Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص ال دی بعد از تزریق دیفرلین
سلام ایا میشه بعد از طزریق دیفرلین از قرص جلوکیری (ال دی ) استفاده کرد
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- عفونت پستان
سلام من 34 سالمه و متاهل. به تازگی با انجام سونوی پستان متوجه شدم عفونت و التهاب پستان دارم. دکتر برام نمونه برداری نوشته و گفته که با دارو درمان میشه. میخواستم نظر شما رو هم بپرسم که ایا خطرناکه یا درمان پذیره.
- اقدام بارداری
سلام و عرض ادب، خانم دکتر عزیز، من تصمیم به بارداری دارم و آزمایشات قبل بارداری رو هم انجام دادم و خوب بوده ، میخواستم بدونم آیا برای بهبود عملکرد تخمک ضرر داره ک از داروی uvogen استفاده کنم؟ بیماری خاصی هم ندارم فقط میخوام بارداری سریعتر اتفاق بیوفته لطفا راهنماییم کنید
- جواب سونو – بطن چپ قلب جنین
سلام
جواب سونو ۱۸ هفتم اومده تصویر فلان به سایز ۲/۶ ام در بطن چپ قلب جنینی دیده میشود. آیا نگران کننده است؟
با تشکر - درد پریودی
تخمدان راست داری حجم بزرگ تر از نرمال فولیکولهای ریز متعدد بوده همچنین استرومای اکوژن در تخمدان راست مشاهده می شود ینی چی؟
- علل علایم
سلام وقتی نزدیک پریودی و میخوام پریود شم(کیست ریز تخمدان و ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین ۲۸دارم) تو سرم انگار از کار میفته یه جایی از مغزم و تو مغزم و سرم یه حالت های بدی میشه و یهو صدای ترکیدن یه چیزی تو سرم میشنوم ولی این از کار افتادن منو میترسونه همش حس میکنم هیپوفیز یا مغزم ممکنه با این حالت ها از کار بمونه نگرانم روم نمیشه حالت هامو به پزشک بگم و نمیدونم چطور توضیحش بدم واقعا تو سرم از کار میمونه خواستم بدونم به این مشکلات ک گفتم ربط داره؟ تو کلیه هام خیلی کم یبار این حالت هارو حس کردم و بیشتروقتا قلبم اما سرم خیلی زیاد و خیلی میترسم
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من رابطه جنسی دارم و برای درمان تنبلی تخمدان پیش شما میام ایا نیازه بهتون بگم که رابطه جنسی دارم حضورا؟ چون دوست نداشتم حضورا بگم با مادرم میام ایا لازمه بگم؟ رابطه جنسی با کاندوم و شاید دو سه ماه یکبار
- سلام من ۲۴سالمه وبرای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود ماهی دوبارمیشه دکتر برای نامنظمی فرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد ۸روز که پریود تموم شد پاک شدم بعد ۵روز بعدش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم ۱۰تاشو که خوردم فرداش خون ریزی داشتم بار اول خیلی خون ریزی داشتم بار دوم خیلی کم خون ریزی دارم من قصد بارداری دارم نظر شما دراین مورد چیه
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر. ببخشید یک ماه پریودم عقب افتاد با نظر دکتر لتروزول استفاده کردم قبل از مضرف، ضخامت اندومتر 6 بود اما بعد از دو دوره استفاده شده 3. چه دارویی می تونه ضخامت را افزایش بد ممنون میشم از پاسخ
- سلام خسته نباشید در مورد جلوگیری میخواستم سئوال کنم من تازه زایمان کردم و نمیدونم بهترین روش جلوگیری چیه من خودم می خوام ای یو دی بزارم ولی دکترم میگفت با کاندوم جلو گیری کن موندم چی کار کنم اخه یه راهه تضمینی میخوام حد اقل تا ده سال خواهش میکنم کمکم کنین
- لرزش در رحم باردار
خانم دکتر وقت بخیر. 18 هفته باردارم. اما ی مدت طولانی همش تو واژنم لرزش و حالت ویبره هست نگرانم خانم دکتر. البته طول سرویکس 33 هست. خطر دارد لرزش؟ و چکار کنم ؟
- انتقال جنین
امروز ۲۰ انتقال جنین امه جواب مثبت اومده ولی دو روزه لکه بینی دارم مشکلی نیست
- بعد از قطع مدرکسی پروژسترون پریود نمیشم
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم چند وقتیه نامزدم دخول صورت نگرفته اصلااا اما خب یکم نگرانم چون قرص مدروکسی پروژسترون قطع کردم ۳ روزه پریود نشدم یکم نزدیکی داشتم ولی خب دخول نبود..الان باید چکار کنم
- مکمل اهن
سلام خسته نباشید. آیا مصرف مکمل آهن همیشه ضروريست یا فقط در دوران ماهانه کافی میباشد؟ با توجه به اینکه یک زایمان داشته ام و فقط در شش روز ماهیانه از مکمل آهن استفاده مینمایم.ممنون میشوم راهنماییم کنید.
- مشاهده هیپواکو بعد از عمل برداشتن رحم و تخمدان ها
سلام و خسته نباشید در سونو رحم برای من نوشته توده ی هیپواکو به قطر ۸میلی میوم وپولیپ هم دیده نشد خطرناکه آیا
- بارداری
من روز ۱۹ اردیبهشت تاریخ پریودم بود نشدم دوروز بعد تست دادم مثبت شد بعداز گدشت ۴۸ دادم دوباره یه آزمایشگاه دیگه برای بتا رفتم خیلی کم بالا رفته بود سونو واژینال دادم چیزی از حاملگی مشاهده نشده بعداز گذشت ۵روز سه روز خونریزی داشتم به صورت متوسط دوباره بتا دادم بتا یه مقدار کم رفت بالا ولی دوبرابر نشد سونو هم نه داخل رحم نه خارج رحم چیزی را نشان نمیدهد بنظر شما من بایدچیکار کنم دکترم گفت درصورت درد شدید یا خونریزی شدید به الزهرا برو الان ۱۱ روز گذشته
- سیکل قاعدگی
سلام وقتتون بخیر! 37 ساله هستم مجرد قبلاً سیکل قاعدگی ام 26 تا 28 روز بود الان یکی دو ساله به 21 یا 22 روز کاهش پیدا کرده الیته هر دو یا سه ماه همان 26 و 27 روز می شود درد و خونریزی غیر طبیعی ندارم افزایش یا کاهش وزن نداشته ام کار تقریباً سنگین همیشه در برنامه ام هست. می خواستم بپرسم مشکلی نیست؟
- اسید فولیک
سلام دکتر من سه ماه به صورت تقریبا مرتب فولیک اسید مصرف کردم ولی یک ماه نیم دو ماه نخوردم البته چند روزه دوباره شروع به مصرف کردم و در حال اقدام هستم میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد بخاطره این یکی دو ماه نخوردنم؟
- پریودی
سلام. خانم دکتر من 33 سال سن دارم. 2 بار سقط داشتم. بچه ندارم. دوماه پیش سقط داشتم. حدود 20 روز خونریزی داشتم و پاک شدم. بعد از 2 هفته از پاک شدنم باز پریود شدم. من هر 23 روز یه بار پریود میشم. ماه بعد،بعد از 23 روز با 2 روز تاخیر پریود شدم. خانم دکتر در کل خونریزی من هیچ وقت زیاد نبوده. فقط 2 روز اول یکم زیاده بعد تا روز 4 کمتر و کمتر میشه. روز 6 و 7 دیگه تقریبا در حد یک قطره خیلی کم هستش. ولی از وقتی سقط کردم 2 بار پریود شدم، باراول 2 روز اول زیاد تر بود نسبت به قبلنا یهو روز سوم خیلی کم شد. و پریودی من شد 6 روزه. بار دومم که پریود شدم همون 2 روز اولم زیاد نبوده. اینکه روز های پریودیم کم شده و خونریزیم مثل قبل نیست دلیل خاسی داره؟ خیلی نگرانم چون هنوز بچه ندارم و میخوام باردار شم.


