Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص دوفاستون
سلام عادت ماهانم نامنظم بود رفتم دکتر بهم قرص دوفاستون داد سه ماه مصرف میکنم به نظر شما تا کی باید استفاده کنم
- ایا قرص مدروکسی پروژسترون مانع بارداری میشود
سلام من روز پنجم پریودم هستم تو سونوگرافی رحمم همه وی نرماله ولی نوشته مختصری هتروژن حاوی free fluid دیده میشود ینی چی خیلی میترسم ینی توده دارم؟ نمیتونم باردار شم؟
- سلام من ۲۴سالمه وبرای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود ماهی دوبارمیشه دکتر برای نامنظمی فرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد ۸روز که پریود تموم شد پاک شدم بعد ۵روز بعدش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم ۱۰تاشو که خوردم فرداش خون ریزی داشتم بار اول خیلی خون ریزی داشتم بار دوم خیلی کم خون ریزی دارم من قصد بارداری دارم نظر شما دراین مورد چیه
- ازمایش قند
باسلام... در هفته ۱۲ بارداری هستم ازمایش قند خون ناشتا ۸۶ و دوساعت بعد صبحانه ۱۴۵ ,نظر شما چیست ؟
- ۱-اکوژن در ریه چپ ۲-کلیه ها دارای فولنس
سلام و خسته نباشید . سونوی انومالی انجام داده ام . و در سونو دو مشکل بودش . *کانون اکوژن به ابعاد8/5×8میلیمتر در قاعده ریه چپ جنین رویت شد . یافته های فوق مطرح کننده احتمال یک CCAMکوچک در حد سگمنتال میباشد. *سیستم کلیه های جنین دارای فولنس میباشد.دیامترAPلگنچه3/5و4میلیمتر است . ۱-ایا کانون اکوژن با رشد بچه ،رشد می کند و بزرگ می شود ؟ ۲- ایا هم در ریه و هم کلیه ها مشکلی هست و جای نگرانی هستش ؟ ۳-ایا مشکلاتی در قبل تولد و زندگی بعد تولد بچه هم در ریه و هم کلیه پیش می اید ؟ من به شدت نگران فرزندم و اینده ی پسرم هستم . خیلی ممنون میشم از شما و پاسخگویی شما و راهنمایی های شما .
- سرکلاژ
سلام ایا با انجام سرکلاژ اندازه طول سرویکس بیشتر میشه؟امکان داره بعدسرکلاژهم طول سرویکس کاهش پیدا کنه؟اگه بازم کاهش پیداکنه راهی برای جلوگیری از سقط هست؟
- بارداری
سلام .من با همسرم رابطه داشتم بعد ارضا شدن ادرار کردم و بعد ۱ ساعت مجدد رابطه داشتم ممکن هست اسپرم از رابطه قبلی مونده باشه باعث بارداری باشه
- بارداری
سلام من ۱۶ اردیبهشت اولین روز پریودم بعد گذشت ۴روز از موعدم بی بی چک زدم مثبت شد دوروز بعدش آمایش خونم با بتا ۱۰۰ مثبت شد یک روز بعدش به خون ریزی افتادم البته خفیف وقهوه ای تیره الان ۷ روزه خون ریزیم هست وبند نمیاد دوروز بعد خون ریزی ازمایش دادم بتا ۲۶۷ شد چند روز بعدش سونو واژینال دادم هیچی نشون نداد چرا ممکنه سقط شده باشه من خونریزیه شدید یالخته ندیدم شمارو خدا کمکم کنید چیکار کنم
- دفع بقایای سقط جنین
سلام من سقط داشتم. سونو اولم هیپراکو و هتروژن ۳۰mm و با حجم ۳۰cc بقایای بارداری بود. ساکشن انجام دادم. بعد از ساکش ۲۰ تا قرص متیل ارگونین خوردم. رفتم سونو گرفتمالان هیپراکو هتروژن با زخامت ۲۲*۶*۲۳ با حجم ۲cc هست. مجدد دکتر برام بتا نوشته و دوفامد ۱۰. بنظرتون این ۲ cc بقایای دفع میشه با این قرص ها؟
- سونوگرافی های بارداری با برق اضطراری
سلام ببخشید ی سوال داشتم من تو سونو های بارداریم رفتم سونوگرافی دوبار برق رفته بود و سونوگرافی NTوNB تو ۱۲ هفته و ۴ روز و سونوگرافی آنومالی تو ۱۸ هفته و ۵ روز رو موقعی انجام دادم که برق رفته بود و مرکز سونوگرافی گفت به اضطراری وصل هستیم میخوام بدونم ممکنه نتیجه سونوگرافی ها به خاطر این حالت غلط بشه؟
- جواب سونوگرافی
یک ناحیه اکوژن درآندومتربه ابعاد۱۱*۱۰*۹وحجم 0.5cمشاهده شده یعنی چی
- قرص جلوگیری
سلام ببخشیدیه کودک یکساله دارم ودچارآندومیوزساده شدم باقرص درمان شدم دکتربهم قرص دروسبلین برای جلوگیری بهم داده من بسته اول روروز۵ پریودتهیه کردم ازهمون روزاستفاده کردم دوتامونده بودقرص سفیدرنگ تموم بشه پریودشدم ولی دوتاقرص آخرم خوردم بسته بعدروشروع کردمولی بسته دوم روکه هرشب بایدسرساعت ۱۲شب میخوردم سه تای اولی روهرشب یادم رفت به جاش دوتاش ساعت ۷صبح خوردم یکیشم ساعت ۱۲ظهریادم اومدآیاجلوگیری میشه آیابرای رحمم بده ازاین به بعدش ساعت ۱۲شب مصرف کنم چیکارکنم
- بارداری
سلام ایا مصرف روتارین در بارداری مجاز است؟
- بارداری
سلام خسته نباشید.من چند ماهه اقدام به بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم هیچ مشکلی هم ندارم الان حدودا ۱۳روز از وقت پریودم گذشته ولی تواین چند روز درد کمر و سینه دارم تست بتا هم انجام دادم منفی بود شما نظرتون چیه
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- بارداری
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،اقدام به بارداری کردم ولی پریدام نامنظمه،میخوام قرص مدروکسی مصرف کنم ایا بااین قرص میتونم بارداربشم
- قرص استرادیول
سلام مجدد. عذرخواهی میکنم بنده یه سوال پرسیدم و همچنان منتظر پاسختون هستم. به صورت طبیعی باردار شدم. دکتر گفتن قرص استرادیول را تا ۱۴ روز مصرف کنم به اشتباه ۱۸ روز خوردم . امروز متوجه شدم که باردار هستم . یعنی ۴ روز بیشتر قرص رو خوردم. لطفاً به من بگید آیا برای جنین اتفاقی پیش میاد؟ضرر داره؟
- زایمان
سلام...بیمارستان حشمت بخش زایمان هم داره؟ به من گفتن بیمارستان حشمت زایمان کنم بخاطر مشکل قلبی که خودم دارم.(البته پیشنهاد متخصص قلب هست)
- پریودی بعداز زایمان سزارین
با سلام من مادر ۲۸ساله ای هستم که دو کودک دارم و تا هجده ماهگی پریود نمیشوم میخواستم بدونم ایا طبیعیه یا مشکلی دارم
- فیبروم رحمی
با سلام بنده ی دختر شش ساله دارم و میخام برای بارداری دوم اقدام کنم ی میوم کلسیفیه به ابعاد ۷۰ در ۴۶در خلف و تنه راست رحمم هست حالا سوالم اینه مشکلی دربارداری و برای بچه ام ایجاد نمیکنه با توجه به اینکه در بارداری اولم هم این میوم رو داشتم منتها ابتدای بارداری حدود ۴ میلی متر بود و در بارداری رشد کرد و به ۷۰ میلی متر رسید در قسمت سر دخترم باعث شده بود به اندازه ی پرتقال داخل بره که خدا رو شکر بعد زایمان و به مرور شکل سرشون درست شد حالا نگرانی من بابت اینه که در بارداری بعدی هم بزرگ بشه و خدایی نکرده نقصی برای جنین پیش بیاره چیکار باید کنم ؟؟؟؟


