Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میوم
سلام خانم دکتر من مجردم چند تا میوم دارم یه ماه پیش خونریزی شدی کردم با لخته های گوشتی دکتر رفتم بهم دوفامد 10داد و آمپول لوپرومر دوعدد زدم به فاصله دو هفته یکی از میومها 8سانت است الان سه ماه گذشته و من پریود نشدم میشه بهم بگید کی پریود میشم و چیکار کنم
- سوال
ایا این حرف درست است که قارچ درمان نشده یا عفونت درمان نشده باعث مرگ زنان میشود؟ اگه کسی عفونت داشته یا قارچ داشته باشه و درمان نکرده باشه ایا امکانش هست با دارو خوب نشه و براش مشکل جدی ایجاد کنه؟
- عدم تقارن سینه
سلام وقتتون بخیر دختر 19 ساله هستم که با مشکل عدم تقارن سینه مواجه ام سینه سمت چپ بزرگتر از راسته این ناگهانی نبوده و حدود سه ساله سمت چپ مرتبا رشد کرده ولی راست نه و این کاملا در حالت عادی مشخصه و من این عیبو میپوشونم با اسفنج و...الان تو دوره کنکور هستم و تو این اوضاع آشفته ام که درمانش ممکنه و چطور هست هزینه و ... و من چقدر زمان نیاز دارم تا کاملا درمان بشم خواهش میکنم کمکم کنید توی مدرسه با مقنعه و توی خونم همیشه یه شال روی گردنمه فقط راهنمایی کنید که چیکار باید کنم میترسم دیر بشه پیشاپیش از وقتی که میذارید تشکر میکنم.
- ضربه به بارتولین
سلام من به قسمت بارتولین سمت راستم حدود یکسال پیش هنگام دخول ضربه وارد شد و با اب بدنم خون زیادی اومد اما بعد از چند دقیقه متوقف شد و قسمت ضربه دیده و زیر شکمم درد داشتم و موقه ای که سر پا میموندم دردم بیشتر میشد. در قسمت ضربه دیده و زیر شکمم و تخدان سمت راستم احساس خیسی میکردم انگار یه اب سرد حرکت میکرد و هنوزم همین احساس رو دارم و حس سردی دارم. اولین پریودیم بعد از این اتفاق همرا با درد شدید در همون قسمت ها بود زیر شکمم در حد پارگی درد میکرد و نمیتونستم سرپا بمونم. دکتر نرفتم و میترسیدم. اموکسیلین مترونیدازول ازیترومایسین استفاده کردم اما الان بارتولین سمت راستم نسبت به چپم ورم کرده و درد زیر شکمی و تخمدان دارم حتی رگ های زیر شکمم درد میکنه و زیر شکمم ورم دارم و این احساس خیسی تا مقعد هم حس میکنم حتی داخل پام خیلی نگرانم و میترسم توروخدا پاسخ بدید و من رو راهنمایی کنید
- ورم رحم
سلام من وقتی رحمم رو لمس میکنم یه ورم احساس میکنم که با لمس محکم تر حس ادرار بهم دست میده ، مدتی هست که تکرر ادرار و عفونت ادراری هم دارم ممکنه دلیلش این باشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام من چندین سالهpcoشدیددارم هرماه ازروز۱۴ سیکل قرص پروژسترون میخورمالان چهارماهه که باقرصم پریودم خیلی کمه سه روزم روزاول چندلکه دوم روز دوم دوتا نوارمیزارم سومم خیلی کم سابقه هیپرپلازی هم داشتم چیکارکنم چرا پریودم اینهمه کم شده یعنی ممکنه باسن۳۲ سال یائسه بخوام بشم؟؟؟
- غدد
سلام خانم دکتر هردو زیر بغلم یک برآمدگی مثل غده گرد مانند ایجاد شده که به دستم میاد درد هم داره یک بار همینجوری شدم بد ۱ هفته از بین رفت ایندومین باره اینجوری شدم سینهامم درد میکنه ۲۱ سال دارمو مجردم ایا خطرناک چیکار باید بکنمنگرانم
- بارداری
طول سرویکس حدود۳۳میلیمترمی باشد funnelingمش اهده نشد یعنی چی
- قرص مترونیدازول
با سلام و عرض ادب میحواستم بدونم خوردن ده عدد قرص مترونیدازول در هفته هفتم یا هشتم حاملگی عوارض و ناهنجاریهای جنینی بدنبال دارد؟
- سلام دکتر من ماه اولم است باردارم و امروز زنبور بالای پام رو نیش زد ایا برای بچه حطر استسلام دکتر من ماه اولم است باردارم و امروز زنبور بالای پام رو نیش زد ایا برای بچه حطر است
سلام دکتر من ماه اولم است باردارم و امروز زنبور بالای پام رو نیش زد ایا برای بچه حطر است
- مصرف قرص کلومیفین در ماه سوم
من ۴۱ سالم دوماه کلومیفبن شب پنجم خوردم البته بگم حجم خونریزی پریودم امسال خیلی کم شده ،، ماه سوم مصرف کلومیفین …. اول و انتهای هفت روز پریودم لکه بینی فقط دو یا سه روز خونریزی دارم شب پنجم نمیرسه خونریزی به انتهای لکه بینی خیلی کم و کلا قطع میشه مصرف کلومیفین در چنین شرایطی تاثیر داره یا خیر؟
- سلام خانم دکترمن فتق ناف دارم الان قصدبارداری دارم پیش جراح عمومی ومتخصص زنان هم رفتم ولی جواب قطعی نگرفتممیشه راهنمایی کنید؟؟؟سوال بعدفتق نافم سونوگرافی رفتم ۷میلیمتر
سلام خانم دکتر ۲۱ سالمه و وقتی در توالت میشینم لابیای داخلی من انگاری از داخلی واژن بیرون میزنه و دیده میشه آیا طبیعیه این شکل از واژن ؟
- سزارین
با سلام من هشت ماه پیش سزارین کردم حدود یک ماه محل بخیه جوشای بزرگ چرکی میزنه و خیلی درد میکنه چیکار باید بکنم به خاطر کرونا نیامدم مطب
- استحمام در قاعدگی
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم استحمام در دوران قاعدگی مضره یا مشکلی ایجاد نمیکنه؟ممنون از جوابتون
- پاپ اسمیر
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز .من خرداد ماه پولیپ رحم داشتم و با جراحی برداشته شد .دوماه بعد از عمل پاپ اسمیر دادم که جوابش زخم شدید و نشون داد .که یک سری دارو مصرف کردم و دکتر گفت دوماه دیگه مجدد پاپ اسمیر بده اگه بازم زخم شدید نشون داد باید نمونه برداری کنی...مجدد پاپ اسمیر دادم وقتی دکتر نمونه رو برداشت گفت که رحمت عالیه اصلا زخم نیست و التهاب هم نداره ..که سری قبل هم زخم شدید نشون داده بود دکتر موقع برداشتن نمونه همینو گفت....جواب پاپ اسمیر جدیدم presence of inflamation:moderate است .ایا نیاز به درمان مجدد دارم ؟؟چطور با اینکه دکتر زخم و التهابی نمیبیند باز جواب التهاب را نشان میدهد ؟ممنون از شما
- سنگرافی ۳بعدی
ایا حتمان باید انجام شود هزینه خیلی بالاست
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من الان ۱۹ سالمه دوساله عروسی کردم از همون اول پریودیام نامنظم بود دکتر هم رفتم جواب درست نداد بهم و هرچقدر اقدام کردیم به بارداری جواب نداد رفتم دکتر بهم قرص داد دوماه منظم شد دیگه نرفتم پیش اون دکتره رفتم پیش ی دکتر دیگه ازم سونو داخلی گرفت بهم قرص متفورمین و زینک وکلومیفن دادن گفتن داروهات تموم کرد بیا کلومیفن و استروژن گفت از سوم پریودی بخور الان ی ماه و ۸ روز عقب افتادم ۲۰ روز پیش تست بی بی چک زدم منفی بود ممکنه اشتباه بشه تست؟ علائم هایی که دارم تکرر ادرار _ ضعف و سیر نشدن _خستگی و کوفتگی _ترشحات سفید آبکی زیاد _و درد شکم به نظرتون من باردارم ؟؟
- نازایی
سلام من حدود هفت سال ازدواج کردم ۲۷ سالمه همه ازمایشهای نازایی رو انجام دادیم سالم بود عکس رنگی هم گرفتم مشکلی نبود پیش ماما رفتم گفتش که رحمت بسته است در حالی که تو عکس رنگی سالمه اخه اگرم سالم بودو مشکلی نداشتم چرا تو این مدت بچه دار نشدیم خواهش میکنم شوهرمم نمیخواد که IuIکنم
- شیردهی وپریود
من یه پسر پنج ماهه دارم الان دوماهه که پریود میشم ااین ماه پریودم خیلی طول کشید چی کارکنم تاقطع شه
- سلام من عادت ماهیانه خیلی زود به زود میشه آیا با قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه مرسی
سلام ۲سال قرص مارولین برای پریود شدن خوردم حدود۴۰سالمه الان دکتر قرصمو عوض کرده مدروکسی پروژسترون داده از روز ۱۲پریود روز ۱۳پریود لکه بینی کردم علت چیه در ضمن تا ماه پیش مارولین میخوردم


