Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام.من ازمایش hpv مثبت شده ونوع ۷۲ ایا اقدامی باید انجام بدم.واینکه با همسرم رابطه داشته باشم مشکلی نداره.وهمسرم روی بدنش زیگل زد وبعد از کرایو کردن زگیلها میتونیم رابطه داشته باشیم؟
- درد مقعد
بعد از دوران قاعدگی تا چند روز درد و همراه خارش وسوزش میباشد علتش چی میتونه باشه؟احتمال اینکه به نوار بهداشتی حساسیت داشته باشم هس یا نه؟
- آزمایش بارداری
سلام.. شب بخیر.. آیا میتوان به جواب آزمایش خون بارداری ک در مراکز جامعه سلامت گرفته میشود اعتماد کرد؟
- پریودی
سلام ببخشید من تو رابطه هیچ دخولی نداشتم ، حتی شک داشتم پیشاب به به سوراخ واژن خورده باشه اما چون شک داشتم قرص اورژانسی خوردم یکشنبه قرص خوردم و چهارشنبه عصر بی بی چک دادم منفی بود ، بازم نیازه تست بدم؟ الان نزدیک تاریخ پریودیم هست یعنی دوره pms زیر دلم درد میکنه ، طبیعیه؟
- دارو
سلام خانم دکتر... آیا داروهایی که میتواند باعث جواب منفی کاذب بشوند در آزمایش بارداری، فقط در آزمایش ادرار تاثیر میگذارند یا در آزمایش خون هم تاثیر گذارند؟..
- کیست هموراژیک
سلام خانوم دکتر. کیست به ابعاد ۴۲ میلی متر دارم. خواستم بدونم کیست با این ابعاد باعث کم شدن حجم خونریزی پریودی میشه؟
- دکترم گفت بعد اچ دی سونو برو دقیق کی باید برم؟
دکترم گفت بعد اچ دی سونو برو دقیق کی باید برم؟
- پرسش دارویی
سلام خانم دکتر عزیز و بزرگوار وقتتون بخیر ،عذر میخوام شما برای من قرص سیپروترون کامپاند تجویز کردین یه سوال پرسیده شد در مورد بین فامیل سرطان پستان وجود داره گفتم نه بعد یادم افتاد یکی از عمه هام از نوع خوش خیمش رو داره به نظرتون من این قرص رو مصرف کنم یا بخاطر مشکلات سینه که ممکنه در آینده اتفاق بیوفته خودداری کنم؟
- پریود
سلام خسته نباشید.من 3 هفته پیش عادت ماهیانه هفت روزه داشتم و بعد از اینکه غسل رو انجام دادم شب بعدش دوباره اون روند تکرار شد و دوباره خون دیدم اما خون با ماده سفید و چسبناکی مخلوط هستش و الان نزدیک به 2 هفته است که من این مشکل رو دارم این نشانه های عفونت هست؟
- پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید دختر ۱۳ ساله ای دارم که خرداد ماه ۱۴۰۲ شروع پریودیش بود هر ماه منظم میشد اما پریودی هاش طولانی بود مثلا ۳ هفته پریود بود و تا یک هفته پاک میشد موعد پریودی میرسید دکتر زنان بردمش و گفتن تا دو سال اول مشکلی نیست و هیچ کاری لازم نیست انجام دهید ..ولی الان از ۳ بهمن که لکه بینی داشت و پریود شد هنوز که ۵ اسفند هست پریوده فقط ۲۷ بهمن انگار پاک شد ۲۹ بهمن لباس زیرش پر از خون شد و داخل حمام یک لخته خون بزرگ ازش افتاد و از ۳ بهمن تا الان مدام یک روز خونریزی شدید داره فرداش مثلا لکه قهوه ای دوباره فرداش خون کم همش کم و زیاد میشه ولی تموم نمیشه چند بار هم ازش لخته خون بزرگ اومده به نظر شما چیکار کنم ؟مفنامیک اسید بهش بدم تاثیر داره یا نه؟و یک سوال دیگه دخترم پارسال بهمن ماه داخل حمام از هوش رفت و زمین خورد البته ام آر آی انجام دادیم و خداروشکر مشکلی نبود مفنامیک اسید براش مشکلی پیش نمیاره
- لکه بینی با وجود خوردن قرص مدوکسی پروژسترون
سلام من پریودهای منظم دارم اما به دلیل سفر زیارتی قصد عقب انداختن پریود رو دارم از روز چهاردهم روزانه دو عدد قرص مدوکسی پروژسترون مصرف میکنم اما متاسفانه الان دچار لکه بینی شدم. میخواستم ببینم برای برطرف شدن این لکه بینی میتونم دوز مصرف دارو رو بالا ببرم؟ مثلا به جای روزی دو عدد قرص روزی چهار عدد مصرف کنم؟ یا راهی هست که این لکه بینی برطرف بشه؟
- سلام خسته نباشید من مجردم ۲۰ سالمه دو روزه زیر شکمم نبض میزنه ول میشه میشه لطفا راهنمایی کنید
سلام من دخترم ۲۰ سالمه مجردم ۲ روزه زیر شکمم نبض میزنه و ول میشه میشه راهنماییم کنید لطفا
- چکاپ اچ پی وی
سلام برای اچ پی وی اگر دهانه رحم نشانه ظاهری نداشته باشه و پاپ اسمیر هم منفی باشه بازم نیاز به کلپوسکوپی هست؟
- بی اختیاری ادرار با استفاده از لیزر
سلام
آیا درمان افتادگی رحم برای سنین بالای 60 با بی اختیاری ادرار با استفاده از لیزر امکان پذیر است و آیا در مرکز شما انجام می گردد؟ - لک پوست
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده بیمارشماهستم ۴۲ ساله و دارای ۲ فرزند بعداز سزارین بچه دوم وقتی از اتاق عمل بیرون اومدم روی پیشونی و شانه ها وبعضی از جاهای بدنم لک های قهوهای تیره افتاده دلیلش چیه خانم دکتر؟
- فیبرم
سلام وقت بخیر ببخشید من ۳۱ سالمه و مجردم سونو دادم سونو نشون داد ک فیبرم دارم دقیقا اینو نوشته تصویر توده هیپو اکو هتروژن به ابعاد تقریبی ۲۸* ۴۰.mm با احتمال میکنم ساب سروزال در دیواره خلفی بادی رحم مشاهده گردید اندو مترmm۵ ضخامت دارد سوالم از شما اینکه با این اوصاف بد ازواج امکان بارداری هست یا نه ودیگه اینکه همیشه ۳ یا ۵ روز هم زودتر پریود میشم البته دکتر زنان و زایمان رفتم گفت مشکلی نیست و قرص آهن داد نیاز ب عمل داره یا نه ممنون از شما
- سلام
ببخشید قرص سیبل دادن به من برای کیست گفتن از روز اول پریودی بخورم
- قرص
سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم که خانم ها هم میتونن از قرض داپوکستین که برای عذر میخوام زود انزالی آقایان هست استفاده کنن.اگر استفاده بشه عوارض چیه عوارض داره.ممنون از زحماتتون
- سقط
سلام وقت بخیر ۱۹ اسفند سقط داشتم بعد از اولین پریود رفتم سونو که ۴ سانت بقایا داشتم که با تشخیص پزشک کورتاژ شدم و یک دوره متیل ارگونین مصرف کردم بعد از دوهفته مجدد سونو انجام دادم که ۲ و نیم سانت بقایا داشتم و به تشخیص پزشک یه دوره ده روزه مدروکسی مصرف کردم و بعدش پریود شدم ولی لخته بزرگ دفع نکردم و دفعم بصورت لخته های ریز و شن ریزه مانند هستش .باید روز ششم پریود برم سونو.امکان دفع کامل با این تفاسیر وجود داره؟
- حجم تخمدان
سلام خانم دکتر خسته نباشید توی برگه ی سونو گرافیم نوشته بود ( تخمدان ها با ابعاد حدودی ۲۲*۲۸ م م و اکوی نرمال و حجم تخمدان ها ۶ سی سی )میخواستم بدونم این حجم تخمدان و ابعادش نرمال هست و برای بارداری مشکلی نداره؟


