Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام چرا من پریود نا منظم دارم؟
- بارداری
سلام.من به مدت یکسال بخاطر بیماری لیکن پلان قرص کورتون استفاده میکنم میخاستم بپرسم آیا میتونم باردار شوم یا خطرناکه
- آمپول دیفرلین
سلامت خدمت خانم دکتر.بخاطر خونریزی شدید سه عدد آمپول دیفرلین زدم اما بازم هر ماه پروید میشم.میخواستم ببینیم طبیعیه یا نیاز به پیگیری داره.ممنون
- تصویر ضایعه سالید هایپو اکو موازی با محور پوست باحدود ماکرو لوبوله فاقد جز کلسیفیه وسایه خلفی زون مامیلاری پوزیشن خوابیده ساعت ۱۰ به ابعاد ۱۶.۲۹
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر با ی زایمان زود رس میشه برای بارداری بعدی سرکلاژ شکمی انجام داد؟
- میوم
سلام خانم دکتر من مجردم چند تا میوم دارم یه ماه پیش خونریزی شدی کردم با لخته های گوشتی دکتر رفتم بهم دوفامد 10داد و آمپول لوپرومر دوعدد زدم به فاصله دو هفته یکی از میومها 8سانت است الان سه ماه گذشته و من پریود نشدم میشه بهم بگید کی پریود میشم و چیکار کنم
- سلام من امپول جلو گیری تزریق کردم ماه اول خوب بود اما از اخر ماه دوم دچار خون ریزی شدم به ماما مراجع کردم گفت ممفتامیک اسید برام داد اما خوب که نشدم هیچ خون ریزی بیشتر شه چی کار کنم خوب شم خسته شدم میشه یه دارو بگین من مصرف کنم خوب شم ممنون میشم
من امپول جلو گیری تزریق کردم ماه اول خوب بودم تا آخر ماه دوم شد دچار خون ریزی شدم. به ماما گفتم مفنامیک اسید داد خوب که نشدم هیچ خون ریزیم بیشتر شد چیکار کنم قطع شه خسته شدم میشه لطفا یه داروی بگین از خون ریزی خلاص شم ممنون
- بارداری
سلام ،من ماه گذشته رابطه داشتم که بر اثر پارگی کاندوم،مایع وارد واژنم شد و چون دسترسی به قرص اورژانس نداشتم حدودا ۷ ساعت بعد تونستم مصرف کدوم و دو قرص اورژانس همزمان مصرف کردم و چون ترسیدم دوباره بعد از ۲۴ ساعت دو قرص دیگه مصرف کردم،دو هفته بعدش تایم پریودم پریود شدم ،ایا احتمال بارداری وجود داره با این شرح؟
- سیپرترون و لکه بینی
سلام بعد از خوردن قرص سیپرترون کامپاند چار تا قرص دارونما مونده ولی لکه بینی پیدا کردم قرصا رو ادامه بدن یا قطع کنم
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- زایمان
باسلام،میخواستم بدونم شما زایمان طبیعی بعداز سزارین رو اگه همه شرایطش باشه قبول میکنین،چون شنیدم هرپزشکی قبول نمیکنه،واینکه این زایمان تو بیمارستانهای خصوصی هم انجام میشه؟ازاین موارد داشتین خانم دکتر؟
- بقایای بارداری بعد از سقط 20mm
سلام من ۶هفته و ۴ روز بارداری سونو دادم قلب نداشت بعد از ۵ روز چند لخته خون بزرگ و یک تیکه سفیدصورتی دفع کردم بعدش سونو دادم ضخامت اندومتر 10mm و هتروژن است که در بررسی با کالری داپلر مطرح کننده بقایای بارداری ب طول تقریبی 20mm میباشد پزشک بهم قرص سایتوتک داد گفت هر نیم ساعت زیر زبونی بزار بقایای بارداریت بیوفته اما چیزی دفع نکردم و فقط لکه دارم بهم گفتن کورتاژ نکن چون زایمان نداشتی نباید ب رحمت دست زد بنظرتون چکار کنم
- سقط جنین
سلام وقتتون بخير
من ٥ ،٦ هفته است كه باردارم
در ابتدا ٤ قرص ؛دو تا واژينال،دو تا زير زبوني
دو ساعت بعد ي دونه زير زبون
سه ساعت بعد ي دونه ديگه
اما درد ميكشيدمو و بي حال بودم و ايهال داشتم اما خبري از خونريزي نبود
اين برا ديشب بود
دم دماي صبح به خونريزي افتادم و دو تا لخته قد ِ بند انگشت ازم افتاده و حون ريزي شديدي ندارم
امكانش هست راجع به ادامه مصرف توضيح بدين - دارو غیر مضربرای سرماخوردگی بعد از ivf
با سلام من ۵ روز ivfکردم امروز روز ۵ متاسفانه سرماخوردگی شدید گرفتم که عطسه زیاد میکنم.میتونم آنتی هیستامین و سرما خوردگی و استامینوفن استفاده کنم بدتر از این نشم
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم من در هفته ۱۹ بارداری هستم ماه پیش به خاطر داشتن ترشح پنیری سبز رنگ پماد واژینال دالاواگ به مدت سه روز تجویز ش بعد از مصرف دچار خارش شدم و تکرار این پماد بهم تجویز شد که انجام دادم بعد از اون فقط یک بار دیگه خارش داشتم که وقتی به اطلاع دکتر رسوندم بهم پماد تریامسینولون و سرتاکونازول هرکدام روزی دوبار تجویز شد ایا مصرفش برای جنین مشکلی نداره و اینکه مصرف هرکدام از پماد ها با چه فاصله ای از هم باشه و تاچه زمانی ادامه بدم و اگه فعلا خارش نداشتم بازم پمادو مصرف کنم یا نه؟
- سلام من سونوگرافی داخلی انجام داده وسایز مولکل ۱۷میلی بود و میخوام بدونم باید سایز مولکول چند باشه تا آزاد شه برای تخمک گذاری وبارداری
- سلام من ۲۲سالمه تویی سونو متوجه شدم کیست شکلاتی دارم دکترم آمپول دیفرلین رو تجویز کردن الان زدم میخام ببینم باعث میشه کیست آب بشه و خونریزی داشته باشم یا در بدن جذب میشه درواقعهتاثیر این آمپول چی میتونه باشه؟
- تخمدان&
سلام. من ۳۴ سالمه. دو بار سقط داشتم. و تحت نظر دکترم. دکتر سونو و آزمایش دادن کاملا سالم هستم. فقط تیروئید کم کار دارم اونم دارو مصرف میکنم. الان ۷ ماهه اقدامم و باردارنشدم. خانم دکتر چند ماهی هست که وقتی میخوام پریود شم تخمدان چپم تیر میکشه و شما گفتین از علایم پریودی و مشکلی نیست. خانم دکتر در بعضی از دوره هام در بعضی روزها،بعد پریودی تیر کشیدن خفیف و درحد۳۰ ثانیه یا یک دقیقه دارم. امروز که ۱۸ سیکلم بود بازم تیر کشیدن و داشتم.خواستم بپرسم آیا مشکلی هست که تخمدان چپم تیر میکشه؟ سونوی رحم و تخمدان همه چی سالم بود. ممنون از جوابتون
- طولانی شدن پریودی
سلام ببخشید یک سوال داستم من مجرد هستم و حدود شش ماه پیش مجبور شدم به خاطر درد گردن انواع مسکن های قوی رابه مدت دو ماه بخورم بعد از گذشت یک ماه که خوب شدم پریود من طولانی شد و قطع نمی شد از روز پنج به بعد خیلی کم ولی خون روشن داشتم چند روز طول کشید و خودم سرخود مفنامیک خوردم و قطع شد دوماه بع پریود شدم و به دستور دکتر از روز ۵ قرص دیان خوردم قطع شد حالا ماه بعد پریود شدم اما هنوز با اینکه روز ۴ پریودی است اما خون روشن دارم لطفا راهنمایی کنید
- عمل باز در بارداری خارج از رحم
سلام خسته نباشید دکتر عزیز من یک ماهه عمل شدم بارداری خارج از رحم بود ک مثل سزارین عمل کردن وقتی میخندم احساس میکنم بخیم از داخل باز میشه آیا مشکلی پیش نمیاد خیلی بد میسوزه وقتی میخندم امکانش هس باز بشه همش استرس دارم


