینترنت معمولا ازشب ۱۴ نوشته مصرف شود زود مصرف کنم ضرری ندارد ممنون
- قاعدگی نامنظم
سلام دختری ١٩ ساله هستم تقریبا سه سال هست که دچار قاعدگی نامنظم شدم، مثلا بعضی وقتی چند ماه پریود نمیشم یا بر عکس چند ماه لکه بینی دارم الانم دوباره که خیلی زود شدم فاصله شون به ٢٠ روز هم نمیرسه باید چیکار کنم؟؟
- فیبروم
سلام ۳۵سالمه ومجرد درسونو رحم میوم ساب سروزال به ابعاد ۷۲در۵۴میلی متر در فوندوس ومیوم ترانس مورال به ابعاد ۵۲در۴۸در جدار خلفی وضخامت خط اندومتر۵میلی دارم.درد پریودی با خونریزی زیادی دارم و همیشه احساس پربودن مثانه وکمی درد دارم لطفا راهنماییم کنید دکترایی که مراجعه کردم هیچ درمانی برام ندادن.
- بقای سقط جنین
ایا شما سقط انجام میدید؟
- کیست تخمدان
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است آیا این کیست سرطانی هست ؟ آیا باید با تخمدان برداشته شود.


